Nove cene putarine u 2022. možete da nađete detaljno u tekstu ispod. U okviru preduzeća "Putevi Srbije" nalazi se sektor za naplatu i kontrolu naplate putarine, i to na dva načina: kroz video nadzor i uvidom u analtiku sistem kroz koji funkcioniše sistem naplate putarine.
Iz „Puteva Srbije“ napomiju da se proces naplate putarine vriši u okviru zatvorenog sistema, a da naplata putarine podrazumeva korišćenje autoputa – putarinu.
Pred korisnicima usluga su dve mogućnosti: manuelni način naplate, koji podrazumeva da korisnik mora imati takozvanu magnetnu karticu, ali u sistemu elektronske naplate – odnosno preko aplikacije.
Dužina deonice koje vozilo određene kategorija pređe, a izaraženo u kilometrima predstavlja osnovicu od koje se polazi za konačnu količinu novca koju ćete dati.
Korisnici manuelnog načina naplate dužni su da na uključenju na autoput daju magnetnu karticu, koju će, potom predati inkasantu na izlazu i na taj način će mu biti omogućeno plaćanje putarine.
Oni koji koriste manuelni, odnosno, tradicionalni način naplate imaju pred sobom četiri mogućnosti i to plaćanje svojim platnim karticama, ali i pomoću pretplatne i gradske karte, kao i u gotovinskom novcu.
Korisnici elektronske naplate mogu to mogu izvršiti na dva načina: postpejd ili pripejd način.
U slučaju da ne postupite po pravilima pri ulasku na autoput, obračun će uslediti naknadno ili na licu mesta.
Problemi koji mogu uslediti u slučaju ulaska na autoput su: neodgovarajuće očitavanje magnetne kartice, kao i nemogućnost očitavanja lokacije na koja je naznačena na kartici, zatim može doći do greške kada je na dostavljenom dokumentu već očitana putarina.
Neki vozači znaju da izađu sa autoputa na mestu koje za to nije predviđeno, kao i da pobegnu kada putarina treba da se plati.
Koštaće oko 420 dinara ili 3,5 evra za motorna vozila.
Za motore je 120 dinara ili 1,5 evro, za automobile 240 dinara ili 2,5 evra, putarina za vozila sa prikolicom je 3,5 evra ili 370 dinara, dok je za kamione i veća vozila od 720 do 1430 dinara u zavisnosti od težine vozila, broja osovina i visine vozila.
Iznos putarine za putnička vozila je 920 dinara ili 8 evra, za motore 4 evra ili 460 dinara, za veća vozila kreće se od 12 do čak 47 evra (od 1380 do 5510 dinara) u zavisnosti od mase i visine vozila, kao i broja osovina.
Od Beograda do Preševa ćete platiti 13 evra ili 1490 dinara za putnička vozila, 750 dinara (6,5 evra) za motore, 19 evra ili 2230 dinara za vozila s prikolicom, a za veća od 38 do 75,5 evra (od 4460 do 8910 dinara).
Od Novog Sada do Preševa putarina je 15,5 evra ili 1720 dinara, a od Subotice 18,5 evra ili 2120 dinara za putnička vozila.
Na novom autoputu „Miloš Veliki“ ulazite na rampi Obrenovac, kad vozite iz pravca Beograda, izlazite na Preljini (pre Čačka) ili nedavno otvorenoj rampi Pakovraće (posle Čačka, na ulazu u Ovčarsko-kablarsku klisuru).
Dužina deonice je 116 kilometara, a cena za putnička vozila je 430 dinara, za motore 220 dinara ili dva evra, dok je za automobile s prikolicom 640 dinara ili 5 evra. Veća vozila plaćaju od 11 do 22 evra, odnosno od 1270 do 2560 dinara.
Važno je napomenuti da je ograničenje na svim autoputevima u Srbiji 130km/h, osim tamo gde je drugačije naznačeno.
Na dve lokacije na putu do crnogorskih plaža neophodno je platiti putarinu i to: na novom autoputu, dugom 41 kilometar, na deonici Smokovac – Mateševo, i na putu Bar – Podgorica.
Cena putarine na autoputu je 3,5 za putnička vozila, 1,5 za motore, 6 evra za prikolice, i 10,5 do 17 evra za kamione.
Cena prolaska kroz tunel Sozina koji se nalazi na putu Bar-Podgorica, iznosi 2,5 evra za putnička vozila i pet do 15 evra za veća vozila.
