Foto: Shutterstock

Google uvodi nove opcije za odbijanje kolačića za praćenje u Evropi nakon što je utvrđeno da postojeći dijaloški okviri krše zakone EU o podacima.

EU smatra da dijaloški meni o prihvatanju kolačića mora biti jasan i da odbijanje kolačića treba da bude jednostavno kao i prihvatanje.

Ranije ove godine, francuska agencija za zaštitu podataka CNIL kaznila je Google sa 150 miliona evra (170 miliona dolara) zbog upotrebe zbunjujućeg jezika u banerima kolačića.

Pročitaj još

Ranije je Google dozvolio korisnicima da prihvate sve kolačiće za praćenje jednim klikom, ali je primorao ljude da prolaze kroz različite menije kako bi ih sve odbili.

Ova asimetrija je bila nezakonita, kako kaže CNIL, i usmeravala je korisnike da prihvate kolačiće u krajnju korist Google-ovog reklamnog poslovanja.

Google-ovi novi baneri kolačića daju jasne, uravnotežene izbore: „odbaci sve“, „prihvati sve“ ili „više opcija“ (da bi se izvršila detaljnija kontrola). Novi meni će se pojaviti u Google pretrazi i YouTube-u ako korisnici nisu prijavljeni na nalog. (Ako ste prijavljeni, možete da prilagodite opcije praćenja preko Google menija za podatke i privatnost.)

„Počeli smo sa  Francuskom i proširićemo ovo iskustvo na ostatak Evropskog ekonomskog prostora, Ujedinjeno Kraljevstvo i Švajcarsku“, piše Google menadžer proizvoda Sammit Adhya u objavi na svom blogu.

„Uskoro će i korisnici u regionu imati novi izbor kolačića – onaj koji se može prihvatiti ili odbiti jednim klikom.“, prenosi PC Press.

Čak 90 odsto ljudi prihvati cookies

Upotreba banera kolačića uopšteno ostaje zbunjujuće i frustrirajuće iskustvo za većinu korisnika interneta.

Možda vas zanima

Davanje ljudima opcije da odbiju ili prihvate kolačiće trebalo je da ponudi veću kontrolu nad podacima korisnika, ali, kao što pokazuje Google primer, to može zavisiti od toga kako se te opcije implementiraju.

Evropski centar za digitalna prava (NOIB), koji vodi kampanju za ispravne menije kolačića, kaže da 90 odsto korisnika klikne da prihvati sve kolačiće, ali samo 3 odsto ih zapravo želi.

Promene poput onih koje je primenio Google su svakako male, ali bi mogle pomoći da se promeni ovaj balans.

***

BONUS VIDEO: Google i Apple: Kompanije od bilion dolara

***

Pratite nas i na društvenim mrežama:

Facebook

Instagram

Twitter

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Ostavi prvi komentar