Urađeni su songovi koji su jako angažovani, tiču se ovog vremena, današnjeg čoveka koji se urušava, srlja i izlaze iz tog zgloba, što bi Šekspir rekao. Drugim rečima, jako su aktuelni i tiču se svih nas, kaže za Nova.rs kompozitorka Irena Popović Dragović, članica autorskog tima predstave „Tit Andronik“ čija se premijera s nestrpljenjem očekuje u Jugoslovenskom dramskom pozorištu.
Prvo izvođenje ove Šekspirove tragedije u režiji Andraša Urbana zakazano je za sutra u 20 časova, na Sceni „Ljuba Tadić“.
Smatra se da je ova prva tragedija najbrutalnija od deset Šekspirovih koje je napisao. Bavi se pitanjima pravde, mržnje, osvete i nemilosrdne borbe za vlast. Iako je tokom 17. veka, kada je nastala, naišla na ogromno odobravanje i neverovatan uspeh, kasnije nailazi na oštru osudu kritike i biva dugo zanemarena. Sredinom 20. veka ponovo je doživela popularnost, nekoliko puta je i ekranizovana, a i poslužila je kao inspiracija čitavom nizu dela iz oblasti književnosti i popularne kulture.
Andraš Urban prvi put režira u Jugoslovenskom dramskom pozorištu a, kao i uvek, pozvao je Irenu Popović Dragović da bude deo njegovog tima.
– Meni je sa Andrašem lepo, lako i nadasve uvek uzbudljivo. On je od onih reditelja koji me puste da budem ono što jesam i daje mi prostor da svoje autorstvo ne moram da prilagođavam. To ne znači da ja ne slušam, nego imamo neki prećutni dijalog. Znači, i kada mi ne kaže, ja znam šta hoće – iskrena je Irena.
A po čemu će iz kompozitorskog ugla ovaj komad biti dodatno poseban, odgovara:
– Ono što je bitno, pogotovo za glumce Jugoslovenskog dramskog pozorišta, jeste da smo dobili jednu vrstu angažovanog teatra gde oni na, neki način, imaju ličnu katarzu. Pesme u predstavi nisu lake za izvođenje, i njih izbacuju iz komfor zone. Pored toga što imaju zahtevne uloge, imaju i songove u kojima moraju da su prisutni, fokusirani i jako energični. Jer, kod Andraša pesme nisu odmorišta, odnosno pesma nije nešto kao eto sada ćemo malo da se opustimo. Naprotiv, one su te koje zakucavaju. To su pevani monolozi – objašnjava naša sagovornica.
Posebno joj je uzbudljivo, dodaje, što svira sa glumcima na sceni.
– Nemamo savršen bend, nego glumački. Ali, postoji specifikus kako se svira, vrlo je prilagodljivo i vrlo treperavo. Mi, ma koliko vežbali, ne možemo da zvučimo kao profi bend, ali postoji jedna lepota u toj nesavršenosti. A to je ono što je – strašno smo ranjivi, i glumci se rastežu do granica upornosti. I kada vidite tu nemoć na sceni, da je dao maksimum i da nije u zoni komfora, to je jako bitno. Nije samo zbog pevanja, nego i zbog sviranja, i stvarno smo napravili da zvučimo kao pravi bend – otkriva Popović Dragović delić onog što će publika moći da vidi u ovoj Šekspirovoj tragediji u Urbanovoj režiji.
U „Tit Androniku“ igraju Goran Šušljik (Tit Andronik), Anđelika Simić (Tamora), Jovana Belović (Lavinija), Veljko Stevanović (Aron), Joakim Tasić (Saturnun), Lazar Đukić (Marko Andronik), Luka Sević (Lucije), Dragan Sekulić (Basijan, Dadilja), Petar Petrović (Demetrije), Luka Antonijević (Hiron), Mladen Lero (Martije, Mutije, Klovn) i Milan Bobić (Kvint).
Dramu je adaptirala Vedrana Božinović, Andraš Urban je pored režije i scenograf. Kostimograf je Lina Leković, kompozitor Irena Popović a za scenski govor zadužena je Ljiljana Mrkić Popović.
Prva repriza je u utorak 27. decembra.
Bonus video: Irena Popović Dragović o operi „Deca“ u Narodnom pozorištu u Beogradu