Foto: Screenshot Atletic Interest

Profesionalni sportisti iz godine u godinu zarađuju sve više novca, ali šta ukoliko vam kažemo da najbogatiji nije uopšte živeo u 21. veku? Zapravo, živeo je 20 vekova ranije.

Dakle, nije Lionel Mesi najbogatiji, nije ni Lebron Džejms, pa ni Majkl Džordan koji je spojio biznis i sport kao niko pre. Nije dovoljno bogat ni Flojd Mejveder ili Rodžer Federer. Koga god da se setite nije bukvalno ni do kolena Gaju Apuleju Dioklisu.

PROČITAJTE JOŠ

Ovaj čuveni vozač dvokolica je rođen početkom drugog veka nove ere (104. godine), a njegova karijera je pomoglo mnogo modernim istoričarima da to kraja razumeju značaj krilatice „hleba i igara“ u Rimskom carstvu.

Rim je napravio najveće carstvo ikada viđeno u to vreme, kontrolisao je čitav Mediteran (pa i šire), a masu je kao omađijanom držao upravo jedan vozač dvokolica.

Momak iz Luzitanije (ljubiteljima književnosti će ovo ime brzo zazvučati) koja se nalazi na prostoru današnje Španije bio je najpopularnija zvezda najpopularnijeg sporta.

Ono što je danas u svetu fudbal tada je bila vožnja dvokolica. Nisu gladijatori bili najzanimljiviji, već ono što se održavalo na Cirkusu Maksimusu. Bila je to Formula 1 pre Formule 1.

Uglavnom je Dioklis vozio kolica sa četiri kola, a uglavnom je pobeđivao na svim pojedinačnim trakama.

Njegova karijera je trajala neverovantnih 24 godina (što je nestvarno kada se zna da su neretko i u prvih pet godina vozači dvokolica gubili živote), a slavio je na 1.462 trke. Učestvovao je na ukupno 4.247, a zanimljivo je da je bio na podijumu još 1.438 puta (i to uglavnom na drugom mestu).

Dioklis je počeo kao deo tima belih, a onda je u redovima crvenih stigao do neverovatne slave i proveo tu 15 godina. Završio je karijeru tek sa 42 godine.

Podignuta su čak i dva spomenika njemu u čast jer je on bio heroj naroda. Predstavljali su ga kao roba koji je postao slobodan i oslobodio se svog patrona. Iako je mogao da bude senator ili da ima neku drugu političku funkciju po zaradi, to nije mogao zbog profesije kojom se bavio.

Tokom karijere je srušio nekoliko rekorda od kojih je najznačajniji da je slavio na „Pompa circensisu“ čak 110 puta. To je bila najprestižnija trka koja se održavala kao ceremonijalno otvaranje procesija, odnosno uživanja i proslava.

Jedna od njegovih čuvenih strategija je da do poslednjeg minuta vozi poslednji, a onda se naglo uključi u trku i pobedi sve.

Tokom karijere je zaradio 35.864.120 sesteraca (sestertius) što je u današnjem novcu oko 15 milijardi dolara.

Posedovao je luksuzne vile, ogromna imanja, pa je imao čak i čitavo carstvo sluga kojima je gospodario. Mnoge je to podsetilo na život koji će kasnije voditi Enco Ferari.

Njegovo bogatstvo je bilo 1,5 odsto ukupne godišnje potrošnje čitavog carstva, što bi bilo ekvivelantno tome da Lebron Džejms zarađuje 100 milijardi dolara po sezoni.

I tada su postojali timovi, ali za razliku od modernih vremena nisu nosili imena po sponzorima.

Bilo je prilično jednostavno – zeleni, crveni, beli i plavi. Svaki tim je imao svoju logističku opremu, uključujući tu i štale, menadžere, ergele, uzgajivače, mecene (sponzori) i vozače. Dakle, mnogo toga podseća na uređenje koje postoji danas u Formuli 1.

Bilo je mnogo burnih rivalstava, a carevi su birali miljenike. Za običan narod, za robove i ljude koji su bili nižeg statusa Doklis je bukvalno bio Bog. Ideal. Put kojim su želeli da krenu.

BONUS VIDEO Zorana i Jelena Arunović sa zlatom u Nova.rs: Sad ću da se rasplačem opet, Damira ću tek da obaram

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Ostavi prvi komentar