Iako se već godinama gradi, nova autobuska stanica u Bloku 42 na Novom Beogradu ni izbliza nije gotova. Do sada su već potrošene desetine miliona dinara za novu stanicu, a novim rebalansom budžeta za njenu gradnju naredne godine biće izdvojeno još 12.500.000 dinara. Izgradnja je poćela 2019. i od tada se besomučno prolongiraju rokovi za kraj radova. Ipak, novac se i dalje iz naših džepova uliva u ovaj beogradski Skadar na Bojani.
Planirani budžet za novu stanicu predstavlja nastavak najave gradonačelnika Aleksandra Šapića da će Grad preuzeti brigu o izgradnji nove stanice. Do sada, taj posao bio je poveren Beogradskoj autobuskoj stanici (BAS) koji je mimo tendera dobila posao izgradnje stanice. Upravo je rukovodstvo BAS-a, na čelu sa generalnim direktorom Anđelkom Mučibabićem potpisalo sporazum sa ministrom Sinišom Malim, čime su garantovali da će dinamika radova biti takva da prvi putnici krenu sa stanice još 2020.
Rokovi su pomerani redom – najpre 2020, pa 2021, a kao poslednji rok spomenut je april 2022. godine. Tada je zamenik gradonačelnika Goran Vesić u toku predizborne kampanje obećao da će gradnja biti završena, ali do danas nema gotovo nikakvog pomaka.
Patrole “Nove” mesecima je obilazila gradnju u Bloku 42, gde smo zaticali korov, nekoliko radnika i minimalan broj bagera. Osim pristupne saobraćajnice, koju je završila kontroverzna firma bliska SNS “Ras Inženjering Niskogradnja d.o.o”, stanica nije dobila ni novu zgradu, niti nagoveštaj da će uskoro biti finalizovani radovi.
Da je stanica “kamen oko vrata” gradu Šapić je neretko ponavljao nakon što je došao na mesto prvog čoveka prestonice. Evidentno je da BAS nema novca da realizuje potrebnu investiciju, jer su samo tokom 2020. godine imali neto gubitak od 280 miliona dinara koji je ostao nepokriven.
Pored izazova sa finansijskim poslovanjem, BAS je imao nekoliko značajnih problema gde su morale da reaguju i državne institucije. Državna revizorska institucija (DRI) pre nekoliko godina podnela je zahtev za pokretanje prekršajnog postupka protiv 204 firme, uključujući i BAS za privredni prestup. Tadašnje rukovodstvo teretilo se da nije uplaćivalo iznos dnevnog pazara godinu dana čija je ukupna vrednost bila 10.701.000 dinara.
Kao što je “Nova” ranije pisala, za katastrofalno stanje na stanici odgovorna je porodica Mučibabić, konkretno direktor Anđelko i sin Nemanja koji su glavni za poslovanje i finansije BAS-a.
Bonus video: Anketa – Beograđani o smeću kraj autobuske stanice