Novi talas kampanje „Ja biram podršku“, čiji je cilj podizanje svesti o važnosti borbe protiv nasilja u toku je do kraja juna. Od svakog kupljenog proizvoda brendova Pantene, Head&Shoulders, Always i Gillette Venus u bilo kom Maxi, Mega Maxi, Tempo ili Shop&Go objektu, kompanija Procter&Gamble odvaja 100,00 RSD. Prikupljena sredstva biće usmerena u nastavak edukacije dece i njihovih nastavnika, kako bi mladi već u školskom uzrastu naučili da prepoznaju nasilje i pokušaju da mu stanu na put.
Istraživanja „Autonomnog ženskog centra“ pokazala su da tek nešto više od polovine mladih ispitanika u Srbiji (52,3%) izražava potpuno neslaganje sa tvrdnjom da jedan šamar nije nasilje. Upravo ove brojke ukazale su na važnost edukacije u ranom periodu, pa je kroz sredstva prikupljena u prethodna dva talasa kampanje, a u saradnji sa ovom nevladinom organizacijom, realizovano 12 radionica za učenike.
Tim putem, blizu 150 mladih iz različitih mesta širom Srbije naučilo je da prepozna različite oblike nasilja u partnerskim odnosima, uključujući i digitalno i seksualno nasilje. Kroz interaktivan i vršnjački rad, mladi su imali priliku da otvoreno i bez tabua govore o ovim temama, te da se informišu o tome kako da reaguju na nasilje i kome mogu da se obrate, bilo da se ono dešava njima ili nekome u njihovoj okolini.
„Mladima su potrebni prostori gde će govoriti o ovim temama, razjasniti nejasnoće koje imaju i razbiti predrasude kojima su okruženi. Partnerski odnosi mladih često se tumače kao nešto marginalno i, kada se nađu u situaciji nasilja, devojke se osećaju usamljeno, zbunjeno i uplašeno. Zato su radionice poput ovih važne, kako bi se osvestili mehanizmi nasilja i podstaklo samopoštovanje kod devojaka“, istakla je predstavnica „Automnog ženskog centra” Sanja Pavlović.
Osim toga, kroz edukaciju je prošlo i 40 nastavnika, tokom dva akreditovana jednodnevna seminara u okviru kojih su imali priliku da steknu i unaprede znanja i veštine za prepoznavanje i postupanje u situacijama digitalnog nasilja kojem su izloženi njihovi učenici, naročito u ranim emotivnim vezama mladih.
Plan je da nakon ovogodišnje kampanje bude organizovano još 10 radionica za mlade iz različitih gradova, te da se svi raspoloživi kanali komunikacije „Autonomnog ženskog centra“ iskoriste za nastavak edukacije i promenu odnosa prema nasilju među mladima.
Ukoliko i vi želite da pomognete u podizanju svesti o ovoj važnoj temi, možete to učiniti kupovinom bilo kog proizvoda navedenih brendova do kraja juna u svim Maxi, Mega Maxi, Tempo i Shop&Go prodavnicama širom Srbije. Od svakog kupljenog proizvoda, kompanija Procter&Gamble izdvojiće po 100,00 RSD do ukupne sume od 10.000,00 EUR, a prikupljena sredstva namenjena su podršci za realizaciju projekta „Mogu da neću – Ljubav nije nasilje“ „Autonomnog ženskog centra“.
Zvanični pravilnik kampanje dostupan je na LINKU.