Radujem se Marulićevim danima u Splitu. Praizvedbom drame "64" hrvatske dramatičarke Tene Štivičić, Atelje 212 dobio je priliku da po izboru selektorke Kim Cuculić bude u takmičarskom programu na ovom uzbudljivom međunarodnom pozorišnom festivalu, rekla je za Nova.rs uoči puta Alisa Stojanović, rediteljka ove predstave.
Ovaj festival održava se u znak sećanja na Marka Marulića, Splićanina koga mnogi smatraju ocem hrvatske književnosti. Predstava „64“ je do sada učestovala na festivalima „Borini pozorišni dani“ u Vranju, „Bez prevoda“ u Užicu, kao i na 38. Susretima pozorišta/kazališta u Brčkom. A već početkom maja biće izvedena i na Festivalu malih scena u Rijeci.
– Ipak, Marulićevi dani su, pre svega, u slavu pisaca, hrvatske dramske reči, pa je zanimljivo što ćemo baš mi predstaviti Teninu poslednju dramu – dodala je Stonajović.
Tena Štivičić je veliko ime u svetskoj dramskoj književnosti, čiji su komadi igrani od Velike Britanije, Evrope do Japana, a beogradska pozorišna publika je ceni i voli. Dobitnica je i čuvene nagrade Suzan Blekburn.
Drama „64“ je priča o životnim pritiscima i izborima jednog bračnog para na pragu četrdesetih, očekivanjima od drugih i ličnim dilemama o ulogama u životu.
Hana Selimović beskompromisno, duhovito i uzbudljivo donosi komplikovani svet urbane žene. Miloš Timotijević autentično i istinito igra njenog partnera pod pritiscima savremenog društva. Jelena Đokić, Vladica Milosavljević, Branislav Zeremski, Vladislav Mihajlović, Ivan Jevtović i Denis Murić snažno i maštovito slikaju u isto vreme tragične i smešne načine razmišljanja likova Tenine drame. U scenografiji Darka Nedeljkovića, kostimu Jelisavete Tatić Čuturilo, na muziku Ivana Brkljačića, koreografiji Jelene Bulatović, predstava „64“ nastavlja svoj festivalski život.
Ono čemu se rediteljka Alisa Stojanović posebno raduje, to je što će ovu predstavu osim gledalaca festivala videti i kolege iz drugih hrvatskih pozorišta:
– Posebno se radujem susretu sa domaćinima – HNK Split, koji su se nesebično solidarisali sa našim bojkotom žiriranja na festivalu u Brčkom. Tim više što je njihova predstava „Usidrene“ bila koprodukcija čak tri pozorišta (Gavella, Zagreb, HNK Zadar i HNK Split). I, naravno, radujem se susretu sa prijateljima iz Splita i sa Korčule koji su najavili dolazak na ovaj događaj.
Komad „64“ Ateljea 212 zatvara takmičarski deo 32. Marulićevih dana u četvrtak 27. aprila. Festival se završava 28. aprila dodelom nagrade Marul za najbolju predstavu i umetnička ostvarenja. Publika će po svom izboru proglasiti najbolju predstavu, a čitaoci lista „Slobodna Dalmacija“ će dodeliti nagradu za najboljeg glumca. Iste večeri van konkurencije će biti odigrana predstava „Hamlet – evidencija zločina jedne monarhije“ prema Koltesu i Šekspiru, u režiji Livije Pandur, u izvođenju Kazališta Marin Držić iz Dubrovnika.
Bonus video: Gorica Popović i Bane Zeremski o Ateljeu 212