Većinski vlasnik firme ZGOP iz Novog Sada, Integra Constuction iz Kazahstana, prodaje ovu kompaniju domaćem preduzeću Extra-auto transport iz Vrbasa. ZGOP trenutno izvodi radove na modernizaciji i rekonstrukciji železničke pruge koja povezuje Mađarsku i Srbiju na deonici Beograd centar - Stara Pazova, kao i na deo radova na deonici Stara Pazova - Novi Sad.
ZGOP takođe radi i na sanaciji pruge Niš – Zaječar i to deonice Matejevac – Svrljig i Svrljig – Knjaževac, navodi Nova ekonomija.
Preuzimanje vlasništva kompanije ZGOP od strane firme iz Vrbasa doprineće boljoj organizaciji, povećanju raspoloživih potrebnih resursa za unapređenje kvaliteta i ubrzanje pružanja usluga, kaže direktor preduzeća ZGOP Zoran Stanojević.
„Sada već zajednički činimo napore da svoj deo radova na pomenutim deonicama završimo u što kraćem roku, sa napomenom da krajnji rok završetka ne zavisi samo od nas“, odgovara Stanojević na pitanje da li će prodaja ZGOP-a uticati na završetak radova na deonicama železničke pruge.
Komisija za zaštitu konkurencije odobrila je po skraćenom postupku da Extra-auto transport kupi preduzeće ZGOP. U obrazloženju Komisije se navodi da je Extra-auto transport podneo zahtev u junu ove godine. Podnosilac prijave je naveo da većinu svojih prihoda ostvaruje izgradnjom i rekonstrukcijom puteva, mostova, nadvožnjaka i slično. Tako se može zaključiti da u 2020. godini nije ostvario prihode od izgradnje železničkih pruga i podzemnih železnica što je osnovna delatnost ZGOP.
Ova kompanija je u vlasništvu Marka Sokanovića (35 odsto), firme Extra Agrar iz Vrbasa (35 odsto), dok je 30 odsto vlasništva u sopstvenom udelu društva.
Jedini vlasnik kompanije Extra Agrar iz Vrbasa je Željko Karišić.
Extra-auto transport i Integra Constuction su u junu potpisali Obavezujuću ponudu za kupovinu akcija kompanije ZGOP. To znači da bi obe strane morale da plate penale u slučaju da odustanu od transakcije.
Preduzeće ZGOP je privatizovano 2017. godine kada je kupila firma „Zhol Zdondeushi“ iz Kazahstana. Kompanija koja kupila domaću firmu iste godine menja svoj naziv u Integra Construction.
ZGOP je tokom 2020 godine bio angažovan na radovima remonta i izgradnje pruge za Infrastrukturu Železnice Srbije na deonicama Senta-Subotica i Niš-Zaječar, za China Railway 21st Bureau Group na modernizaciji i rekonstrukciji mađarsko – srpske železničke veze na teritoriji Republike Srbije na deonici Beograd Centar – Nova Pazova, za TENT rešetanje i regulisanje koloseka na deonici Stubline-Vorbis, navodi se u godišenjem izveštaju o poslovanju ovog preduzeća. Takođe, preduzeće je vršilo popravku mašina za RŽD International, kao i iznajmljivanje mehanizacije.
Prosečan broj zaposlenih u prošloj godini je 268.
Usled otežanih uslova poslovanja bila je smanjena realizacija što je dovelo i do smanjenja prihoda od poslovanja u odnosu na 2019 godinu, piše u godišnjem izveštaju.
U 2020. godini ZGOP je ostvario poslovne prihode u iznosu 1.054.196 hiljada dinara i poslovne rashode u iznosu 935.072 hiljada dinara, odnosno ostvarilo je poslovni dobitak u iznosu 119 miliona dinara.
Privredno društvo za građenje, remont i održavanje pruga – ZGOP a.d. Novi Sad osnovano je 1957. godine, u okviru Jugoslovenskih Železnica, odnosno ŽTP Beograd i ŽTP Novi Sad, piše na sajtu kompanije.
„Za više od 60 godina poslovanja, ulažući znanje, rad i trud, radnici ZGOP-a izgradili su i remontovali preko 6.000 km železničkih pruga.“
Usluge ZGOP-a obuhvataju gradnju, remont i održavanje pruga, održavanje pružne i građevinske mehanizacije, te laboratorijska ispitivanja, dodaje se.
Bonus video – Brze pruge
Pratite nas i na društvenim mrežama: