Oglas
Kompanija "Kentkart" održala je konferenciju za medije nakon najave Grada da će raskinuti ugovor sa ovom firmom.
Šta znamo do sada?
Dragoslav Šumarac, predsednik Gradskog odbora Socijlademokratske stranke u Beogradu, rekao je za Nova.rs da je Srđan Sandić formalno i dalje član njihove stranke, ali da o njegovom novom angažmanu stranka nije bila obaveštena. Podsetimo, portalu Nova.rs je prethodno sekretar SDS Goran Jaić potvrdio da je Sandić član Statutarne komisije te partije.
"Formalno jeste (član stranke prim.aut). O njegovom potencijalnom novom angažmanu u medijima stranka nije bila obaveštena, a Sandić od izbora nije aktivan u radu SDS-u“, ističe Šumarac.
On dodaje da je u toku provera svih navoda za koje su, kako kaže, saznali iz medija.
Opširnije pročitajte u posebnoj vesti.
Šef odborničke grupe Narodne stranke u Skupštini Beograda Miloš Pavlović pozvao je danas gradonačelnika Aleksandra Šapića i šefa njegovog kabineta Nenada Milanovića da bez odlaganja podnesu ostavke, jer su objavljeni snimci na kojima se "jasno čuje" da Milanović nudi "nameštanje tendera" turskoj kompaniji Kentkart koja se bavi naplatom karata u javnom prevozu.
"Pozivam tužilaštvo da ispita sve okolnosti sastanka održanog 9. marta na kojem su učestvovali predstavnici gradskog rukovodstva i Kentkarta", rekao je Pavlović.
Beogradski odbor Nove Demokratske stranke Srbije (Novi DSS) je danas ocenio da je skandalozan audio snimak na kome, po navodima medija, šef kabineta gradonačelnika Beograda nudi "nameštanje tendera" kompaniji Kentkart i zatražio od nadležnih da reaguju.
Balkanska istraživačka mreža Srbije (BIRN) objavila je da audio snimci pokazuju da je šef kabinet Šapića nudio turskoj kompaniji Kentkart, zaduženoj za sistem naplate karata u gradskom prevozu, novi posao na nameštenom tenderu ukoliko pristanu na sporazumni raskid ugovora.
Gradski odbor te stranke je u saopštenju zatražio od nadležnih "da primene zakon i procesuiraju najpre šefa kabineta", te zapitao da li je on "samostalno delovao ili je ovu kriminalnu ponudu dao po nalogu pretpostavljenog".
U saopštenju piše "da je Šapić i sam besramno priznao, opravdavao i branio ovo krivično delo".
Nakon što se pojavio snimak u kom se jasno čuje da šef kabineta gradonačelnika Aleksandra Šapića, Nenad Milanović preti i nudi direktnu pogodbu predstavnicima "Kentkarta", jasno je da ova vlast više nema legitimitet i da je jedini način da se iz krize izađe raspisivanje novih izbora uz krivičnu odgovornost svih uključenih, izjavio je danas predsednik beogradskog odbora Pokreta slobodnih građana (PSG) Vladimir Pajić.
Pajić, koji je i odbornik u Skupštini Beograda, u pisanoj izjavi je naveo da "Aleksandar Šapić mora bez odlaganja da podnese ostavku", i da moraju da se raspišu novi beogradski izbori.
"Ovaj snimak je samo potvrda kako Srpska napredna stranka upravlja i Beogradom, ali i svim drugim opštinama, pa i državom u celini, pretnjama, ucenama i direktnim koruptivnim dilovima sa onima koji na kraju nemaju drugog izbora nego da pristanu. Zato je više nego značajno što makar u slučajevima koji isplivaju u javnost dođe do posledica i utvrđivanja odgovornosti", rekao je Pajić.
