Foto:Shutterstocj

Putovanja planiramo i avionske karte kupujemo mesecima unapred. Šta ako se pred sam let razbolite i niste u mogućnosti da putujete, a avionska karta je uveliko plaćena - možete li ikako dobiti novac nazad? Loša vest je da ćete, najverovatnije, dobiti samo novac od takse. Dobra vest je da ipak postoji jedan način da se u zaštitite od tog gubitka para - polisa osiguranja.

Većina niskobudžetnih (low-cost) avio prevoznika prodaje karte za jeftine letove koje se ne mogu refundirati. Izuzev u određenim, jasno definisanim situacijama, koje se uglavnom svode na neprijatne okolnosti smrti putnika ili osobe koja je s njim u bliskom srodstvu, niskobudžetni avio prevoznici ne vrše povraćaj prodatih karata.

Portalu Nova.rs javilo se dvoje putnika koji su svoju agenciju koja im je i obzbedila karte do Istanbula pozvali i otkazali let.

Sa njima je na put trebalo da krene i njihovo dete, pa je račun za tri karte bio 90.000 dinara.

avio karte
Foto: Artem Oleshko / Alamy / Alamy / Profimedia

Nakon što su otkazali let, kompletan novac nisu mogli da refundiraju, već su dobili samo 9.000 dinara, odnosno 3.000 dinara po karti.

Šta u ovakvim situacijama?

Niskobudžetni avio prevoznici omogućavaju povraćaj novca od avionskih karata u posebnim situacijama i svi slučajevi se razmatraju pojedinačno. Čak i ako u „opštim uslovima putovanja“ nije predviđen povraćaj novca u slučaju bolesti, ipak vredi proveriti i obratiti se prevozniku koji bi ipak mogao da vam izađe u susret.

PROČITAJTE JOŠ

Kada zahtevate refundaciju, morate obezbediti konkretnu dokumentaciju koja potvrđuje vašu nesposobnost za putovanje.

Međutim, Aleksandar Seničić iz Nacionalne asocijacije turističkih agencije „Juta“ kaže da novac ni u jednom slučaju neće dobiti nazad, izuzev u biznis kategoriji, ali i tu su primeri pojedinačni.

Novac koji putnici mogu dobiti nazad jeste jedino aerodromaska taksa, koja zbog toga što let nije realizovan, ostaje neiskorišćena.

Jedini lek – osiguranje

Najbolji način kako biste zaštitili sebe od gubitka novca u ovakvim situacijama jeste kupovina odgovarajuće polise putnog osiguranja.

Ovaj vid osiguranja mora se uplatiti 5 dana od trenutka izdavanja karte, rezervacije smeštaja i plaćanja dela ili svih troškova, ali najkasnije 1 dan pre datuma koji je na karti naveden kao početak putovanja, te najkasnije 1 dan pre planiranog početka boravka u hotelu. U tom slučaju nadoknađuju se troškovi do 5000 evra.

BONUS VIDEO: Radovi i muke putnika na beogradskom aerodromu

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Ostavi prvi komentar