Snimanje filma i serije "Košare" prekinuto je zbog sukoba reditelja Balše Đoga i producenata iz firme "Omega Production", čime je doveden u pitanje projekat sa budžetom od tri miliona evra, saznaje portal Nova.rs.
Matija Jovandić, Milojko Božović
Na konkursu Filmskog centra Srbije za snimanje filma „Košare“ odobreno je 50 miliona dinara. I to je jedini zvanični podatak o finansiranju filma iza kog je stala država. Na pitanje koliko je novca uloženo u „Košare“, iz Ministarstva kulture odgovoreno nam je da se obratimo FCS-u, jer „Filmski centar Srbije raspolaže informacijama koje su vam potrebne“. Iz FCS su nam ponovili da su sufinansirali film sa 50 miliona dinara, i to preko konkursa iz 2019. godine za domaće dugometražne filmove sa nacionalnom temom. Pitanje koliko novca su uložili u snimanje ovog filma i serije postavili smo i Telekomu Srbija, međutim, odgovor još nismo dobili.
Prema našim saznanjima, za film je obezbeđen budžet od 1,5 miliona evra, a još toliko i za seriju. Snimanje, najavljeno na konferenciji za medije u Vladi Srbije, započeto je sredinom jula u Leskovcu, a prekinuto je samo mesec kasnije zbog sukoba reditelja Balše Đoga i producenata iz „Omega Production“ Nemanje Mićića i Vladana Anđelkovića i od tada traju njihove uzajamne prozivke u medijima. Reditelj Srđan Dragojević ocenio je da su producenti hteli da uzmu pare, ali su napravili „po njih kobnu grešku“ time što su za reditelja izabrali Đoga „koji je odbio da seriju i film ‘ispoliva’, uzme honorar i ode dalje“.
TV serije u Srbiji se, prema iskustvu domaćih filmadžija i producenata, snimaju za 100.000 do najviše 150.000 evra po epizodi, a snimanje jedne obično traje od šest do osam dana. Sitkomi, navode naši sagovornici, koštaju manje, od 30.000 do 60.000 evra po epizodi, a snimaju se od „dve dnevno“ do jedne u dva dana. Serija visoke produkcije, kakva bi „Košare“ trebalo da budu, navode naši sagovornici, može da se snimi za 150.000 evra po epizodi, što znači najviše 1,8 miliona evra za 12 nastavaka. S obzirom na to da je za potrebe „Košara“ kompletnu logistiku dala vojska, tu su troškovi već značajno smanjeni, a pošto ista ekipa snima film i seriju istovremeno, ne plaćaju se posebno ni lokacije, oprema, honorari… Drugim rečima, napominju oni, bilo bi dobro videti za šta se onda koristi tih milion, milion i po evra dobijenih za film.
Đogo je ranije naveo da mu je od producenata stigao „ultimativni zahtev da promeni scenario i da ga učini u toj meri ‘lakšim’ da mogu da se snime i film i serija za četiri-pet dana po epizodi“, na šta on, kako je rekao, nije želeo da pristane. Produkciono zahtevnu seriju poput „Košara“, kaže nam jedan od filmadžija, „bilo bi greota snimati za manje od šest, sedam dana po epizodi“.
Upitan da li je tačno da su producenti zatražili da se snimanje ubrza, Nemanja Mićić, deo producentskog dvojca iz firme „Omega Production“, kaže da nisu.
– Sve se radi po produkcionim standardima, postoje šema, plan snimanja, knjiga snimanja, koji moraju da se poštuju. To nije hir produkcije, nego težnja da se radi po standardima – kaže Mićić.
Đogo je pozvao producente da kažu i koliko novca su dobili za projekat. „Neću da gledam ni u čiji džep i ne zanima me, ali znam da smo od države dobili dovoljno novca da snimimo dva ovakva projekta, a ne neku besmislicu. Biće vremena da kažem i koliko“, rekao je reditelj.
Na pitanje da li je tačno da je ukupan budžet za film i seriju tri miliona evra, Mićić odgovara kontrapitanjem.
– Da li bih ja bio ozbiljan ako bih govorio o tome? Da li ste vi ozbiljni ako me to pitate? Odakle vam takva informacija? Taj izvor dobiće krivičnu prijavu. To su poverljive informacije. Ako vam je to rekao neko od finansijera, onda je u pitanju grubo kršenje ugovora i odavanje poslovne tajne. O takvim stvarima ne želim da pričam. Jedina javno dostupna informacija je da smo na konkursu Filmskog centra Srbije dobili 50 miliona dinara – rekao nam je Mićić.
U međuvremenu je pokrenuta i medijacija, odnosno pokušaj da se uz posredovanje predstavnika Filmskog centra i Ministarstva kulture dođe do dogovora reditelja i producenata, pa da se snimanje nastavi.
Prvi takav sastanak prekinut je nakon što je u prostoriju upao uniformisani „oficir u penziji“ Hasan Omerović Tarzan i seo za sto, nakon čega je Đogo otišao. Nakon drugog sastanka, održanog u tajnosti, FCS objavio je saopštenje da „scenario za film ‘Košare’ Đorđa Milosavljevića, za koji je produkcijska kuća ‘Omega Production’ dobila novac na konkursu Filmskog centra Srbije nije menjan, a utvrđeno je i da neslaganje između producenata i reditelja Balše Đoga postoji oko obaveza koje je on trebalo da ispuni u vezi sa rokovima i dinamikom snimanja”. Iza Đoga su u međuvremenu stala i udruženja scenarista i reditelja, pozivajući svoje članove da ne prihvataju posao na „Košarama“ sve dok ishod medijacije ne bude poznat.
Upitan za to kako on vidi ishod medijacije, Mićić kaže da je to na Filmskom centru Srbije, gde su „izneli argumente i propuste koje je reditelj napravio i čeka se odluka“.
– Na Filmskom centru je da donese rešenje. Košare su bitna tema za sve nas – zaključuje Mićić.
Na pitanje da li su podneli traženu dokumentaciju kojom bi potkrepili svoje stavove vezane za Đogov rad, Mićić je odgovorio potvrdno, međutim, u FCS saznajemo da do danas nijedna od strana nije to uradila i da je rok za to do večeras u ponoć.
Pratite nas i na društvenim mrežama:
Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare