Foto: Mr.Mikla / Shutterstock

Bitka između dva najpopularnija operativna sistema za mobilne uređaje, Androida i iOS-a, traje već godinama.

Međutim, i pored činjenica da na svetu trenutno postoji veći broj pametnih telefona zasnovanih na Android operativnom sistemu u odnosu na one telefone koji rade na iOS-u, operativni sistem kompanije Google polako, ali sigurno, gubi svoj udeo na tržištu.

Pročitajte još

A, kako Android gubi, tako se iOS širi. Tokom 2018. godine, udeo Android operativnog sistem na tržištu bio je 77.32 procenta prema navodima StockApps.

Međutim, operativni sistem kompanije Google nije bio u stanju da održi takav tržišni udeo pa je, tokom narednih pet godina, opao na 69.74%.

Iako to i dalje predstavlja više od dve trećine čitavog tržišta, ovakav pad potencijalno govori o dve stvari. Sa jedne strane, popularnost Android mobilnih uređaja opada dok, sa druge strane, sve veći broj korisnika potencijalno želi mobilni uređaj sa iOS operativnim sistemom.

A kada je već reč o iOS operativnom sistemu, tokom 2008. godine ova platforma imala je tržišni udeo od 19.4%, dok je nakon pet godina, tokom januara 2022. godine, zabeležen tržišni udeo od 25.49%. Tokom ovih pet godina, ostale platforme na koje pokreću mobilne uređaje izgubile su oko 7.58% tržišnog udela.

U većini svetskih regiona, operativni sistem Android je najrasprostranjeniji zbog jedne stvari, a to je raznovrsnost mobilnih uređaja koje on pokreće. Android pokreće i najjeftinije i najskuplje mobilne uređaje, pa tako korisnici imaju ogroman izbor prilikom odabira svog uređaja.

Ovo je najočiglednije u Kini i Južnoj Americi, gde Android ima tržišni udeo od 81% i 90%.

Sa druge strane, iOS je dominantan na severnoameričkom kontinentu, najviše u Sjedinjenim Američkim Državama. Međutim, ovo su skupi mobilni telefoni koje ne mogu svi da priušte na tržištime srednjih i niskih primanja, pa tako ne čudi ovolika razlika u tržišnom udelu između ta dva operativna sistema, prenosi Benchmark.

Na prvi pogled, ove promene u tržišnom udelu su male, ali ipak ukazuju na male promene svetskih potrošačkih trendova koje bi mogle postati sve veće i veće u narednim godinama. Do tada, Android nastavlja da dominira.

***

BONUS VIDEO: Nikuda bez mobilnog telefona

***

Pratite nas i na društvenim mrežama:

Facebook

Instagram

Twitter

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Ostavi prvi komentar