Izložba fotografija posvećena muzičaru Dušanu Kojiću "Koja: Ja imam šarene oči" otvorena je juče ispred Umetničkog paviljona "Cvijeta Zuzorić", pred velikim brojem posetilaca.
– Izložba je tu da bi pokazala da je Koja naš heroj. Mesto mu je na Kalemegdanu i u našim srcima – istakao je Dragan Ambrozić koji je autor izložbe sa Zoricom Kojić.
Ambrozić je rekao da je izložba upriličena, uz podršku Beogradske tvrđave, kako bi „obeležili veliki rad i delo Koje“, koji je „važna figura naše kulture i istorije“.
Izložba na više panela hronološki pokazuje delovanje basiste, autora i pevača Discipline kičme Kojića, kroz brojne fotografije Goranke Matić, Predraga Popovića Buce, Stanislava Milojkovića, Andreje Kmetovića i Nemanje Đorđevića. Dizajnerka izložbe je Dobrila Stevanić, a na otvaranju je nastupio alternativni rok sastav Koikoi.
Kojić je istakla da su izložbu „pravili iz srca i čiste ljubavi“, kako bi obeležili „veliki datum u domaćem, regionalnom rokenrolu, a i evropskom i svetskom“ – 40 godina od izlaska prvog albuma Dicipline kičme „Sviđa mi se da ti ne bude prijatno“.
– To je samo povod. Shvatili smo da je Kojina karijera toliko bogata, i grupa je bila toliko inovativna i nova da je najavila neke svetske tekovine rokenrola – ocenila je Kojić.
Goranka Matić je rekla da joj je „drago što Koja zna da se održava ova izložba“, i što će u mu u London biti poslate fotografije sa otvaranja.
Kojić se već nekoliko godina nalazi u Velikoj Britaniji gde se oporavlja od posledica moždanog udara.
– U mislima smo sa njim. Koju znam više od 40 godina i hvala mu što postoji – rekla je Matić, dok je Nemanja Đorđević istakao da mu je čast što učestvuje u postavci i što je objektivom pratio Koju poslednje dve decnije.
– Koja je institucija – ocenio je Đorđević, dok je kulturni poslenik Moma Rajin primetio da se u podnaslov izložbe moglo staviti: „Niko kao on“.
Nakon kratkotrajnog rada novotalasnog Šarla Akrobate, u kome su bili i gitarista Milan Mladenović (1958-1994) i bubnjar Ivica Vdović (1961-1992), Kojić je osnovao svoju minimalističku bas-bubanj grupu Disciplina kičme. Kojić je sa Disciplinom kroz razne faze objavio brojna uticajna izdanja poput „Zeleni Zub na planeti dosade“ (1989), radio je deo muzike za film „Kako je propao rokenrol“ (1989), a bio je i muzički producent prvog albuma „Partibrejkersa“ (1985), Boja „Dosta, dosta, dosta“ (1988) i drugih.
Bonus video: Izložba Andreja Josifovskog Pijaniste