"Ajmo ljudi", "Promena iz korena", "Moramo za naš grad", "Zajedno možemo sve"... samo su neki od slogana koje su stranke i koalicije plasirale u prve dve nedelje izborne kampanje. Sagovornici "Nove" različito ocenjuju inovativnost i jačinu ponuđenih parola.
Savez oko Srpske napredne stranke prvi je predao listu za parlamentarne izbore i izašao sa sloganom koji je deo naziva liste – “Zajedno možemo sve”.
I koalicija “Ujedinjena Srbija” svoju glavnu poruku biračima u kampanji takođe je poslala već prvog dana. Na kutijama u kojima su bili potpisi građana, a koji su predati RIK-u, pisalo je “Promena iz korena”.
Da je to slogan koalicije koju u trci za parlament predvodi Marinika Tepić, potvđeno je i u Ujedinjenoj Srbiji.
Sa druge strane, glavna poruka Beograđanima, čija se vlast takođe bira 3. aprila, je “Beograd te zove”.
Ne davimo Beograd, platforma “Akcija” i Ekološki ustanak predali su listu pod nazivom “Moramo”, a na istom tragu je i njihov slogan. Za parlamentarne izbore on glasi – “Moramo zajedno i drugačije”, a beogradski je istovetan nazivu liste – “Moramo za dobar grad”.
Koalicija oko SDS Borisa Tadića još nije predala listu, ali je slogan već poznat “Ajmo ljudi”.
Politikolog i stručnjak za komunikacije Nikola Parun za Nova.rs kaže da je slogan SNS “strejt”, da nije super kreativan, ali je tačan.
“Odgovara duhu koji ta partija propoveda, pošto su u prvom planu infrastrukturni rezultati, ali i drugi investicioni rezultati koje su napravili u prethodnom mandatu. To ‘možemo sve’ je ključno, a ‘zajedno’ je ujediniteljski saborni momenat, u kome se obraćaju narodu”, ocenjuje Parun.
On navodi da kada je “Promena iz korena” vrlo dobar slogan.
“On zvuči takođe strejt, ali je jak, fonološki dobar i lepo se peva. To je možda od ponuđenih slogana najbolji. Mislim da nije bilo razloga za slogan ‘ Beograd te zove’. Svakako nisu na vlasti ni na nivou Beograda ni na nivou Republike. ‘Promena iz korena’ je mogla da se odnosi i na Beograd’, smatra Parun.
Kada je reč o sloganima koalicije “Moramo”, kaže da je ‘moramo’ preuzeto iz zagrebačke, politički slične koalicije sa prethodnih izbora, koja se zvala “Možemo”.
“Estetski dosta liče. Meni se lično ne dojmi, zato što je imperativan. Ne moram ja ništa. To je moja zamerka, ne znači da je svi tako doživaljavaju. Svakako nisam fan političkih slogans koji ljude ne motivišu, nego ih malo agresivno pozivaju na akciju”, dodaje sagovornik Nova.rs.
Parun kaže da je slogan “Ajmo ljudi” interesantan, jer je gramatički nepravilan.
“Ima posebno smisla jer je Duško Vujošević, čovek koji je sportska legenda, na čelu liste, pa je to ‘ajmo ljudi’ malo i timski i navijački i sportski. Nisam siguran da odgovara duhu i izgledu koaliicje pošto to nisu dinamični i mladi ljudi koji će sada tim sloganom da potpišu svoju politiku i pristup. To su vrlo prisutni ljudi što u politici, što u javnom životu. Slogan je interesantan, ali je odrođen od toga šta ta koalicija jeste”, zaključuje on.
Politikog Boban Stojanović kaže da činjenica da iz glave ne može da se seti nijednog slogana dovoljno govori koliko su se primili. On, međutim, navodi i da građani više prate situaciju u Ukrajini, nego kampanju u Srbiju, te da to utiče i na birače i na praćenje političkih dešavanja
„Slogan naprednjaka nije ni prepoznatljiv ni inovativan i sumnjam da može da vezuje bilo šta. Posebno što su oni i kod svog biračkog tela stvorili distancu prema ostalima. Ranije su bili mnogo inovativniji. I dalje se sećamo “Brže, jače, bolje” i “Za našu decu”, navodi Stojanović.
Kada je reč o sloganu “Promena iz korena”, ne deluje mu da će zaživeti.
„Reč “promena” je reč koju svakako opozicija treba da koristi i insistira na tome. To je uvek dobro za opoziciju, a drugi deo “iz korena” mislim da je zaboravljen. Kada je reč o sloganu “Beograd te zove”, on je solidan, poziva na aktivnost i izlazak na izbore, posebno što oni dugo komuniciraju da je neophodno da bude velika izlaznost da bi se u Beogradu ostvarila promena. Lepo zvuči, zanimljivo je, ali ne vidim da se preterano primilo“, kaže Stojanović.
On, međutim, navodi da je “Moramo” dobar naziv liste i da ih svi tako već prepoznaju.
„Pozivaju na aktivizam, izlazak na izbore, borbu protiv vlasti… Za republički nivo slogan im nije prepoznatljiv, a “Moramo za dobar grad” upućuje na nešto pozitivno da bi se napravio otklon od negativnog. Na akciju poziva i “Ajmo ljudi”, to je iz jednog Tadićevog nastupa i hoće sada to da promovišu“, ocenjuje Stojanović.
BONUS VIDEO Boban Stojanović o poziciji Srbije između čekića i nakovnja i uticaju rata na izbornu kampanju
Pratite nas i na društvenim mrežama: