Foto: Shutterstock

Iako ljudi već godinama tvrde da su DSLR aparati završili svoje, oni i dalje postoje, ali izgleda da ipak polako odlaze u prošlost jer je prodaja u svetu opala oko 25 odsto, a unekim zemljama je taj pad mnogo drastičniji.

Prodaja ovih uređaja samo u Japanu opala je za više od 60 odsto, dok na svetskom nivou statistika dostiže brojku od skoro 25 procenata, piše DigitalCameraWorld.

Iako i dalje mnogi radije koriste ove aparate u odnosu na one bez ogledala (mirrorless), izgleda da oni ipak polako odlaze u istoriju, s obzirom na to da ih sve manje ljudi kupuje.

Sa razvojem pametnih telefona i njihovih kamera, sve manje ljudi uopšte i kupuje fotoaparate, a posebno one koji su DSLR (digital single-lens reflex) odnosno koji koriste niz mehaničkih delova i ogledala da bi na optičkom tražilu prikazali sliku koju vidi i objektiv. Kompanije čak prestaju da ih proizvode, jer hoće da se fokusiraju na one bez ogledala.

Foto: Shutterstock

S druge strane, u poređenju sa SLR kamerama, one bez ogledala imaju ekran umesto optičkog tražila, što im omogućava znatno kompaktnije dimenzije.

Na dalekom istoku prodaja DSLR uređaja opala je za neverovatnih 60,8 procenata u odnosu na prethodnu godinu. Konkretno, u Japanu tokom juna meseca prodato je samo 2.689 ovih uređaja, što je u zemlji koja ima više od 125 miliona stanovnika skoro neprimetna brojka.

Sa razvojem pametnih telefona i njihovih kamera, sve manje ljudi uopšte i kupuje fotoaparate, a posebno one koji su DSLR (digital single-lens reflex) odnosno koji koriste niz mehaničkih delova i ogledala da bi na optičkom tražilu prikazali sliku koju vidi i objektiv. Kompanije čak prestaju da ih proizvode, jer hoće da se fokusiraju na one bez ogledala.

Možda vas zanima

S druge strane, u poređenju sa SLR kamerama, one bez ogledala imaju ekran umesto optičkog tražila, što im omogućava znatno kompaktnije dimenzije.

Na dalekom istoku prodaja DSLR uređaja opala je za neverovatnih 60,8 procenata u odnosu na prethodnu godinu. Konkretno, u Japanu tokom juna meseca prodato je samo 2.689 ovih uređaja, što je u zemlji koja ima više od 125 miliona stanovnika skoro neprimetna brojka, prenosi Benchmark.

Na svetskom nivou, stvari izgledaju nešto bolje, pa je njihova prodaja tu opala za „samo“ 23,4 posto u poređenju sa istim periodom prethodne godine. Ponovo, kada se stavi u kontekst, to znači da je u svetu prodato ukupno 94.609 DSLR-ova za mesec dana od ukupno 671.384 svih prodatih aparata.

CIPA procena je da će u svetu tokom ove godine biti prodato skoro 6 miliona fotoaparata, što je ipak  solidan broj, ali ni blizu onom iz 2012. kada je njihova prodaja dostigla neverovatnih 20,16 miliona komada. Ipak, svaki rast u ovom smislu je dobrodošao, posebno s obzirom na tekući nedostatak komponenti. Nažalost za ljubitelje DSLR-ova, izgleda kao da sve ide nadole.

BONUS VIDEO: Upoznajte Braću Limijer – tvorce prvih filmova

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Ostavi prvi komentar