Foto:Printscreen Twitter/sicveO11/Ministarstvo građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture, Nemanja Jovanović/Filip Krainčanić/Nova.rs

Ministarstvo građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture izdalo je građevinsku dozvolu za rekonstrukciju zgrade bivše Beobanke na Zelenom Vencu, saop[tio je danas na svojim društvenim mrežama ministar graševinarstva Goran Vesić.

„Realizacija ovog projekta je počela još dok sam obavljao javne funkcije u gradu Beogradu i posebno je značajna za razvoj Zelenog Venca. Tada smo planirali da Beograd istovremeno sa rekonstrukcijom ove zgrade iseli okretnicu autobusa u skladu sa planom o izmeštanju svih autobuskih okretnica u centru grada i da raspiše tender za rekonstrukciju vidikovca koji je sada zauzet bespravnim objektima i da tu bude urbani džep. Sam objekat je trebalo da postane umetnički centar. Za početak da zgrada Beobanke bude rekonstruisana i da postane jedna od najlepših poslovnih zgrada kao što je bila kada je građena“, napisao je Vesić.

Foto: Printscreen Twitter/sicveO11/ministarstvo gra

Beobanka zgrada Foto:Google mapsZgrada nekadašnje Beobanke na Zelenom vencu pre nekoliko dana dobila je novog vlasnika, čime je stavljena tačka na prethodni projekat kompanije “Stattwerk” posle čitave tri godine. Ostatke nekadašnjeg objekta kupila je novosadska firma “Astoria Properties”, a već su i odmakle pripreme za temeljnu rekonstrukciju ovog zaštićenog zdanja, navodi portal Beobuild.rs.

Zgrada dobila novog vlasnika 2021.

Zjapeća ruina u samom centru grada konačno bi mogla biti ponovo privedena nameni, a novi projekat rekonstrukcije već je u procesu pribavljanja građevinske dozvole i neophodnih odobrenja Zavoda za zaštitu spomenika, pisap je Beobuild, a preneo N1 u aprilu 2021.

Napušteni objekti, napuštene zgrade
Foto: Filip Krainčanić/Nova.rs

Rekonstrukcija objekta će biti izvedena u postojećim gabaritima, a ukupna površina objekta je oko 10.000 kvadrata.

„Objekat se sastoji iz glavne kule (suteren, prizemlje i 13 spratova) i aneksa ka Brankovoj ulici (podrum, prizemlje i pet spratova), primarno poslovne namene sa svim pratećim funkcijama i mogućnošću realizacije komercijalnog prizemlja. Treća arhitektonska celina ovog kompleksa, odnosno aneks ka Ulici carice Milice, nije u istom vlasništvu, pa tako nažalost neće ni biti obuhvaćen projektom rekonstrukcije“, naveo je tada portal.

Nepostojanje posebnog parking prostora ili podzemne garaže, kako se ističe, ostaje ograničavajuća okolnost ovog kompleksa, što će verovatno biti razmatrano i rešavano u nekoj kasnijoj fazi.

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare