Foto: Zoran Lončarević/Nova.rs

Stručnjaci smatraju da će se prekretnica i početak masovnog prelaza na e-vozila desiti kada cena električnih automobila bude jednaka ili slična benzincima.

Iako su električna vozila i dalje skuplja od sličnih modela s benzinskim motorima, razlika u ceni sve je manja, pa se tako polako, ali sigurno približavamo trenutku kada će ona za slične modele automobila na struju i za one koji koriste motore sa unutrašnjim sagorevanjem, biti ista.

Najskuplja komponenta električnih vozila je baterija, a kako je njena cena sve niža, to se odražava i na same automobile sa pogonom na struju. Preciznije, cena baterija je tokom poslednje decenije pala za skoro 90 posto, a taj pad, dakle, nastavlja se i dalje.

Saznajte još:

Dok je 2010. godine prosečna cena pri proizvodnji litijum-jonske baterije iznosila čak 1.100 dolara po kWh, danas ona iznosi samo 137 dolara. Kako bi se cena e-vozila izjednačila sa benzincima, ovaj trend mora da nastavi sa padom, a prema mišljenju stručnjaka, cifra koja treba da se dostigne iznosi 101 dolar.

Dakle, kada cena proizvodnje baterije bude iznosila 101 dolar po kWh,  električni automobili moći će da se porede sa vozilima sličnih karakteristika koje pokreću motori SUS.

To će se desiti, prema istraživanju Bloomberga, tokom 2023. godine i upravo bi taj trenutak trebalo da predstavlja prelomnu tačku automobilske industrije, prenosi zimo.hr.

Za takvu se promenu već neko vreme se pripremaju velike kompanije i tradicionalni proizvođači automobila, koji su takođe postali svesni kako će izgledati budućnost tržišta, kao i da su benzinci i dizelaši vrsta pred izumiranjem. U tome su posebno glasni Honda i Volvo, pa čak i VW.

Saznajte još:

To se, naravno, neće dogoditi preko noći i još dugo vremena kupci će se odlučivati za “sigurne” klasične automobile, sa kojima neće morati da brinu oko dometa baterije i lokacije za punjenje, jer su benzinske stanice na svakom koraku.

Ipak, osim pada cena, budućnost donosi i napredniju tehnologiju koja će omogućiti bolje baterije i veći domet vozila, a možemo da očekujemo i plasiranje brojnih elektropunjača.

U Srbiji ih nema mnogo, ali se na širenju mreže punjača radi o čemu je naš portal već pisao. Takođe, za sledeću godinu treba regulisati i nastavak subvencionisanja pri kupovini automobila sa hibridnim i električnim pogonom.

***

Pratite nas i na društvenim mrežama:

Facebook

Twitter

Instagram

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Ostavi prvi komentar