Renault Megane E-tech, test, Španija
Foto: Nova.rs

Evropska unija želi da zabrani prodaju novih benzinaca, dizelaša i hibrida do 2035, ali prema mnogim stručnjacima iz automobilske industrije ovo je previše agresivan potez. Pojedini, kao što je Luca de Meo, šef Renaulta, kažu da bi ova odluka mogla da ima negativan uticaj na društvo i životnu sredinu. Osim njega, o ovoj temi slično razmišljaju i šefovi VW-a i BMW-a.

Izvršni direktor Renaulta smatra da prebrz prelazak na potpuno električnu mobilnost nije odgovor na pitanje spašavanja planete. Ovo možda zvuči malo zbunjujuće, ali prvi čovek francuske kompanije tvrdi da bi ulaganje novca isključivo u razvoj električnih automobila obustavilo investicije u motore sa unutrašnjim sagorevanjem, koji bi zbog toga mogli da zagađuju još više.

„Prva stvar koju želim da kažem jeste da je Renault izuzetno posvećen električnim automobilima. Mi smo počeli vrlo rano, ali i dalje verujemo da bi električna vozila i možda pogon na vodonik mogli da budu dobro rešenje za određene situacije. Ali ukoliko pogledate dostupne informacije, sasvim je jasno da prodaja konvencionalnih automobila, ali i onih sa hibridnim pogonom još uvek nije dostigla svoj vrh. Postoje izazovi iz socijalne, finansijske i ekološke perspektive koji treba da budu razmotreni“, izjavio je Luca de Meo.

Megane, SUV, auto, automobil Renault
Foto: Renault

Prvi čovek Renaulta nije jedini direktor automobilske industrije koji je iskazao svoju viziju da bi prebrza transformacija ka električnim automobilima mogla da šteti društvu i okolini.

Nedavno je izvršni direktor Volkswagen Grupe Herbert Diess izjavio da je verovatno i dalje rano da se celokupna industrija prebaci na električni pogon. Prema njegovom mišljenju, postoji potražnja za ovakvim tipom vozila na tržištu, ali infrastruktura za njihovu proizvodnju i korišćenje još uvek nije spremna.

Foto: Volkswagen

Glavni čovek BMW-a Oliver Zipse takođe nije za skoriju zabranu motora sa unutrašnjim sagorevanjem. Prošle godine je izjavio da bi prestanak prodaje benzinaca i dizelaša u nekom skorijem vremenskom roku naštetio BMW-u i drugim nemačkim proizvođačima i da ne bi pomogao životnoj sredini niti bilo kome drugom.

BMW i4, M50
Foto: Promo/BMW Group/Fabian Kirchbauer

Još jedan problem koji je istakao Luca de Meo jeste očekivanje javnosti da će se cena električnih i konvencionalnih automobila izjednačiti 2025, ali da to za sada nije izvesno zbog poskupljenja sirovih materijala.

Pored svega navedenog, svakako se najvažnije pitanje tiče načina proizvodnje struje koju e-vozila koriste.

Bonus video: Vozili smo električni Renault Megane E-Tech

Pratite nas i na društvenim mrežama: Facebook Twitter Instagram

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Ostavi prvi komentar