Na sastanku na kome je predstavnicima turske kompanije “Kentkart”, koja je zadužena za sistem naplate karata u gradskom prevozu, nuđen posao na nameštenom tenderu bio je prisutan i Srđan Sandić, šef pravne službe novoformiranog gradskog preduzeća „Naplata prevozne usluge“. Sandić je javnosti poznat kao izbačeni funkcioner DS, potom kao član Demokrata Srbije, koju je predvodio Branislav Lečić, da bi potom ušao u SDS Borisa Tadića. On je i dalje član te stranke.
Sandić je javnosti poznat iz neke sasvim druge priče, kao deo grupe u Demokratskoj stranci koje je rukovodstvo nazivalo “pučistima”, a koja je tokom 2020. tražila smenu Zorana Lutovca, lidera DS. On je tada bio predsednik Statutarne komisije.
Sandićeva komisija tada je donosila odluke suprotne volji rukovodstva stranke. Tako je na zahtev trećine članova Glavnog odbora zakazala sednicu tog tela, iako je među potpisnicima, kako je tada objavljeno, bilo i članova Saveza Vojvođanskih Mađara i Srbije 21.
Opširnije u posebnom tekstu.
Gradonačelnik je naglasio da je ovo prvi put u istoriji korupcije "da je neko nameštao nešto, da bi zaštitio grad".
"Uvek se optuživao neko da je hteo da ošteti državu zarad svog interesa. Mene neće zaustaviti nikakav BIRN ili snimci da zaustavim pljačku Beograda, a pustimo policiju da vidi o čemu se radi i da li je snimano 50 razgovora ili ne. Ono što je znam je da je Milanović meni doneo papire da sve to bilo lopovski i da sa njima ne smemo ništa da imamo. Jeste li vi potpuno sigurni da je snimak autentičan da je on isečen iz hiljadu razgovora. Ja prepoznajem njegov glas, glas da, ali ponavljam on je imao 50 puta sastanak sa ljudima iz Grada. Očigledno su ljudi snimani od početka, ali ne znamo da li je on nastao spajanjem iz 50 puta. To će da utvrde tužilaštvo i policija. Neću da prihvatim a priori da je on tamo što je izrekao originalno rečeno. Ali, ako jeste, neka nadležne institucije kažu da li je to krivično delo ili ne. Izbacićemo ih svega, nećemo se zaustavljati, a na sudu će se dokazati ko je šta potpisivao i da li su takav štetni ugovor sa gradom kršili", poručio je on.
Gradonačelnik Beograda Aleksandar Šapić najavio je jutros da će doći do raskida ugovora sa firmom Kenkart, te da će uslediti uvođenje novog sistema javnog prevoza.
On se osvrnuo i na snimak njegovog šefa kabineta Nenada Milanovića koji je ucenjivao predstavnike turske firme Kenkart i nudio im namešten tender ukoliko zauzvrat prihvate raskid ugovora sa Gradom Beogradom. Šapić je naveo da je njegov saradnik "krivičnim delom štitio interese grada".
"U mom životu je neko optužio nekog službenika da je hteo da namesti nešto u interesu grada, ne u ličnom interesu. Da li je autentičan snimak, da li je montiran, treba da reaguje tužilaštvo i policija, a za taj snimak znam duže mesec dana i njime mi je prećeno da ne ulazim u sve ovo. Ali je jako zanimljivo da su optužili državnog službenika da želi da uradi nešto da bi zaštitiio interes grada, a ne da bi pribavio ličnu korist, ukoliko je to sve tačno. Sa Kentkarkom su vođeni razgovori nekoliko mesec, a Nenad MIlanović mi je doneo materijale gde su bile očigledne malverzacije. Ali, neće da me zaustave. Ovo ima veze sa Terzićem koji je nosilac celokupnog posla. Čovek hteo da zaštiti grad, a Milanović i svi drugi ljudi u javnom prevozu su mi rekli da sa ovim ljudima ne smemo da ulazimo u neke dogovore", rekao je Šapić.
Šapić je rekao da sistem mora da ima svrhu olakšavanja života građanima, koji moraju da ga razumeju i prihvate, a ako to nije slučaj, mora da se menja.
