Nova „sve-američka draga“ svakako je Olivia Rodrigo, čiji drugi album postavlja svež standard za savremeni pop-rock. Ovo je visoko pozitivna ploča puna hitova, devojačke euforije i zapitanosti, te neočekivane ljubavi za klasični gitarski zvuk.
„Guts“ (Geffen) ime je novog albuma Olivie Rodrigo, koji je za dve nedelje stigao na preko desetak prvih mesta top lista albuma širom sveta, uključujući simultano američko i englesko tržište. Uspeh je ogroman, dolazi posle rekordno prodatog debija „Sour“ (2021), i najavljuje dugogodišnje druženje sa ovom mega zvezdom u nastajanju.
Muzika je rokenrol. Nije pop, nije hip hop, nije DJ varijanta. Dakle: najveća nova zvezda savremene popularne muzike svira rokenrol! Možda je to iznenađenje za nekog, ali posle ogromnog uspeha Måneskin kod mladih, da li je to zaista čudno? Deca su našla novi način da budu nestašna, a rokenrol je pravi model za to. Brze i glasne pesme govore o nekim stvarnim mladalačkim iskustvima, sa efektnom kratkoćom i vizuelizacijom u fazonu Tik Toka. Konačno, ovo je čisto belačka muzika, u svetu u kome vladaju hip hop i elektronska klupska muzika – obe proizvodi afroameričke kulture. Olivia Rodrigo je, jednostavno, morala da se desi.
OK: Olivia trenutno ima 20 godina, a ovde igra tinejdžerku. Naravno da joj dobro ide, ali zašto ona to uopšte radi? Zato što je tržište tinejdžerki tako veliko i moćno, da godinama održava karijeru najveće globalne pop zvezde Taylor Swift. Šta imamo dakle ovde? Moguć obračun sa Taylor Swift, ni manje ni više.
Dok je bila mala-velika zvezda Diznijevih produkcija, Olivia je ponosno izjavljivala da je pravi „swiftie“, kao i milioni devojčica širom sveta. Kad je porasla i sama počela da snima zapažene video spotove, kao pravi fan hvalila se susretom sa Taylor Swift i time koliko je srećna što joj je Swiftova poklonila jedan crveni prsten, sa kojim se kasnije rado slikala. Međutim, Olivia je u međuvremenu postala zbilja velika i zaprepašćujuće uspešna, gomile devojčica sad nju obožavaju, te je izgleda i sama Taylor konačno nešto posumnjala. Ispostavilo se da je verovatno i veoma dobro naknadno naplatila od Olivije dve pesme autorskog dvojca Swift / Aronoff, koje je mlada zvezda iskoristila kao inspiracije za svoje rane numere, nadograđujući ih. Sve ovo je – kažu neki – dovelo do gašenja njihove bliskosti i prelaženja u tiho neprijateljstvo, što je navodno opisano u najnovijim stvarima pod znakovitim imenima „Vampire“ (“Vampir“) i „Grudge“ („Svađa“).
Olivia Rodrigo je, jednom rečju, ekspresno postala glavni takmac koji verovatno može da pomrači slavu Taylor Swift na tržištu tinejdžerki. Za promenu, zaista je veoma mlada i ništa ne glumi, jer je do juče i sama bila deo svoje publike. Nivo uverljivosti zato je: 101 %.
Jedini način da se ostvari preuzimanje tržišta, bio je da se ponovi i dovede do perfekcije uspešna formula Olivijinog debi albuma „Sour“. Upravo to se desilo na „Guts“ (“Hrabost“), koji nam servira toliko savršeno ispoliran pop-rock-punk, da bi se i Green Day postideli. Trijumf zato nije ništa manji. Setimo se: „Sour“ je zapravo napravljen na brzinu, na talasu potražnje još Olivijine muzike, posle fantastičnog uspeha baladerskog singla „Drivers License“ – kojim je lansirana stage persona savremene mlade devojke, stalno zapitane kako živeti po pravilima, a postati i ostati svoj? Olivia Rodrigo je na „Guts“ od ove večne dileme napravila savršeni statement i svoju glavnu temu, osvojivši tako srca milijarde tinejdžerki (ne znamo da li ih ima baš toliko na svetu, ali neka za potrebe ovog teksta stoji ta cifra ;).
Dobri albumi se razvijaju kao dobri filmovi. Tako je i sa „Guts“: na njemu zatičemo Oliviu u raznim pesmama – epizodama iz života, koje jako dobro prepoznaju svi oni ispod 18 godina. Svaka ima svoj temelj u nekom realnom problemu: „Bad Idea Right?“ – da li se upustiti u vezu sa bivšim?; „Get Him Back!“ – kako se izboriti sa željom za osvetom bivšem; „All-American Bitch“ – šta raditi ako ne odgovarate opštoj predstavi o dobroj devojčici?; „Ballad of a Homeschooled Girl“ – kako preživeti svoju potpunu neprilagođenost u školi (sa posebno smešnim stihom: „Every guy I like is gay (Oh)“); te završna „Teenage Dream“ – kad će već jednom da prestane robovanje predstavi odraslih da smo mi mali?!
Kao nekakva Pipi duga čarapa rokenrola, Olivia se tokom celog albuma „Guts“ bavi obuzdavanjem svojih neobuzdanosti i radoznalosti – što je čini tako bliskom svima, ne samo devojčicama. Svi tinejdžeri su istovremeno sučeljeni sa eksplozijom svoje energije i strahovima koji rade prekovremeno, svakodnevno balansirajući između želje da žive punom brzinom i sve probaju – ali i da budu odgovorni i pravični.
I zato, ne krivite svoju ćerku ako voli Oliviu Rodrigo. To samo znači da ima potrebu da već jednom poraste.
Bonus video: Koncert Bijonse