Bitef teatar Foto: Filip Krainčanić/Nova.rs

Mesec nezavisne scene u Bitef teatru biće održan po sedmi put od 22. januara do 19. februara. Ovogodišnju selekciju programa čini 14 predstava iz Srbije i regiona (Hrvatska, Crna Gora, Severna Makedonija) koje na autentičan način ulaze u pozorišni dijalog sa savremenim trenutkom.

U turbulentnim danima velike krize duha koji gubi bitku protiv tržišta, ratova i razaranja, te izloženi neprekidnim strahom od nadolazećih lomova, savremeni umetnici nezavisne pozorišne scene sprovode umetničke strategije odbrane i stilske taktike u lociranju dubljeg smisla unutar izazova naših dana, saopštili su iz Bitef teatra. Komadi otvaraju pitanja smisla uobličavajući socio-politički dijalog sa zajednicom. Problematizuju i pokreću korpus pitanja i tema kulture sećanja, izbegličke krize, nemogućnosti asimilacije; trauma rata, odrastanja i vršnjačkog nasilja, transgeneracijsku traumu nerešenih istorijskih pitanja koja rađaju predrasude i paranoju; probleme i pitanja roda, feminizma, maskuliniteta, identiteta, granica…

Bitef teatar Foto: Filip Krainčanić/Nova.rs

Program 22. januara otvara komad Dah teatra „One. Ispred svog vremena“. Ovaj multimedijalni projekat u režiji Jadranke Anđelić i Dijane Milošević spaja živo izvođenje, izložbu, instalacije, video radove i fotografiju, a priča je o ženama koje su bile pionirke značajnih postignuća za našu kulturu, još uvek nedovoljno poznate i vidljive u kulturnom i istorijskom nasleđu Srbije.

Dva dana kasnije „Žena himna“ hrvatskog teatra Fort forno. Drama u režiji Roberta Raponje poseban akcent stavlja na pitanja multietničkog identiteta. Ogoljena i kamerna u formi, drama istodobno barata iskustvima Brehtovog teatra i Fazbinderovog osećanja intime i govori o Evropi danas.

Komad „Pod istim krovom“, predstava nastala u koprodukciji udruženja Kulturanova i mađarskog Novosadskog pozorišta – Újvidéki Színház, u režiji Ivane Janošev biće odigrana 28. januara. Nemac Hening i njegova žena Nikol, odlučuju da u svoju kuću prime izbeglog Sirijca Amira i tokom šest meseci zajedničkog života pod istim krovom, svakog trenutka se suočavaju sa mnoštvom predrasuda koje imaju jedni prema drugima…

A dan kasnije biće odigran „Don Kihot i svi mi sanjari“ reditelja Dejana Jankovića, komad zahvaljujući kom se publika susreće sa novim načinom razmišljanja o klasičnoj ideji o Kihotu, dok je 30. januara na repertoaru „Koko“ Kazališta Hotel Bulić. Ovaj dramolet u režiji Senke Bulić, Koltes je napisao o Koko Šanel, a njegov predložak polazište je za istraživanje fizičkog i psihološkog odnosa jednog neobičnog para.

Mesec nezavisne scene nastavlja se 3. februara kad će u Bitef teatru biti odigran komad „Crvenkapa“ trupe „Hajde da“ u režiji Marka Pejovića koja nudi novu verziju poznate bajke.

Do 19. februara publika će moći da vidi i predstave „Jelena Savojska“ Korifej teatra iz Crne Gore (reditelj Zoran Rakočević), poetsku refleksiju jedne od najznačajnijih istorijskih figura ovog prostora; „Test“ Grupa Grupa, iz Kraljeva (režija Vladan Slavković ) koji se zasniva na komadu „Kontrolni“ Milene Depolo; „Nina?“, autorski projekat Nikoline Vujević; „Mulej“ monodramu nastala po istoimenom romanu Erlenda Lua u režiji Anice Petrović.

Bitef teatar Foto: Filip Krainčanić/Nova.rs

Takođe i „Trg Ratnika“ koji su po tekstu britanskog dramskog pisca Nika Vuda režirali u vidu duodrame Svetozar Babić i Teodora Gačić, pa skopsku duodramu „Dobri ljudi“ rađenu po tekstu Lungs Dankana Makmilana u režiji Tamare Stojanoske, zatim „Holopartizanke“ (režija Andrea Kargačin) multimedijalnu plesnu predstavu za četiri ljudske i četiri hologramske plesačice i „Muškost u grlu“ (režija Miloš Janjić).

Bonus video: Ućutkivanje Sokrata u Bitefu

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Ostavi prvi komentar