Opširnije čitajte u odvojenoj vesti.
Više desetina kontrolora, koji rade za firmu "Kentkart", okupilo se ispred Medija centra, kako bi izrazili nezadovoljstvo zbog odluke gradske vlasti da raskine ugovor sa tom kompanijom.
Oni su se okupili ispred Medija centra dok "Kentkart" održava konferenciju za medije.
Na pitanje da li su nekome prijavili ono što se čulo na snimku, gde je očigledno bilo reči o korupciji, Vlahović je odgovorio da su kontaktirani advokati.
"Mi smo o tome obavestili advokate i ostavili njima iskaze šta se desilo, a oni pripremaju naredne koreke i obavestiće nadležne institucije. Mogu da vam potvrdim one informacije koje su navedene jer sam svedočio onome što se desilo na sastanku. Taj sastank na kome sam prisustvovao bio je 9. marta", rekao je on.
Kada je reč o visini odšete koju će tražiti, Vlahović je naglasio da su oni uradili sve ono što je predviđeno zakonskom regulativom.
"Čuo sam neke navode oko visine odštete, ali to je sve baratanje informacijama i mogu da kažem da je to vrlo paušalno izneto. Ne možemo da licitiramo kolika je šteta, budući da će to biti procena međunarodnog suda, odnosno arbitraže. Ne radi se samo o profitu, već i o nadoknadi štete zbog reputacije i svega sličnog", kazao je Vlahović.
Direktor "Kentkarta" Veljko Vlahović rekao je da je zbog svega navedenog objavljen i celokupan ugovor.
Ugovor možete pročitati na ovom linku.
"Zahvaljujem se i kontrolorima čija egzistencija je najviše ugrožena ukoliko se ovo usvoji u četvrtak. 350 ljudi će ostati bez posla, Grad će ostati bez informacija koje se dešavaju u realnom vremenu. Mi se ovakvom najavom vraćamo u sistemu 20 godina unazad, na sistem koji je vrlo neizvestan, gde nemamo nikakve podatke, gde je imamo neznanje i informacije koje se menjaju iz dana u dan. Sistem kakav je stvoren u Beogradu jedan je od najgrađivanijih u Evropi, koji funkcioniše u 50 gradova širom sveta. Svedočili smo u izlaganju velikom nepoznavanju kako funkcioniše sistem. Kao najveća zamerka je postavljeno to što ne poštujemo ugovorne odredbe. Mi sve ispunjavamo, što je i sam gradonačelnik pre mesec dana rekao kada se zalagao za sporazumni raskid ugovora. Taj sporazmni raskid je inicirao Grad, a mi smo sve vreme u potpunosti ispunjavali ugovorne obaveze. Zbog svega što je izneto i celokupne javnosti, na našem sajtu smo stavili uvid naš ugovor na uvid i da se sami uverite šta su čije obaveze i šta je istina", kazao je Vlahović.
Dodao je da su netačne tvrdnje da su validatori bili loše rešenje i da su oni beležili samo 20 odsto ulazaka u prevoz, te da su validatori razlog zbog kojih se putnici zadržavaju da uđu u prevoz.
Direktor Kentkarta Veljko Vlahović rekao je da argument Šapića o padu prihoda ne stoji, budući da krivac za to nije turski partner, već Grad Beograd.
"Šapić je u toj odluci naveo da je razlog za raskid ugovor prestanak javnog interesa, a koji je nastao usled činjenice da nisu ostvareni planirani prihodi od karata koji su navedeni u okviru studije koja je rađena pre ovog ugovora o javno-privatnom partnertsvu. To je veoma važan detalj na koji bih želeo da skrenem pažnju", rekao je i dodao:
"Ovde (na slajdu prim. aut) je jasno navedeno da rizik prihoda snosi rizik prihoda s obzirom na to da uređuje tarifni sistem, područje primene, vrste karate, naplatu, tarifnu politiku, kontrolu politika i uređenje prevoza. To konkretno znači da odgovornost da odgovornost za pad prihoda može da bude isključivo na Gradu", rekao je Vlahović.
