Sindikati u Gradskom saobraćajnom preduzeću "Beograd" ukazali su da je gradonačelnik Beograda Aleksandar Šapić odgovoran za kolaps u javnom prevozu i zatražili su da odustane od raskida ugovora sa Lastom o obavljanju prigradskog prevoza putnika na teritoriji opština Obrenovac, Mladenovac, Sopot, Surčin, Lazarevac, Barajevo i Grocka.
Na sutrašnjoj sednici Skupštine grada Beograda jedna od tačaka dnevnog reda je i odluka o jednostranom raskidu ugovora sa Lastom, iza koje se, po oceni tih sindikata, krije namera gradonačelnika Beograda da desetine linija prigradskog i lokalnog prevoza putnika ubuduće prepusti privatnom prevozniku „Strela“, što je danas dovelo do obustave rada zaposlenih u Lasti.
Članovi sindikata „Centar“, „Pravda“ „Sloga“ i Sindikata zaposlenih u javnom prevozu Beograda podržavaju kolege u Lasti, koji se, kako su naveli u saopštenju, „legitimnim i poslednjim preostalim sredstvima bore za opstanak njihovog preduzeća, koje je je zbog lošeg rukovođenja i zanemarivanja od strane države kao osnivača, došlo u vrlo tešku situaciju“.
„Po sličnom principu po kojem je grad Beograd oduzeo desetine linija Gradskom saobraćajnom preduzeću i ustupio ih privatnim prevoznicima, tako gradonačelnik Beograda i v.d. sekretara Sekretarijata za javni prevoz na prečac donose odluku o jednostranom raskidu ugovora sa državnim prevoznikom Lasta“, ističe se u saopštenju četiri sindikata GSP-a.
Dodaje se da, „iako su zvanična opravdanja da je to u javnom interesu građana, odnosno korisnika prevoza, grad Beograd nije pokazao takvu zainteresovanost kada je u pitanju kršenje ugovornih obaveza od strane prevoznika C&LC Group, koji je imao brojne nepravilnosti i neizvršavanje ugovornih obaveza prema javnom ugovoru sa gradom Beogradom, a što su svi sgrađani koji koriste linije tog prevoznika svakodnevno imali prilike da vide, a naročito korisnici linije 511“.
„Tada grad Beograd nije ništa uradio kako bi raskinuo takav ugovor, šta više, taj prevoznik je postao nosilac novog konzorcijuma i dobio je znatno veći broj linija i učešća u javnom prevozu Beograda kroz privatni konzorcijum BG bus prevoz“, istakli su sindikati GSP-a.
Ukazali su da je „upadljivo da se gradonačelnik Beograda najviše bavio javnim prevozom prethodnih meseci i donosio brojne pogubne i štetne odluke po sve zaposlene u GSP-u, ali i po sistem javnog prevoza u Beogradu, zbog čega nažalost ispaštaju i korisnici javnog prevoza“, navodi se u saopštenju sindikata.