Direktor Gimnazije "Veljko Petrović" u Somboru Dušan Mišković uputio je saopštenje nakon što je deo profesora te škole koji je u obustavi, ranije obelodanio da će njih 28 ostati bez isplate prvog dela zarade za februar i da je direktor doneo odluku o tome.
Profesori Gimnazije „Veljko Petrović“ u Somboru koji su u obustavi nastave, ispričali su pre nekoliko dana za Nova.rs kako ih je direktor pismenim putem obavestio da će ostati bez isplate prvog dela zarade za februar jer „ne postoje dokazi o obavljenom radu u skladu sa Rešenjem o raspoređivanju radnika i strukturi i rasporedu obaveza i školsku 2024/25. godinu“.
Ogorčeni profesori ispričali su da su o Odluci o odlaganju dela zarade koju je doneo direktor, obavešteni u nedelju posle ponoći, putem mejla, te da je time on napravio veliku diskriminaciju između zaposlenih u školi.
Direktor škole Dušan Mišković uputio je saopštenje povodom toga u kojem navodi da odlaganje zarade nije nikakva kazna, već mera koja može ili mora da se primeni u različitim neplaniranim situacijama.
„U privatnom sektoru se takva mera, nažalost, često primenjuje, a primenjivala se i u društvenom sektoru u vremenima koja su, izgleda, potpuno zaboravljena. Za izricanje stvarne ‘kazne’, tj. disciplinskih mera kao što je umanjenje zarade neophodno je vođenje disciplinskog postupka koji traje najmanje 20 dana“, navodi direktor.
Dodaje da ono što je nazvano „diskriminacijom“, predstavlja želju i pokušaj direktora da radnicima koji su obavljali svoj posao u punom kapacitetu i u skladu sa ranije pomenutim rešenjima, a tu se prvenstveno misli na nenastavno osoblje – spremačice i administrativni radnici, ali i veći deo nastavnika koji se, u uslovima okupacije zgrade škole, na različite načine snalazio da drže nastavu sa učenicima koji su to želeli i tražili, obezbedi nekakva novčana nadoknada.
„Sada vidimo da većina radnika Gimnazije predstavljaju taoce manje grupe neodgovornih profesora i učenika (pod parolom da ‘sve mora da stane’), jer im nije dozvoljeno da rade i da drugačije misle o tome šta predstavlja istinsku podršku društvu, prosveti i studentima. Zabrinjava i to da borci za empatiju istu ne ispoljavaju prema svojim kolegama od kojih neki imaju realne zdravstvene i porodične probleme čije rešavanje je dramatično otežano odlaganjem zarade“.
Samovoljno ponašanje ne sprovodi direktor već manji deo radnika Gimnazije, naglašava on.
„Jer potpuno ignorišu mišljenje, potrebe, pa čak i osnovno ljudsko pravo na rad očigledne većine zaposlenih. Direktor je postupao u granicama prava i obaveza koje su definisane zakonom i u skladu sa okolnostima koje su nastupile mimo njegove volje. Svako ko se oseća oštećenim, naravno, ima pravo žalbe nadležnim organima i da zvanično traži odgovornost direktora“.
Što se tiče zasluga pojedinaca za rad i uspehe Gimnazije, direktor ističe da se procena tih zasluga sprovodi u procesima samovrednovanja i vrednovanja koji se redovno sprovode u školi.
„U konkretnom slučaju, deo nastavnika koji podržavaju blokadu rada škole jeste davao veliki doprinos uspesima Gimnazije i za to su, uglavnom, nagrađeni na najbolji mogući način. Te zasluge svakako im ne daju pravo da sada urušavaju Gimnaziju u ovom procesu gde se svakim danom blokade umnožavaju konkretne i nepopravljive štete. Važno je napomenuti da i među radnicima koji su protiv blokade i žele normalno da rade, takođe, ima puno njih koji su davali i sada pružaju maksimalan doprinos uspehu škole. Bilo bi dobro da svi, što pre, bez obzira na odnos prema vlasti, nezadovoljstvu (uglavnom opravdanom), shvate da život nije moguće zaustaviti, kao što je nekako tekao i odvijao se i u vremenima najvećih svetskih kriza i ratova“, poručuje direktor.
BONUS VIDEO: Prosvetari iz Ljiga pešače do Gornjeg Milanovca
Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare