Ivan Mrđen Foto:Zoran Lončarević/Nova.rs

Po uobičajenoj hronologiji da taj podatak saopštava sa dva meseca zakašnjenja, Republički zavod za statistiku nedavno je saopštio da je prosečna bruto zarada u Srbiji, obračunata za novembar 2021. godine, iznosila 95.312 dinara, dok je na račune zaposlenih i u koverte stvarno (neto) “leglo” u proseku 69.136 dinara.

U periodu januar – novembar 2021. godine, u odnosu na isti period 2020. ostvaren je nominalni rast prosečnih neto zarada od 9,3 odsto. Istovremeno je Ministarstvo trgovine, turizma i telekomunikacuija saopštilo da je prosečna potrošačka korpa za isti taj novembar 2021. iznosila 79.865 dinara i da je u odnosu na isti mesec preklane veća za osam odsto.

Izanđali je fazon da je “statistika kao bikini”, jer navodno otkriva sve a sakriva ono bitno, pa bi iz tog ugla gledano zaposleni trebalo da se raduju što prosečne plate rastu za 1,3 procenata brže nego troškovi života. Kad ne bi morali da odu u samouslugu, na pumpu ili plate komunalije, gde ih na računima ne svakog meseca, već iz nedelje u nedelju, čekaju sve veći iznosi…

Jedan naš kolega mi se nedavno požalio da u njegovoj kući imaju tri plate (supruga, ćerka i on), ali da ni jedna nije ni blizu famozne “prosečne plate”. A novinar, bankarska službenica i inženjerka mašinstva nisu profesije sa dna privlačnosti…

Njegove priče sam se setio ovih dana kad je po društvenim mrežama hit bila priča kako se izvesna rijaliti zvezda snimala tokom večere u jednom prestižnom prestoničkom hotelu, ali pažnju nisu privukli ni šampanjac, niti đakonije nego torbica na stolu ispred pomenute starlete. Reč je, kako su komentarisali upućeni, o poslednjem modelu jednog čuvenog brenda koji vredi 1.850 dolara, odnosno 190.000 dinara ili skoro tri prosečne srpske plate.

To baca potpuno novo svetlo I na statistiku, koja se u zemlji Srbiji sve manje poredi sa bikinijem, a sve više liči na – muške kupaće gaće. Nategnuto, ogoljeno, a nazire se ono što nam svakodnevno pokazuju!

****

BONUS VIDEO: Najava Novine NOVA za 08. Februar

***

Pratite nas i na društvenim mrežama:

Facebook

Twitter

Instagram

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Ostavi prvi komentar