Jutarnji.hr o Telekomu: Najveća afera u istoriji Srbije

Politika 31. avg. 202016:53
Podeli:
Foto: Goran Srdanov/Nova.rs

Hrvatski Jutarnji list piše danas o poslovanju Telekoma Srbije i u tekstu pod naslovom "Kako je Vučić novcem Telekoma Srbije kupio kritičare i pouzdanima dao deo medija u Hrvatskoj" navodi da je reč o "najvećoj aferi u istoriji Srbije".

„Vučić, mediji, sumnjivi ugovori, stotine miliona evra, medijski tajkuni, fudbal, borba za političku prevlast, sumnje u crne fondove i izvlačenje novaca iz državne kompanije. Svi ti sastojci povezali su se ove nedelje u Srbiji u eksplozivni politički koktel čiji će se odjeci potencijalno osetiti i u Hrvatskoj. Za detonaciju dovoljna je bila jedna iskra – dokument na 15 stranica“ piše Jutarnji list u svojoj rubrici „Raskrinkavanje“.

Ovaj hrvatski list piše da „dokument, odnosno ugovor, koji se ove nedelje pojavio u srpskom javnom prostoru otkriva jednu od najvećih afera u istoriji Srbije, kako tvrdi Vučićeva opozicija, a dokazuje i kako je vlast, tačnije predsjednik Aleksandar Vučić, preko državne kompanije Telekom Srbija zaveo medijsku diktaturu u Srbiji“.

„O čemu je reč? Telekom Srbije, kompanija u državnom vlasništvu koju finansiraju građani Srbije, našla se pod optužbama da, po nalogu Vučićevog kabineta, novcem građana kupuje, plaća i sponzoriše medije u Srbiji, čime Vučić i njegova Srpska napredna stranka održavaju svoj politički rejting, guše kritičare i istovremeno građane Srbije drže u medijskom mraku“ objašnjava se u tekstu.

Glavni akteri višemilionskog ugovora, kako prenosi Jutarnji, su Telekom Srbije i Igor Žeželj.

Foto: Filip Krainčanić/Nova.rs

„Dakle, s jedne strane državna kompanije za koju se veruje da je kasica-prasica Aleksandra Vučića iz koje finansira svoje medijske pohode, jer u odborima sede njegovi poverenici, članovi Srpske napredne stranke, kao Milan Božić. S druge strane Žeželj, najveći srpski izdavač i vlasnik nekoliko kompanija koje su uključene u sporne transakcije. Oni su u tihom savezništvu“.

Iz ugovora je, prenose hrvatski mediji, vidljivo sledeće: Telekom Srbije pre dve godine s kompanijom Igora Žeželja Wireless Media sklapa poslovni dogovor vredan 37,9 miliona eura.

„Žeželju su njime navodno plaćene promotivne usluge, ali Vučićeva opozicija veruje da je to samo paravan. Žeželju su, naime, dati novci državne kompanije da kupi Kurir, s čijom se uredničkom politikom predsednik Vučić nije slagao“, ističe se u tekstu.

Za najtiražniji srpski tabloid Žeželj je lani dao oko 10 miliona evra. Tačnije, kupio je izdavača Kurira, kompaniju imena Adria Media Grupa, a sumnja se novcima Telekoma i s blagoslovom Aleksandra Vučića. Dakle, formalni vlasnik je Žeželj, neformalni Telekom, a nalogodavac Vučić. Te sumnje osnažuje, uzgred rečeno, i činjenica da je preko noći Kurir dramatično promenio uređivačku politiku, od najglasnijeg kritičara, do Vučićeva privatnog glasila, zaključuju u Jutarnjem.

Navode da je ukratko, Telekom Srbije isplatio novac Žeželjevoj kompaniji Wireless Media,  Žeželj potom isplatio novac sam sebi, odnosno kompaniji-kćeri Mondo Inc, koja je na kraju kupila Adria Media Grupu, izdavača Kurira.

„No, Adria Media ne izdaje samo najtiražniji srpski list. Posluju oni na tržištima Srbije, Hrvatske i Slovenije. Drže više od 40 medija, a podružnica Adria Media Zagreb izdaje u Hrvatskoj magazine Story, Elle, Cosmopolitan i Men’s Health. Razumljivo, malo je verovatno da će Vučić preko magazina lakog štiva vući svoje geopolitičke poteze, ali to bi mogao preko jedne druge akvizicije. Naime, u pozadini cele priče odigrava se i tihi ‘fudbalski rat’ za sportska TV prava. Žestoki takmaci su: Telekom Srbije sa svojim kanalom Arena Sport, koji gledaju i hrvatski korisnici, i SportKlub, kanal United Grupe, konkurentskog telekoma i izdavača na srpskom tržištu“ podsećaju.

Jutarnji prenosi i izjavu Marinike Tepić, članica Stranke sloboda i pravda koja pobija Žeželjeve navode.

„Kaže da se u financijskim izvještajima tvrtke Mondo Inc koja je kupila Adria Mediu može vidjeti da je tvrtka ostvarila dobit od 600.000 eura. Prema tome, kaže, deset miliona evra za kupovinu Kurira Žeželj nije mogao ostvariti ni zaduživanjem jer nijedna banka ne bi odobrila toliki kredit s obzirom na skromno poslovanje tvrtke. Osim kupovine medija, za Tepić je sporno i to što vlasti, na čelu s Aleksandrom Vučićem kao nalogodavcem, Telekom Srbije koriste kao osobni bankomat. Pritom potrošačka groznica, razne akvizicije, ulaganja i kupovina TV prava nisu jeftine“ prenosi Jutarnji.

Komentari

Vaš komentar