Građani koji su kupili stanove u novoizgrađenom luksuznom naselju Blok A na Novom Beogradu, za naš portal tvrde da od samog useljenja 2015. godine imaju “raznih problema”, zbog, kako navode, loše izvedenih građevinskih radova, a koji su najizraženiji u garažama koje prokišnjavaju. Ističu, da su se zbog garaže više puta obraćali investitoru, koji im je odgovorio da "nije problem u hidroizolaciji" i da sami pronađu kvar. S druge strane, investitor “Deka inženjering” za Nova.rs kaže da u garaži voda curi samo iznad jednog parking mesta, te da nije problem u hidroizolaciji, već u stanu koji se nalazi iznad tog mesta.
Stanari luksuznog stambenog kompleksa Blok A u Ulici Uroša Martinovića na Novom Beogradu, za naš portal navode da “voda u garaži curi od samog starta” i da su taj problem odmah i prijavili investitoru.
Našoj redakciji, u ime stanara obratio se Branislav Miljković koji kaže, da investitor “Deka Inženjering” od početka “probleme gura pod tepih”, kao i da negiraju njihove pritužbe da postoji problem s hidroizolacijom u garaži.
“Voda u garaži curi s plafona još od 2015. godine kada smo se uselili. Kada smo se požalili, oni su prvo injektirali neki gel da zapuše te rupe. Međutim, voda je nastavila da curi. Onda su u drugoj fazi stavljali neke kadice. Zamislite, da vam neko stavlja lavore gde curi voda i da ti lavori pokupe vodu”, revoltiran je Branislav načinom na koji je investitor “rešio problem” prokišnjavanja.
On dalje tvrdi i da je investitor na njihove pritužbe, poslao odgovor u kome negira da je problem u hidroizolaciji.
“Šalju nam dopis da mi iz svog džepa platimo neko prekopavanje. Bukvalno da ‘rendom’ kopamo, kao pukla je neka cev. Pa kad mi tu neku fantomsku cev pronađemo i saniramo, onda mi treba da dokažemo da li je problem u hidroizolaciji. Pa, ako dokažemo da je hidroizolacija, onda će oni to da reše. Oni takvim odgovorom, ne samo da negiraju problem, već nas nipodaštavaju i izvrću ruglu”, rekao je ovaj stanar.
Naš sagovornik priča i da curenje vode u garaži nije jedini problem ovog stambenog kompleksa.
Navodi da su oštećenja vidljiva na centralnom platou na kome se nalazi štampani beton, kao i da se, kako kaže, mobilijar raspada.
“Generano, oni su imali problem sa podizvođačima koje su menjali iz faze u fazu. Ali, to je njihov problem, to nas ne interesuje. Suština je, da je problem krpljen, oni su samo krpili stvari, nisu ih trajno rešavali i probleme su gurali pod tepih. I sad će sve to da spadne na leđa stanara. Sve ćemo to mi morati da nadoknadimo iz našeg džepa, ili ćemo na kraju da postanemo naselje koje je bilo na glasu, a posle se odjednom srozalo”, nezadovoljan je Branislav Miljković koji govori u ime stanara.
Povodom pritužbi stanara Bloka A, naš portal potražio je odgovore i od investitora Deka Inženjeringa.
Oni su potvrdili da je bilo reklamacija na radove u garaži i istakli, da su “sve sanirali u najkraćem roku”.
Investitor: Problem je samo jedno parking mesto
U odgovoru koji je kompanija Deka Inženjering dostavila našoj redakciji, navedeno je da su od 2015. kada je završena prva faza izgradnje Bloka A imali reklamacije, kako su rekli, “na vlaženje i curenje u garaži”, te da su “kao odgovoran investitor, savesno pristupili rešavanju svake reklamacije”.
“Sanirana su oštećenja u najkraćem mogućem roku. Postoji jedno mesto u garaži, na kome je prijavljeno curenje početkom septembra, za koje tvrdimo da ne može da bude problem hidroizolacija, jer se iznad parking mesta nalazi stan, tj. objekat. S obzirom da je garantni rok istekao pre četiri godine, stanar koji nam se obratio je upućen da se obrati Službi za upravljanje i održavanje objekta”, navedeno je u odgovoru.
Investitor je takođe naveo i da je za opšte građevinske radove, kupcma stanova dao garantni rok od pet godina, iako je, kako su podsetili, zakonski garantni rok dve godine.
“Ovu produženu garanciju, koja je tri godine duža od zakonskog roka, Deka Inženjering je obezbedio upravo zbog kvaliteta ugrađenih materijala i primenjene najbolje građevinske prakse u izgradnji objekta”, rekli su iz kompanije za Nova.rs.
Oni su podsetili i da garantni rok za radove na krovu, hidroizolaciji i konstrukciji traje 10 godina, te da su ti radovi još uvek u garanciji, dok za sve ostale probleme, kako ističu, stanari treba da se obrate Službi za upravljanje i održavanje Bloka A.
“Odgovorno tvrdimo, da oštećenja koja su vidna posle devet godina od predaje celog kompleksa stanarima na korišćenje, nisu nastala kao posledica lošeg kvaliteta štampanog betona ili loše izvedenih radova, već kao rezultat neodržavanja ili neadekvatnog održavanja štampanog betona i mobilijara. Služba za upravljanje i održavanje A Blok-a je odgovorna za neadekvatno održavanje zbog koga su nastala oštećenja istog’’, rekli su iz Deka Inženjeringa.
Na tržištu nekretnina stanovi u Bloku A spadaju u kategoriju elitnih i skupljih stanova, a u agencijama za nekretnine kvadrat se trenutno kreće od 3.000 pa do 6.000 evra.
Vlasnik stana u tom kompleksu, Branislav Miljković smatra da su stanari oštećeni zbog loše izvedenih radova i najavljuje da će podneti kolektivnu tužbu protiv investitora.
BONUS VIDEO: Novi investitorski nemar na Vračaru – obrušena novogradnja
Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare