Ljuba Popović, jedan od brojnih prodavaca velegardske robne kuće, u slobodno vreme piše scenarija, glumi u amaterskim pozorištima i sanja o filmu. Zaljubljen je u filmsku divu sa kojom, u snovima, ostvaruje brojne susrete i doživljaje. O tom filmskom sanovniku govori i Meril Strip, za koju film deluje na nivou snova, gde vi sanjate sebe. Tako Mija Aleksić alijas Ljuba Popović u filmu Soje Jovanović "Pusti Snovi" (1968) sanja filmsku divu Nušu Marović.
Kako se ime jedne od najpoznatijih jugoslovenskih manekenki, na plakatu filma premetnulo u Nuća, ostaje nepoznato. Bilo je to vreme kada su se producenti i reditelji smelije odlučivali, ne samo na saradnju s „Nušom od Gi Laroša“, kako su je zvali zbog njene zavidne pariske karijere već i sa drugim manekenkama i misicama. Za njih su vrata filmskih studija bila širom otvorena.
U Nuši Marović, na samo na filmskom platnu, mnogi će prepoznati Oliveru Vučo. Ni njen brat je na pojednim fotografijama nije razlikovao. Nuša je međutim smatrala da je Olivera Vučo ipak „bila rasnija i poželjnija žena od nje“. Ova manekenka ostaje upamćena i kao učesnica jedinstvenog pevačkog karavana „Pesma leta“ u organizaciji „Politike Ekspres“. U njoj su učestvovali najpoznatiji jugoslovenski pevači zabavne i narodne muzike. Pratila ih je i luksuzna modna revija.
Tito na izboru „Miss teen“
Nuša Marović bila je i članica žirija kada je, u organizaciji „Plavog vjesnika“, birana prva jugoslovenska tinejdžerska mis. Tom izboru, u zagrebačkom hotelu „Esplanada“, prisustvovao je i Josip Broz Tito sa drugaricom Jovankom. Prvi slučaj u svetu da predsednik jedne države prisustvuje izboru „Miss teen“.
U istom filmu Soje Jovanović pored Nuše Marović igra i Novosađanka Mia Adamović, poznata filmska i pozorišna glumica. Mia je igrala u „Kozari“ (1962), TV serijama „Rađanje radnog naroda“, „Kafanice, sudnice, ludnice“, „Rado ide Srbin u vojnike“. Poslednja uloga joj je u Ateljeu 212, u predstavi „Derviš i smrt“ (1972). Igrala je kadinicu, a Zoran Radmilović Ahmeta Nurudina, Petar Božović Mulu Jusufa, Petar Kralj Hasana, a Dragan Nikolić Muselima. Selimovićev tekst je dramatizovao Borislav Mihajlović Mihiz, dok je režiju potpisao – Branko Pleša. Mia duže od pola veka nosi drugo prezime: Pilić.
Nikola je jedan od najpoznatijih jugoslovenskih tenisera i trenera. Mia ga je upoznala šezdesetih godina kada je Nikola Pilić, tek došao u Novi Sad da upiše Višu upravnu školu, pošto su ga odbili u Zagrebu.
Na izboru za najlepšu tinejdžerku Jugoslavije u Zagrebu izabrana je Anita Baturina, druga žena najpoznatijeg jugoslovenskog molera kasnije i pevača Miše Kovača. Zlata Petković je izabrana za prvu pratilju čime je dobila kartu za Tokijo gde se birala najlepša tinejdžerka sveta. Među više od sedamdeset devojaka, Zlata Petković je proglašena za mis fotogeničnosti.
Svemu prethodi audicija PGP-a gde je sa najboljim drugom Ljubanom Ninkovićem, bratom glumca Bode Ninkovića, nastupa sa pesmom „Novi svet“, koju je Ljuba kasnije pevao sa grupom S vremena na vreme. Član žirija bio je i Vlada Katić, urednik „Čika“, koji poziva Zlatu da učestvuje u njihovom izbor najlepše tinejdžerke „Mis Bambi“. Plavokosa Svrljižanka je pobedila na prvom Čikovom konkursu 1969. što je odvelo do finala izbora za Mis tinejdž u Zagreb.
Dve godine kasnije Zlata Petković je pobednica i na izboru za Mis Jugoslavije. Ipak, izbor prve pratilje među tinejdžerkama Zlati donosi i prvu filmsku ulogu. Igra u filmu Milan Jelića „Bubašinter“. U istom filmu debituje i Dragan Radulović Radule, prerano preminuli, docent Filozofskog fakulteta u Beogradu.
Kao tinejdžerka Zlata Petković upisuje FDU. Kolege sa klase su joj Bogdan Diklić, Snežana Savić, Radoš Bajić, Ivan Klemenc, Lazar Ristovski i Ljiljana Stjepanović. Poziv Aleksandra Đorđevića i uloga Marije u „Otpisanima“ početak su bogate filmske i pozorišne karijere. Ono što su “Otpisani” bili za Beograd, tv serija “Sumorna jesen” bila je za Zagreb.
