A Vertigo mana9 Foto:Ziv Barak

Bogat program predstojećeg Beogradskog festivala igre, 22. po redu, najavljen je na susretu s medijima u Nacionalnoj fondaciji za igru.

Od 7. marta do 15. aprila pod sloganom „We Speak Dance“ na više beogradskih scena, kao i u Novom Sadu i Subotici, biće održan 22. Beogradski festival igre na kome će učestvovati trupe iz Bejruta, Jerusalima, Rima, Tokija, Grenobla, Atine, Liona, Ređo Emilije, Adelejda, Vupertala, Kalamate, Milana, Sen Nazera, Londona, Brisela, Napulja, Madrida.

Ovogodišnja edicija, kako je istakla direktorka Beogradskog festivala igre Aje Jung, doneće nekoliko gostovanja o kojima se dugo maštalo: od Tancteatra Pine Bauš iz Vupertala, dolaska Roberta Bolea i baletskih zvezda Nikolete Mani, Maje Makateli, Timofeja Andrijašenka, i nastupa Sabura Tešigavare.

– Kada smo razumeli koliko nam je važan performans Omara Ražiha iz Bejruta kojim započinjemo festival, a predstavlja poziv u nečiji dom, uz igru, živu muziku i odličnu hranu, komad „Bejtna“ je već počeo da osvaja scene i festivale… Zatim smo pomislili da bi program trebalo nastaviti predstavom „Mana“, o svetlosti i nadi, koju potpisuje Noa Verthajm iz Jerusalema… Stavila sam datume i naslove na papir, a onda pomislila da ovi umetnici možda i ne bi želeli ili smeli da u ovom trenutku nastupe na istom festivalu, skoro u istom periodu i da se nađu u blizini, gde samo Francuska ulica deli Bioskop Balkan i Narodno pozorište. Pozvala sam oboje. Nou i Omara. Nakon kratke tišine, čula sam istu rečenicu iz Bejruta i Jerusalima. Kao da sede u istoj sobi: „Nije jednostavno, ali mi govorimo jezikom naše umetnosti. We speak Dance“. Tako smo i došli do slogana 22. Beogradskog festivala igre – otkrila je Jung.

Najavljen 22. Beogradski festival igre Foto:Dušan Vukić

Skrenula je pažnju i na „senzacionalnu predstavu kompanije Lejle Ka, čiji komadi imaju milione pregleda na društvenim mrežama“. Takođe i na „Grand Jete“ miljenice beogradske publike Silvije Gribaudi, i napomenula da će Nagradu „Jovan Ćirilov“ darivati umetniku koji je prošle godine oduševio.

– To je Joan Buržoa i otkrićemo svetsku premijeru koreografa Konstantina Rigosa i Nacionalnog baleta iz Atine. Usput, naučićemo mnogo o biljkama koje vredno skupljamo kako bi napravili džunglu za predstavu „Kralj“ Šona Parkera, ali i o čajnicima i šoljicama koje donosimo sa najrazličitijih pijaca, a koje će se slomiti na velikoj čajanci londonske trupe Gandini Džangling. Nekoliko predstava govore o sportu: Pjerđorđo Milano o alpinuzmu, Adriano Bolonjino o atletičarki Samiji Jusuf, trupa Korsia o tenisu… Nismo ranije imali ovakvu odu sportu.

Mi govorimo jezikom igre / Najavljen 22. Beogradski festival igre
Foto:Dušan Vukić

O festivalu su govorili i ambasadori Italije, Francuske, Velike Britanije, Japana, Grčke, Španije i Izraela, otpravnici poslova Belgije i Australije, zamenik ambasadora Nemačke, kao i direktori instituta za kulturu Italije i Francuske, koji su naglasili da je BFI jedan od najvažnijh događaja u svetu savremene igre ne samo za Beograd i Srbiju, već I u evroPskim i svetskim razmerama.

Najveća zvezda 22. Beogradskog festivala igre je italijanski igrač svetskog glasa Roberto Bole, čiji će nastup s prijateljima 16. marta ponovo vratiti festival igre na scenu Sava centra.

Roberto Bole Foto: Beogradski festival igre

Osim trodnevnog gostovanja Omara Ražiha u Bioskopu Balkan od 7. do 9. marta i dvodnevnog nastupa izraelske trupe Vertigo u Narodnom pozorištu u Beogradu, sledi festivaski program u kome će nastupiti četiri francuske trupe. Pored superzvezde Baleta milanske Skale Roberta Bolea, iz Italje na festival dolaze još tri kompanije – iz Napulja, Rima i Ređo Emilije, dok iz Grčke stiže Balet Nacionalne opere iz Atine sa komadom „Zlatno doba“ u koreografiji Konstantinosa Rigosa, čija je trupa 2004. otvorila prvi Beografski festival igre u Sava centru. Rigosovo novo delo imaće svetsku premijeru u Novom Sadu, 12. aprila, dok na festival, takođe iz Grčke dolazi i trupa Joane Paraskevopulu iz Kalamate.

Konstantinos Rigos Foto: Promo/Beogradski festival igre

Iz Velike Britanije, Australije, Japana, Belgije, Nemačke i Španije, kao i iz Izraela dolazi po jedna trupa, donoseći nam pozorišne inovacije, izuzetne i hrabre iskorake kad je reč o savremenoj igri u ovim zemljama.

Bonus video: Najpopularniji klasični balet

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Ostavi prvi komentar