Foto: Shutterstock

Jutjub polako steže obruč oko ad-blokera, dok se sve veći broj korisnika se žali da im je gledanje video snimaka bez reklama onemogućeno.

Jutjub je u junu ove godine krenuo u „borbu“ protiv ekstenzija koje blokiraju iskačuće reklame (takozvanih ad-blokera). U prvoj fazi su neki korisnici počeli da primećuju prozor koji ih upozorava da ad-blokeri nisu dozvoljeni.

Ne propustite

Jutjub je tada potvrdio da je započeo „mali eksperiment na globalnom nivou“ koji gledaocima ostavlja dve opcije: dozvoliti reklame ili kupiti Youtube Premium servis. Sada se bitka protiv ad-blokera zahuktava, sudeći po sve više objava i kritika na X (Tviteru) i Reditu. Gledaoci dobijaju tri opomene „pred isključenje“, nakon čega se dalje gledanje sprečava. Tada se umesto video snimka pojavljuje crni prozor sa porukom.

Mnogi korisnici Brave, Firefox ili Opera pretraživača navode kako ad-bloker i dalje funkcioniše, međutim iz kompanije navode da je eksperiment nezavisan od veb pretraživača i da će zabraniti reprodukciju video snimaka tek nakon nekoliko ignorisanih upozorenja.

Foto: Shutterstock

Bilo je i slučajeva gde ljudi dobiju zabranu iako ni nemaju instaliran ad-bloker, u tom slučaju se nepravilnost može prijaviti Youtube-u pomoću linka na samom prozoru.

„Ovo je katastrofa. Sada moram da gledam reklame zato što mi Jutjub preti da će me blokirati ako ne ugasim ad-blocker“, napisao je nezadovoljni korisnik na X-u.

Iako su uglavnom brojniji komentari revoltiranih korisnika, postoje i oni koji brane Youtube tvrdeći da ništa nije za džabe, pa tako ni infrastruktura koju Gugl održava, ali i trud i rad kreatora sadržaja. Veliki deo prihoda Youtube dobija samo od reklama, a ako ovaj poduhvat zaživi, čini se da bi profit mogao i da se poveća kroz povećan broj kupljenih Premium paketa.

Mnogi portali imaju mehanizam koji zabranjuju korišćenje ad-blokera na svojim sajtovima, tako da to nije novi koncept. Jutjun već duže vreme testira strpljenje korisnika kroz sve više napadnih reklama, a to je ujedno i glavni argument protiv ovakve politike. Frustrirani korisnici tvrde da je ad-bloker neophodnost, jer bez njega sadržaj postaje negledljiv.

Trenutno ne postoji nijedno alternativno rešenje i sve dok se ono ne pojavi, moraćemo da se pomirimo sa sve intenzivnijim reklamama ili da pređemo na Premium servis.

BONUS VIDEO: Zašto je deci bliži jutjub od televizije

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Ostavi prvi komentar