Jasna Mihaljinec, jedna od najpoznatijih jugoslovenskih manekenki dobija ulogu Darije. Nedugo zatim glumila je i u jednoj epizodi poznate televizijske serije „Kuda idu divlje svinje“. U prvoj sezoni, glumila je medicinsku sestru.
Na festivalu u Puli 1972. fotoreporteri su najviše slikali Nedu Arnerić, Božidarku Frajt, Dunju Lango, Ružicu Sokić i Jasnu Mihaljinec. Pored Radeta Šerbedžije i Igora Gala, Jasna je igrala u filmu „Poslepodne jednog fazana“. U filmu Marijana Arahnića, prvi put se kao glumac pojavljuje i pevač Mišo Kovač. Njen partner u filmu je sa modne piste Stipe Belobrk. Ubrzo postaje i životni partner. Jasna Mihaljinec filmski debi beleži „U sukobu“ (1963.), filmu slovenačkog reditelja Jože Babiča.
Nikica je odbila sve filmske ponude
Prva pratilja na izboru za Mis sveta u Londonu bila je jedna od najlepših Jugoslovenki. Nikica Marinović mogla je da igra u bilo kom, ne samo domaćem filmu. Prvi i drugi muž bili su reditelji Vuk Vučo i Zdravko Šotra. Upućeni tvrde da je Nikica odbila poziv Roberta Roselinija, jednog od najpoznatijih svetskih reditelja, koji je bio zadivljen njenom lepotom. Kao i mnoge druge odbila je i Roselinija objašnjavajući kako misli da nije nadarena za glumu. Prihvata međutim poziv poznatog modnog kreatora Aleksandra Joksimovića. Postaje manekenka.
Nikicin prvi muž Vuk Vučo, (samo)proglašeni srpski pleboj, posle razvoda o Nikici govori poput ostavljenog muškarca: „Već posle nekoliko meseci našeg braka uvideo sam da sam opet pogrešio. (Prva „greška“ bila je Olivera Vučo). U to me je uverila njena diskusija s našim prijateljima koje su se uglavnom odnosile na književnost i slikarstvo. U svim tim diskusijama Nikica je vodila glavnu reč. Međutim, vremenom sam uvideo da ona nije pročitala nijednu knjigu već je samo znala naslove.“ U boksu ovo bi se smatralo niskim udarcem. Danas se istog Vuka više niko ne seća – ni u naslovu.
Tokom braka sa Nikicom, Vuk Vučo se tajno sastajao s mis Srbije 1967. Bila je to Milja Vujanović. Dve godine kasnije dobija ulogu u Žilnikovom „Ranim radovima“ (1969), filmom koji u Berlinu osvoja Zlatnog medveda. Filmadžije tvrde da prilikom izbora za najbolju žensku ulogu žiri u Berlinu nije mogao da se odluči između srpske glumice i Čaplinove ćerke: Džeraldine.
Milja je bila i nezaboravna ljubav Arsena Dedića, s kojim je do kraja život bila u kontaktu. Imala je i kraću romansu sa Robertom De Nirom, u vreme njegovog prvog boravka na Festu, kako navodi ćerka Milje Vujanović. Posle filma otisnula se u svet astrologije. Napisala je šest knjiga iz te obalsti. Ostala je nepokretna posle napada ljubomornog partnera.
Tica sa filmskog platna
Čovek nije tica – ali Ljiljana jeste Tica. Prvi istinski beogradski, srpski, jugoslovenski top model. Za prvi singl grupe “Zebra” slikala se gotovo gola. Nosila je samo zebrine pruge. Ostala je upamćena po tome što je, tokom jedne šetnje, izgubila Bregovićevog psa, navodi Branko Rosić. S psom je nekako nestao i njegov vlasnik. Ali „Ko ne plati na mostu, platiće na ćupriji“. Bregović se 1993. oženio Dženanom Sudžuk, bosanskom manekenkom.
Ljiljana Tica bila je spontana, nonšalantna, neuštirkano lice modne scene. Kao nekadašnja sportistkinja dobija ulogu u filmu Puriše Đorđevića „Trener“. Tematski aktuelan i danas: nameštanje utakmica, uplitanje politike u sport, „crni fondovi“… Zanimljivo je da se na Pulskom festivalu 1978. Puriša odrekao sopstvenog filma, govoreći da je loš. Pre „Trenera“ Ljiljana Tica igrala je pored Voje Brajovića, Dragomira Bojanića Gidra i Aleksandra Berčeka u filmu „Vojnikova ljubav“ (1976).
Bonus video: Najlepše jugoslovenske glumice