"MI smo strana kompanija u kojoj je većinski vlasnik strani investitor kompanija Kentkart koja ima sedište u Turskoj. Naše dve zemlje, Srbija i Turska imaju potpisan važeći bilateralni sporazum o zaštiti stranih investicija. Na osnovu tog sporazuma predviđeno je da ako dođe do kršenja ugovora, da strani investitor treba da obavesti nadležne organe i počinje da teče period od šest meseci gde ćemo tokom pregovara nastojati da spor razrešimo mirnim putem. Došlo je do određenih izjava, što je kulminiralo konferencijom za medije Šapića i da će pred odbornike staviti predlog o jednostranom raskidu ugovora", rekao je on.
Direktor kompanije "Kentkart" Veljko Vlahović rekao je da se odluke vlasti menjaju iz dana u dan.
"Razlog za ovakvu odluku Grada je nepostojanje javnog interesa kako je navedeno u samom predlogu koji će biti pred odbornicima u četvrtak. Iako je prvobitno bilo najavljeno da se ugovor raskida zbog toga što se ne ispunjavaju ugovorne obaveze. I ti razlozi se menjaju iz dana u dan, kao što se menjaju druge javne stvari koje se tiču javnog prevoza u glavnom gradu. Pretpostavljam da ste imali priliku da čujete vest da je šef kabineta gradonačelnika Šapića, Nenad Milanović ponudio da raskinemo ugovor, a za uzvrat će namestiti drugu javnu nabavku. U suprotnom, ulazimo u rat", rekao je Vlahović.
Dodao da ovde nema nikakvog javnog interesa, već pojedinačnih interesa nekoga iz gradske vlasti i da ovo sve pokazuje na šta su sve spremni zarad ostavarivanja ličnih interesa.
"Ovo tumačimo kao ucenu da raskinemo ugovor, ali želim da podsetim javnost da nije došlo do sporazumnog raskida ugovora kao što se spominjalo, a upravo je sve bilo kako sam vam objasnio", poručio je on.
Kompanija "Kentkart" nedavno je saopštila da je odbila da sporazumno raskine ugovor sa Beogradom i pokrenula postupak protiv Srbije kako bi zaštitila svoje investicije. Kentkart je ukazao da su Grad Beograd i nosioci vlasti kao ugovorne strane u javno-privatnom partnerstvu povredile ugovor.
Ocenjeno je da je Kentkart odbijanjem predloženog sporazuma o raskidu ugovora 11 godina pre isteka, i to bez krivice privatnog partnera i bez naknade štete, odbio i da učestvuje u stvaranju privida prestanka partnerstva kao pravno regulisanog odnosa.
Sa druge strane, Skupština Grada je na poslednjoj sednici odlučila da raskine ugovor sa Kentkartom, privatnom firmom koja naplaćuje karte u gradskom prevozu, a gradonačelnik obećao da građani zbog toga neće plaćati penale. Ipak, turska kompanija Kentkart odbila je raskid ugovora za posao, koji čeka novo gradsko preduzeće „Naplata prevozne usluge“.
Iako je Šapić najavljivao sporazumni raskid ugovora, u predlogu dnevnog reda pred sednicu u četvrtak, u materijalima se jasno vidi da je najnoviji predlog Grada da jednostrasno raskine ugovor što će neminovno dovesti do penala, imajući u vidu da se raskida dugovoročni ugovor sa kojim se nije saglasila jedna od strana.
Ujedno, celu situaciju sa Kentkartom "podgrejao" je audio snimak na kojem se čuje kako šef kabineta Aleksandra Šapića, Nenad Milanović otvoreno "nabacuje" drugi posao Kentkartu ukoliko pristane da sporazumno raskine ugovor.
Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?
Ostavi prvi komentar