Koji je smisao iskopati legendarno automobilsko ime iz naftalina, pa ga potom okačiti na potpuno drugačiji automobil i ponuditi kupcima koji se tog imena ni sećaju?
Trenutna dešavanja u automobilskoj industriji nikada u isto vreme nisu bila tako interesantna i, u isto vreme, tako iritantna. Naime, tranzicija kroz koju će proizvođači automobila u narednim godinama morati da prođu ih tera na neke neobične poteze, koji su nekada genijalni, a nekada samo nerviraju istinske zaljubljenike u automobilizam.
Jedan od najkonkretnijih primera bilo je stavljanje oznake “turbo” na Porsche sa električnim pogonom. Renomirani nemački proizvođač je to pravdao time kako je ta oznaka sa godinama stekla kultni status, te da je nema smisla odbacivati.
Zaljubljenici u automobile od proizvođača očekuju malo više kreativnosti, a ne samo “pozajmljivanje” uspešnih recepata, njihovo čerupanje, recikliranje i uvredljivo besmisleno prilagođavanje aktuelnim trendovima. Naravno, sve u cilju ostvarivanja profita.
Ford je nedavno najavio da će da oživi nekada čuveno ime Capri. Naravno, opet je priča okrenuta profitu, a ne kreativnosti. Naime, baš kao i Mustang i novi Capri će biti neka vrsta krosovera. I to sa električnim pogonom na Volkswagen platformi.
Priča sa promenom kursa modela Mustang, iako u osnovi nije fer, donekle ima logično poslovno utemljenje – jer dobro poznat brend sada treba da se iskoristi u svetlu novih tržišnih dešavanja. Ali, nije baš jasno zašto se sada oživljava Capri? To je ime koje je svoje najslavnije dane u Evropi proživelo sedamdesetih godina prošlog veka.
Šta će to ime danas da znači potencijalnim kupcima novog modela Capri? Prosečnom kupcu verovatno ne mnogo. Prosečan kupac automobila nije poznavalac automobilizma, još manje automobilske istorije. Mogao je novi Capri da se zove i “rum koktel” ili “čoko-moko”, niko ne bi primetio razliku… A istinske zaljubljenike u automobile će ime ovog automobila samo da nervira.
Više o ovoj temi pročitajte na Drivegreen.rs.
Izvor: Drivegreen.rs
Bonus video: Šumadija, Porsche i 5.200 konjskih snaga u jednom danu