Jose James, međunarodno priznati džez pevač hip-hop generacije, nastupiće sa svojim bendom u klubu BitefArtCafe u okviru koncertnog serijala Musicology Sessions. Beogradskoj publici prirediće dve koncertne večeri 17. i 18. oktobra, gde će predstaviti svoje 12. studijsko izdanje “1978”.
Njujorški vokalista Jose James kombinuje džez, soul, neo soul, drum’n’bass i spoken word u svoj jedinstveni brend vokalnog džeza. On vešto zamagljuje linije između tradicionalnog i savremenog džeza, hip-hopa, soula, funka, popa i roka. Dok navodi svoje glavne uticaje kao što su John Coltrane, Marvin Gaye i Billie Holiday, u živim nastupima podseća na ikone džez-soula iz sedamdesetih godina, istovremeno zadržavajući svoj autentičan stil.
Objavio je 12 albuma koji su dobili pohvale kritike u isto toliko godina za izdavačke kuće kao što su Brownswood, Impulse, Blue Note i sopstvenu Rainbow Blonde Records, koju je suosnovao.
James je dobitnik i Edisonove nagrade i Grand Prix nagrade L’Académie du Jazz. Sarađivao je sa mnogim poznatim umetnicima kao što su Flying Lotus, Robert Glasper, Lalah Hathaway, Ledisi, Aloe Blacc i Jason Moran. Kao proslavljeni međunarodni izvođač, James je održao mnogobrojne koncerte po Evropi, Japanu i SAD-u na mestima kao što su The Kennedy Center, Hollywood Bowl, Ancienne Belgique i Billboard Live Tokyo, a nastupao je kao gostujući umetnik sa McCoy Tynerom, Laura Mvulom i Jazz at Lincoln Center, Melbourne Symphony i Royal Concertgebouw orkestrima.
Album “1978” nazvan je po godini kada je James rođen i donosi zvuke sedamdesetih godina, ere u kojoj su se džez, soul, disko i hip-hop sjedinili. Na albumu je radio pet godina i kako kaže to je njegovo “najautobiografskije delo do sada”. Pesme poput „Saturday Night (Need You Now)“ i „Planet Nine“ pozivaju slušaoce na ples, dok je „For Trayvon“ posvetio Trejvon Martinu. „38th & Chicago“ izražava bes i tugu povodom ubistva Džordža Flojda. Uprkos zaraznom ritmu i refrenu, tekst čini protestnu himnu, sa naslovom koji se odnosi na raskrsnicu u Mineapolisu gde je Flojd ubijen, samo nekoliko blokova od mesta gde je James odrastao.
– Mislim da je 1978. bio fascinantan period u Americi. Bilo je interesantno politički, bilo je zanimljivo kulturno i naravno, muzički. Jednostavno sam fasciniran tom erom, jer se mnogo stvari sudaralo. Disko je dolazio do vrhunca, završavao se i spremao se da se transformiše u R’n’B. U Bronksu ste imali neverovatne fank muzičare koji su stvarali fantastičan zvuk, imali ste ceo pokret – New Vawe New Yorka. Krenuo je i pank pokret. Imali ste rege na globalnoj sceni, a zatim kantautore koji su tu već neko vreme, poput Pola Sajmona ili Bilija Džoela. Onda ste imali džez momke, poput Kvinsija Džonsa, ljude koji su radili na mnogo različitih frontova u isto vreme, kombinovali R&B, fank i pop i stvarali neverovatna remek-dela – objašnjava James zašto mu je važna 1978.
Biće zanimljivo videti šta publika može da očekuje od njegovih nastupa u Beogradu i da li će se nešto razlikovati od nastupa koji je održao 2018.
– Moji koncerti su uvek potpuno jedinstveni i uvek sarađujem sa najboljim bendom. Dosta sam napredovao kao tekstopisac i izvođač u odnosu na 2018, tako da će publika definitivno uživati u nečemu posebnom. Jedva čekam koncerte, vibracija će biti moćna u prostoru kluba BitefArtCafe, intimna, uzbudljiva i seksi.
Ovo je jedan od najboljih bendova koje sam ikada imao, uzbuđen sam što će ih svi čuti – zaključuje Jose James.
Bonus video: Džimi Hendriks: Živeo je kratko, ali je ostavio neizbrisiv trag u rokenrolu