Putnička vozila često koriste i trajekt Kamenari-Lepetane u Bokokotorskom zalivu, gde je cena za putnička vozila 5 evra, putničko vozilo sa prikolicom 9,3 evra, kombi i minibus 10,5 evra, bicikla 1 evro, motocikle 2,5 evra.
Hrvatska, kada je reč o naplati putarine ima zatvoreni sisitem, bar na većini deonica. Ako idete u Rijeku, to će vas koštatiti 28 evra, a u Šibenik 38 evra.
Deonica Beograd-Šid je 420 dinara, do Rijeke (ako idete u Istru) je oko 27 evra, a od Beograda do Splita (bez Šida) trebaće vam ukupno oko 45 evra. Od Zagreba do Ploča (gde se trenutno autoput završava) košta 30 evra, dok je cena od Zagreba do Splita 24 evra.
Treba da znate i da je ograničenje na hrvatskim autoputevima 130km/h, na putu van naselja 90km/h a u naseljenom mestu 50 km/h.
Kazne su za prekoračenje brzine od 20km/h 1.000 kuna (oko 130 evra), za vožnju pod uticajem alkohola od 700 do 20.000 kuna (od 100 do 2800 evra), prolazak kroz crveno košta od 300 do 20.000 kuna (od 40 do 2800 evra), dok vas nepropisno parkiranje košta 300-700 kuna (40-100 evra). Ako platite u roku od 3 dana, plaćate 50 % prekršajne kazne. Plaćanje u roku od 8 dana zahteva dve trećine prekršajne kazne.
Što se tiče Bosne i Hercegovine, putarinu je neophodno platiti na delovima auto-puta Zenica-Sarajevo-Vlakovo, kao i na delu auto-puta između Gradiške i Banje Luke.
Putarinu možete platiti u konvertibilnim markama, što je zavnična valuta Bosne i Hercegovine, ili čak u evrima.
Za deset pređenih kilometara, putničko vozilo platiće putarinu 1,20KM, dok je za kamion ona 5,00KM,
Putarina od Beograda do Preševa je 12,5 evra, kroz Makedoniju ne plaćate putarinu, dok će vam do Soluna trebati oko 3 evra. Ako ste se zaputili na Jonsko more, putarina je 10,5 evra, a ako ste na Olimpijskoj obali spremite još 10 do 15 evra od Soluna.
Za prelazak autoputa od Soluna do Atine koji je 500 km dugačak, ukupna putarina je nešto veća od 30 evra, a trebaće vam oko 4-5 sati da ga pređete.
Počev od 15. juna, pa sve do 15. avgusta, srpski turisti koji su se uputili ka Sevrnoj Makeodniji ne plaćaju putarinu. Ako idete posle 15. avgusta, putarina kroz Makedoniju stajaće vas oko 8 evra.
Vlada u Makedoniji je u svom saopštenju navela da je tamošnje Ministarstvo finansija dušno da obezbedi 172 miliona denara koje će se koristiti u svrhu nabavke 200.000 kartica, pod nazivom „M-smart karitca“, a obezbediće praktično besplatan prolazak kroz „Koridor 10“.
Takođe, prema pisanju regionalnih medija, putarina zemalja u regionu prilično je viša u odnosu na druge zemlje Evrope. Prema pisanjima, prednjači deo Bosne i Hercegovine, odnosno Republike Srpske, a potom dolaze i ostale zemlje iz našeg šireg regiona.
Putovanje autom u Albaniju – putnicima iz Srbije se savetuje da do Albanije idu putem Beograd-Niš-Merdare-Priština-autoput Ibrhima Rugove-granica sa Albanijom.
Putarine kroz Kosovo i Albaniju se ne naplaćuju, osim kroz tunel kod Kukeša, i to 5 evra.
OD Beograda do Drača stižete za 7-8 sati, a iz Niša za pet ili šest.
U Bugarskoj vinjeta postoji već godinama, kao i u Sloveniji i Mađarskoj. Za sedam dana u toj zemlji vinjeta će vas koštati osam evra, dok ćete mesečnu platiti 15, a za tri meseca 28 evra.
Sistem vinjeta je najjeftiniji za vozače, a od 2019. je dostupna i opcija da kupite vikend vinjetu, koja važi od petka u 12 do nedelje u 23.50, i košta 5 evra ili 10 leva.
Ograničenje na autoputu je 140 kilometara za putnička vozila, van naseljenog mesta 90 km/h, a u naseljima 50 km/h.
Kazne za vožnju bez vinjete su 300-3000 bugarskih leva, što je 150-1500 evra.
BONUS VIDEO: Skriveni troškovi na odmoru – Sve zamke All Inclusive-a
Pratite nas i na društvenim mrežama: