Nikola Petrović, biznismen i kum predsednika Srbije Aleksandra Vučića, osnovao je novu avio-kompaniju “Flyus”, koja je stavljena na listu ovlašćenih operatera. Država je, izgleda, vrlo brzo zaboravila da je Petrović bio akter nezapamćenog skandala, kada je, kako se sumnja, njegova avio-kompanija falsifikovala dužinu letenje i prevozila sumnjiv teret. Ovo, ipak, nije prvi “oprost” koji je Petrović dobio od države Srbije. Ne smemo zaboraviti saobraćajnu nesreću koju je izazvao pod dejstvom kokaina, ali ni aferu "vetropark".

Direktorat civilnog vazduhoplovstva stavio je na listu ovlašćenih operatera „Flyus“, novu avio-kompaniju Nikole Petrovića, koja je osnovana 6. marta ove godine.

Nadležno državno telo to je uradilo iako su prethodnoj Petrovićevoj firmi praktično oduzete dozvole zbog, kako se sumnja, lažiranja podataka o kilometraži i prevoza sumnjivog tereta.

Interesantno je da je Petrović novu firmu osnovao nedugo nakon što su avioni njegove prve firme “Star Fly Wings” prizemljeni.

PROČITAJTE JOŠ

Samim tim što ga vraća na listu ovlašćeni operatera, država je Petroviću brzo oprostila ogromni skandal, a to nije prvi put da se Vučićevom kumu “gleda kroz prste”.

Izbegavao servise aviona

Aferu koja je prethodila gašenju Petrovićeve avio-kompanije otkrio je nedeljnik “Radar”, koji je objavio da je, zbog sumnji da ozbiljno krše pravila EU o vazdušnom saobraćaju, nadležna Evropska agencija za bezbednost vazdušnog saobraćaja (EASA) pokrenula istragu, odnosno reviziju dozvola za tri privatne avio-kompanije iz Srbije.

Predstavnici EASA su na sastanku sa nadležnima u Direktoratu civilnog vazduhoplovstva izneli sumnje da su firme Nikole Petrovića i Željka Mitrovića falsifikovale dužinu letenja i time izbegavale redovne servise, čime su smanjivale troškove i tako zarađivale milione evra. Takođe, sumnja se da su te avio-kompanije prevozile sumnjiv teret, oligarhe iz Rusije bliske režimu Vladimira Putina, od kojih se, kako se pretpostavlja, jedan nalazi i na međunarodnoj poternici.

Nikola Petrović Foto:Goran Srdanov/Nova.rs

U EASA su sumnjali da su na sve to, i piloti ove tri kompanije upravljali avionima duže nego što je to dozvoljeno.

Tek nakon istrage evropskog tela, reagovao je i srpski Direktorat, ali su ga Mitrović i Petrović “preduhitrili”, pa su sami vratili dozvole samo dan pre nego što je to telo planiralo da im oduzme licence, čime su izbegli teže posledice.

Izazvao udes pod dejstvom kokaina

Saobraćajna nesreća u Užičkoj ulici Foto:Vesna Lalić/Nova.rs

Čak ni ovaj skandal nije jedina stvar koju je država oprostila predsednikovom kumu.

Jedan u nizu skandala u koji je Petrović bio umešan je saobraćajna nesreća na Dedinju u kojoj je učestvovao 6. marta prošle godine, a u kojoj su povređene dve osobe. Tada je, kako je pisalo u izveštaju policije, Petrović bio pod dejstvom alkohola i kokaina.

PROČITAJTE JOŠ

Kako je tada objavio portal Nova.rs, on se tada vozio skupim “meklarenom” sporednom ulicom, a kada je došao do raskrsnice sa Užičkom, saobraćajnicom sa prvenstvom prolaza, nije se zaustavo, već je nastavio, udarivši tada u opel korsu u kojoj su bile dve žene, nakon čega su oba vozila udarila u ogradu Doma Patrijaršije.

Petrović tada nije zadržan u policiji, a naknadno je utvrđeno da je tada bio pod dejstvom alkohola i narkotika.

Njemu je oprošteno, ali nije policajki Katarini Petrović, zbog sumnje da je odala informaciju MUP-a da je Vučićev kum saobraćajnu nesreću izazvao pod uticajem alkohola i kokaina.

Katarina Petrović Foto: Vesna Lalić/Nova.rs

Istraga je trajala godinu dana, da bi na kraju Prvo osnovno javno tužilaštvo u Beorgadu Petroviću ponovo oprostilo i odbacilo krivičnu prijavu protiv njega.

Tužilaštvo je navelo da će Petrović odgovarati prekršajno, ne krivično, te da nije utvrđeno da je u trenutku udesa bio pijan i drogiran, iako se u izveštaju od kobnog dana navodilo da je vozio pod dejstvom alkohola i kokaina.

Obrazlažući odluku, iz Prvog tužilaštva ranije su saopštili da je veštačenjem utvrđeno da se Petrovićeva alkohemija najverovatnije kretala u intervalu od 0,1 do 0,2 promila što je ispod dozvoljenog nivoa alkohola u krvi, te da je kritičnom prilikom „alkohol bio u fazi resorpcije“. Iz tužilaštva su takođe dodali da nisu sa sigurnošću mogli da utvrde da je Petrović upravljao vozilom pod dejstvom opojnih droga, te je osuđen na svega 10.000 dinara i dva kaznena boda.

Međutim, Petrović se čak i na to žalio, njegova žalba je usvojena, pa je presuda vraćena na ponovno odlučivanje.

Nikola Petrović Foto:Goran Srdanov/Nova.rs

Afera ”vetropark”

U vreme dok je bio direktor državnih Elektromreža Srbije, Petrović je bio akter afere “vetropark”. U oktobru 2015. sajt Teleprompter objavio je navodni transkript telefonskog razgovora tadašnjeg predsednika DS i vojvođanskog premijera Bojana Pajtića sa Lidijom Udovički, sestrom tadašnje potpredsednice Vlade Kori Udovički. Objavljeno je da je Udovički izjavila da joj je direktor Petrović tražio dva miliona evra u kešu da bi, navodno, firmi “Kontinental vind Srbija”, u kojoj je radila, dozvolio da vetropark priključi na sistem EMS-a.

Pajtić je tvrdio da je transkript autentičan, dok je Udovički istražiteljima rekla da nikada nije upoznala direktora EMS-a, niti je sa njim razgovarala. Petrović je izjavio da nikada nije video Lidiju Udovički, a iz službe za odnose sa javnošću EMS-a saopštili su da je Petrović tim povodom bio i na poligrafskom ispitivanju.

Sumnjiva kupovina Petrovićeve žene

Petrović je jedan od domaćih tajkuna koji je na sumnjiv način otkupio državnu vilu.

U vreme dok je bio direktor EMS-a, iznajmljivao je luksuzni objekat od DIPOS-a, a kako je pisao KRIK, njegova plata je u to vreme bila 1.700 evra. Za kiriju od 1.600 evra morao da daje skroro čitavu zaradu.

DIPOS je vilu kasnije najavio prodaju te vile, kada su kružile priče da će je kupiti upravo Petrović.

Petrović je to negirao, a DIPOS je vilu prodao vlasniku jedne marketinške agencije, Mladenu Vukoviću.

Ipak, samo mesec dana kasnije, vilu je od Vukovića otkupila Petrovićeva supruga.

BONUS VIDEO Udes u Užičkoj u kome je svojim vozilom učestvovao Vučićev kum Nikola Petrović

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare