Foto: Promo

Interesovanje je ogromno, Šapčani su već stali u red za karte, uželeli su se festivala koji je jedan od simbola ovog grada, kaže za Nova.rs Vladimir Vasilić, direktor Šabačkog pozorišta povodom 6. Pozorišnog proleća koje će biti održano od 11. do 17. aprila.

Ovaj festival na kojem učestvuju najbolje predstave iz Srbije prošle godine nije održan iz dva razloga.

Foto: Promo

– Atestom je utvrđeno da za korišćenje nisu bezbedni cugovi na sceni i to je prvi razlog, a drugi je bila epidemiološka situacija jer se u to vreme Šabac nalazio u crvenoj kovid zoni i bili smo prinuđeni da odložimo festival – objašnjava Vasilić, i dodaje:

– Trenutno je u toku popravka cugova, grad je odvojio velika sredstva za njihovu rekonstrukciju, i scena našeg pozorišta ovog meseca ne radi. Rok za završetak radova je 1. april i spremni dočekujemo „Pozorišno proleće“ na čijem programu će biti šest predstava koje je odobrio Umetnički savet.

O nagradama će odlučivati žiri Zijah Sokolović, Slađana Kilibarda, rediteljka iz Zagreba i Irfan Mensur, koji je zamenio reditelja Harisa Pašovića, koji je odustao zbog obaveza koje ima u tom terminu.

Šesto Pozorišno proleće otvoriće 11. aprila predstava „Bura“ Vilijama Šekspira u režiji Kokana Mladenovića, Srpskog narodnog pozorišt na Velikoj sceni „Ljubiša Jovanović“ Šabačkog pozorišta.

Bura Foto:Srđan Đurić

Sutradan je na repertoaru komad Torntona Vajldera „Naš grad“ rediteljke Mie Knežević u produkciji Narodnog pozorišta „Toša Jovanović“ iz Zrenjanina, a 13. aprila „Ana Karenjina“ Lava Nikolajeviča Tolstoja, u režiji Dejana Projkovskog Novosadskog pozorišta/Újvidéki Színház.

Atelje 212 dolazi sa predstavom “Dabogda te majka rodila“ Vedrane Rudan, koju je režirala Tatjana Tatjana Mandić Rigonat koja je na programu 14. aprila, a Beogradsko dramsko pozorište nastupa 15. aprila sa komadom „Cement“ Milana Ramšaka Markovića inspirisano dramom Hajnera Milera u režiji Sebastijana Horvata.

Takmičarski deo 16. aprila zatvara koprodukcija Кraljevačkog i Šabačkog pozorišta „Trpele“ Slobodana Skerlića i Milene Depolo u režiji Aleksandre Kovačević.

Miodrag Miki Krstović i Milena Zupančič Predstava „Cement Beograd“. Foto: Beogradsko dramsko pozorište/Promo

Selektor festivala je, kao i uvek, osnivač festivala Zoran Karajić, koji za naš portal kaže da nije zadovoljan jer nije konsultovan za konačnu selekciju.

– Prošlogodišnji festival nije održan i nisam zadovoljan jer nisam konsultovan za konačnu selekciju kao ni za odabir žirija. Ovo je selekcija za prošlu i jednim delom za pretprošlu godinu. Ali, naravno da ću biti prisutan na festivalu – prokomentarisao je Karajić.

U čast nagrađenih, 17. aprila na programu 6. „Pozorišnog proleća“ biće prikazana drama Henrika Ibsena „Kad se mi mrtvi probudimo“ reditelja Stevana Bodrože koju izvode domaćini festivala „Pozorišno proleće“.

Bonus video: Otvaranje 19. Beogradskog festivala igre