Video materijal pod imenom "Zlo doba", pun lažnih optužbi i mržnje prema medijima United media, objavljen je baš u momentu kada su kanali pod kontrolom državne kompanije “Telekom” brzopotezno ušli u SBB mrežu, dok istovremeno “Jetel” odlaže uvrštavanje N1 i TV Nove u svoju kablovsku ponudu. To nikakako ne može biti slučajnost, već je, kako ocenjuju sagovornici Nova.rs, u pitanju vrlo očigledna i dobro organizovana kampanja usmerena protiv ovih medija, koji u prelomnim trenucima za zemlju, obavljaju funkciju javnog servisa.
Posle prenosa vlasničkih prava nad kablovskim operaterom SBB, više od 40 kanala, koji su većinom pod uticajem državne kompanije “Telekom”, brzopotezno se našlo u ponudi ove kablovske mreže. Istovremeno, televizije N1 i TV Nova nikako da se nađu na listi “Jetela” koji je tražio ekskluzivna prava za distribuciju tih kanala. I baš u to vreme Centar za društvenu stabilnost, nevladina organizacija sa neskrivenim odnosima sa vlašću, objavljuje video materijal prepun govora mržnje protiv N1 i TV Nova, u kom se kriminalizuje i satanizuje United medija i njen osnivač Dragan Šolak.
Profesor Fakulteta političkih nauka u penziji Rade Veljanovski nema nikakvu dilemu da je u pitanju vrlo organizovana kampanja iza koje stoji očigledan politički uticaj.
“U pitanju je čista propaganda i sasvim je jasno da je to sve sinhronizovano i dogovoreno u istom centru. Sveobuhvatna propaganda, koja na više nego očigledan način, pokazuje da je velika većina mediji u Srbiji, na žalost, totalno pod kontrolom vlasti. Iza svega se vidi nedovosmislen plan da se mediji United grupe, prvenstveno televizije N1 i Nova prekriju nekim drugim sadržajem”, ističe za Nova.rs Veljanovski.
On je primetio da, od kada je SBB uvrstio u svoju ponudu veliki broj kanala pod uticajem Telekoma, “imate osećaj kao da je pored izvora bistre vode i jasnog izveštavanja, odjednom krenula bojica iz kolektora krajnje prljavštine, koja će da zagadi sve oko sebe”.
“To nije slučajno, kao što nije bilo slučajno ni kada je vlast pre dve godine uspela, na žalost, uz određenu pomoć evropskih institucija, da u izmeni medijskih zakona dozvolimo da kompanija u vlasništvu države ima pravo da otvara medije. Time je legalizovano sve ovo što ’Telekom’ radi u medijskoj sferi, a što je, malo je reći strašno. Na žalost, bojim se da će i ’Jetel’ početi da se ponaša kao ’Telekom’ i da bi medijska situacija mogla da bude još gora”, upozorava ovaj profesor FPN-a.

Ponavlja da nije nikako slučajno da je pomenuti film pušten u momentu kada je završen proces preuzimanja SBB-a.
“Jasna je namera da se među publikom koja gleda N1 i TV Nova stvori animozitet prema tim televizijama i da ukoliko dođe do toga da se ti kanali istisnu iz ponude, to građanima bude sasvim logično. Stvara se situacija u kojoj bi moglo da se kaže da su zaslužili da nestanu iz ponude jer šire neprijateljsku propagandu, kao što im se tim video materijalom podmeće. I tu je više nego jasna namera da se tako opravda eventualno izbacivanje tih medija”, jasan je Veljanovski.
Rade Đurić iz Nezavisnog udruženja novinara primećuje da je u pitanju kampanja protiv televizija N1 i Nova, “koji poslednjih mesecima imaju sve veći uticaj na građane iz jednog jednostavnog razloga, jer vrše ulogu javnog servisa i izveštavaju o svim onim temama kojima bi trebalo da se bavi ona televizija koju svi mi plaćano”.
“Nije slučajno da je taj video, koji je jeftina kopija istraživačkog novinarstva, pušten baš sada kada je svakim danom sve građani prepoznaje N1 i TV Nova kao medije gde mogu da se objektivno informišu o onome što se dešava u zemlji i šta utiče na njihov život. To vrlo jasno pokazuju sva istraživanja gledanosti u poslednje vreme”, primećuje Đurić.
Zato se, prema njegovim rečima, ponovo izvlači već više puta iskonstruisana priča o neprijateljima države, upotrebljavana protiv svih koji se kritički odnose prema vlasti.
“Očigledan je plan da se ovakvom kampanjom diskredituju N1 i Nova, jer je su oni svojim objektivnim izveštavanjem naneli ogromnu štetu interesnim grupama koje su na vlasti u Srbiji i to mnogo veću nego što su ti krugovi pretpostavljali”, nagašava Đurić.
Sve se, prema njegovim rečima, radi da se smanji vidljivost N1 i TV Nova i njihov uticaj na građane.

“Namera je da se građani odvarate od gledanja ovih kanala posebno u ovim mesecima koji su prelomni za celu državu. Sada više nego ikada se jasno vidi da je 95 odsto televizija u Srbiji pod uticajem interesnih grupa koje su na vlasti. Vidite po njihovom programu koji nema veze sa realnošću, pa se ne biraju sredstva da vlast koja je u slobodnom padu sakrije ono što se dešava na ulicama” zaključuje Đurić.
Programski direktor N1 Igor Božić, da podsetimo, upozorio je prethodnih dana da kompanija „Jetel“ još uvek u programsku šemu nije uvrstila televizije N1 i Nova S i upitao da li je u stvari reč o perfidnom smanjivanju vidljivosti tih kanala.
„Dok jedni demonstriraju izuzetnu efikasnost u uvrštavanju provladinih kanala u svoju ponudu, drugi istom brzinom uklanjaju nezavisne medije. ‘SBB’ je u rekordnom roku proširio svoju ponudu novim kanalima – i to pozdravljamo. Međutim, istovremeno, ‘Net TV Plus’, u vlasništvu ‘Telekoma Srbija’, odlučio je da u istom tom roku ukloni N1 i Novu, čime se još jednom potvrđuje selektivan pristup medijskim slobodama“, rekao je Božić.
Zabrinjavajuće je, kako navodi, što „Jetel“, iako je prethodno tražio ekskluzivitet za distribuciju N1 i Nove, „sada nije u stanju da izvrši jednostavnu promenu programske šeme i uvrsti ove kanale u ponudu“.
„Očekivali smo da će onog trenutka kada se preuzmu novi kanali, da će mo se istog dana i mi naći na osnovnoj Jetel platformi i da će i ti gledaoci moći da nas vide s obziorom na ekskluzivitet.To se nije dogodilo i želimo da znamo zašto i da li je naša vidljivost suspendovana u neku ruku. Ako smo se tako dogovorili i ugovorili, želimo da vidimo da nije u pitanju perfidno smanjivanje naše vidljivosti“, upozorio je Božić.
Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare