kamioni Koridora upadaju njive, skidaju znakove, uništavaju lokalne mostove i puteve
Foto: Nova.rs

Firme čiji su kamioni i građevinske mašine angažovane na radovima na auto-putevima Pojate - Preljina - Požega, imaju “dozvolu” da mogu da uđu u bilo čiji posed, voze mnogo više materijala od propisane težine i koriste lokalne puteve i mostove koji su uglavnom namenjeni poljoprivrednicima. Sa jednog mosta kod Kraljeva skinuli su visinsku barijeru koja je postavljena kako kamioni ne bi mogli preko njega. A onda su skinuli i saobraćajni znak za ograničenje nosivosti tereta...

Meštani su na most preko Zapadne Morave, između sela Oplanići i Grdica, koji ova pomoravska sela povezuje sa Kraljevom, čekali da se popravi, neverovatnih 380 dana. Nakon što je bio zatvoren za saobraćaj u avgustu 2020. godine, više od godinu dana je bilo potrebno da se popravi jedan stub na mostu. A to je građane Kraljeva kostalo neverovatnih 17 miliona dinara.

“Meštani su kružili preko dvadeset kilometara, jer je u međuvremenu oštećen i zatvoren i drugi most, par kilometara uzvodno. Na kraju, kada je stub popravljen i most otvoren za saobraćaj, postavljena visinska barijera, tzv. portal, ispod koga mogu da prođu samo vozila do 2,5 metra visine. Takođe je saobraćajnim znacima ograničena je i dozvoljena masa vozila na 3,5 tona”, kaže Ivan Matović, meštanin i odbornik u Skupštini Kraljeva.

kamioni Koridora upadaju njive, skidaju znakove, uništavaju lokalne mostove i puteve
Foto: Nova.rs

Matović kaže da nikada nije urađeno ispitivanje mosta, već je obrazloženje bilo da je most mnogo “star”. Pre desetak dana, nekako i isto vreme kada su se pojavile mašine Koridora, koji su započeli radove na izgradnji auto-puta u blizini mosta, tzv. portal nestaje.

“I ne samo portal, već su nestali i saobraćajni znaci. Istog dana preko mosta počinju da prelaze građevinske mašine teške oko 60 tona. Iz Javnog preduzeća za uređivanje građevinskog zemljišta za krađu optužuju meštane, bez ikakvog dokaza. A ti isti meštani, tvrde da su videli kamione i mašine kako skidaju portal. Niko od njih neće o tome javno da svedoči, ali su nam te informacije preneli”, objašnjava Matović.
Ukoliko se nastavi prelazak građevinskih mašina preko mosta, isti ce biti trajno ostećen, a verovatno i zatvoren, kao i gornji most gde je napukao stub. A meštani okolnih sela će opet morati po tridesetak kilometara u krug, umesto pet kilometara preko postojećeg mosta.

#related-news_0

“Na kraju, treba samo pogledati izjavu direktorke ovog Javnog preduzeća, optužbe i odbranu koju je iznela bez ikakvih dokaza i sve će biti mnogo jasnije. Mi očekujemo i češće kontrole saobraćajne policije, a ako treba spremni smo i da im dostavimo fotografije kamiona koji prelaze preko mosta”, kaže ovaj meštanin pomoravskog sela Popovići.

BONUS VIDEO: TRANSPARENTNOST ISTRAŽUJE: Šta sve kriju opštine i gradovi

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare