Foto: Amir Hamzagić/Nova.rs; EPA-EFE/TATYANA ZENKOVICH; Privatna arhiva; MUP Srbije

Protiv firme “C&LC” iza koje, kako tvrde, stoji Zvonko Veselinović, a koja se spominje u navodnom pismu Aleksandra Papića predsedniku Vučiću, podneta je prijava Inspekciji rada. U tom dokumentu, u koji je Nova.rs imala uvid, piše na koje sve načine ona krši zakone, kako se vozačima njenih kamiona veći deo zarade isplaćuje na ruke, da rade i po 17 sati dnevno, ali i kako policija ne sme da ih zaustavlja.

Firma “C&LC” bavi se izgradnjom puteva i autoputeva, a dobijala je poslove zajedno sa Inkopom, firmom koja je i u formalnom vlasništvu Zvonka Veselinovića, koji je pod sankcijama SAD i koji je hapšen u više navrata.

I u prijavi u koji je naš portal imao uvid, navodi se da je njen pravi vlasnik Veselinović, iako se u Agenciji za privredne registre vodi na Jasminu Savić.

Foto: Pritnscreen/YouTube/TANJUG

U tom dokumentu piše da “C&LC”  izbegava svoju zakonsku obaveza da na ime poreza na zarade, uplaćuje novac u budžet.

Preko računa isplaćuje trećinu plate

Kako stoji u prijavi advokata Ivana Ninića Inspekciji rada, koju je podneo kao punomoćnik jednog vozača kamiona, firma „C&LC” preko računa isplaćuje tek trećinu plate, a ostale dve trećine vozači dobijaju na crno.

Foto: Privatna arhiva

U konkretnom primeru Ninićevog klijenta, od neto zarade koja je 185.000 dinara, ovom vozaču su doprinosi i porezi uplaćeni samo za 55.000 dinara koliko mu „prolazi“ preko računa.

To znači da ostatak od 130.000 dinara, „C&LC” vozačima svakog meseca isplati „na crno“ i bez plaćenih poreza.

Radni dan počinjao u 5.30h, a završavao se u ponoć

Advokat Ninić je od inspekcije zatražio i da proveri radno vreme vozača kamiona, dodajući da je njegov klijent imao „proforme“ ugovoreno radno vreme od 8 sati dnevno, odnosno 40 nedeljno, a da mu je radni dan počinjao u 5.30h i završavao u ponoć, što je preko 17 sati dnevno.

Foto: Nemanja Jovanović/Nova.rs

U toku radnog dana, ovaj vozač je, navodi Ninić, prelazio i preko 1.100 kilometara.

Ukazao je i da isplata keša „na crno“ nije slučaj samo kod njegovog klijenta, već da je to „pravilo poslodavca“ koje se odnosi na sve vozače kamiona.

Policiji zabranjeno da zaustavlja  C&LC kamione

Sudeći po prijavi Inspekciji, bliskost firme „C&LC” sa Zvonkom Veselinovićem, omiljenim biznismenom SNS-a, ovoj kompaniji donela je poseban tretman u saobraćaju.

Foto:TANJUG/ OMK MUP REPUBLIKE SRBIJE

Naime, saobraćajnoj policiji, kako piše,  zabranjeno je da zaustavlja njihove kamione.

Ninić  je inspekciji sugerisao i da ukoliko se po njegovoj prijavi bude „sistematično i ozbiljno postupala“, za kontrolu radnih sati koristi isključivo tahograf listiće, jer kako je naveo, firma i tu krši propise i zakone.

Foto: Shutterstock

“Elektronske kartice se vade iz uređaja za merenje kilometraže, kako bi poslodavac izbegao novčano kažnjavanje i kontrolu, te podaci sa kartica nisu saglasni podacima sa tahografa. Saobraćajna policija ima zabranu da zaustavlja vozače i kamione u vlasništvu C&LC Group“, stoji u prijavi advokata.

Ivan Ninić je u napomeni na kraju prijave, pozvao inspekciju da  profesionalno proveri sve navode, ukazujući da je reč o firmi koja uživa zaštitu vladajuće Srpske napedne stranke.

 „Činjenica da iza vlasničke strukture kapitala C&LC stoji Zvonko Veselinović, ne sme da bude od uticaja na kvalitet postupanja inspektora i provere navoda ove prijave, jer će eventualno krivičnim prijavama za nesavestan rad u službi biti obuhvaćen i postupajući inspektor, ukoliko podlegne pritiscima i koruptivnim šemama ‚bratije i partije‘“, zaključio je Ninić.

Foto: Privatna arhiva

Papićevo pismo i ugrađivanja

“C&LC group” se našla nedavno u centru pažnje javnosti kada je opozicija objavila navodno pismo Aleksandra Papića predsedniku Aleksandru Vučiću. Podsetimo, u njemu piše da su zemljani radovi na izgradnji puta „Ruma -Šabac- Loznica“ sa tržišnih 50 miliona evra, uvećani na 75, a da je razlika od 25 miliona preusmerena na SNS i izvođače radova. Upravo je firma  “C&LC” jedan od izvođača.

Samo na tom poslu, kako je Aleksandar Papić naveo u pismu predsedniku Vučiću, „C&LC” je za zemljane radove dobio 17 miliona evra, od čega je realna vrednost 11 miliona, a preostalih šest je „ugradnja“ u cenu.

Izvor: Narodni pokret Srbije

Od objavljivanja ovog pisma, prošle su skoro tri nedelje, ali se tim povodom policija i tužilašvo još nisu oglasili.

Takođe, ova firma pojavljuje se i kao deo konzorcijuma zajedno sa „Inkopom“ čiji je zvanični vlasnik Zvonko Veselinović, a zajedno su radili na izgradnji Koridora 11, odnosno deonici autoputa od Lajkovca do Ljiga.

Aleksandar Vučić Foto: Amir Hamzagić/Nova.rs

Za taj posao, prema dostupnim podacima, dobili su 60 miliona dolara.

C&LC ne odgovara na naša pitanja

Nova.rs je kompaniji  „C&LC Group“ poslala pitanja u vezi sa svim navodima koje je u prijavi inspekciji izneo advokat Ivan Ninić, ali nam do objavljivanja ovog teksta nisu odovorili.

BONUS VIDEO: Kostreš: Andrej Vučić i Zvonko Veselinović upravljaju životima Vojvođana

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare