Ono što je Ford Mustang bio u Americi tokom prošlog veka, to je model Capri bio u Evropi. Ovaj kupe se proizvodio od 1968. do 1986. godine, i prodat je u skoro 1,9 miliona primeraka. Ford planira povratak imena Capri za svoj novi model, koji će biti sušta suprotnost u poređenju sa originalom.
Kako navode britanski mediji, Ford želi da ime Capri iskoristi za svoj drugi električni krosover, što je sigurno razočaravajuće za ljubitelje Fordovih sportskih automobila. Nakon Explorera, i ovaj model bi trebalo da bude postavljen na Volkswagenovu MEB platformu.
Autocar je još 2019. godine objavio da postoji mogućnost da jedan od novih automobila Forda dobije naziv Capri, a sada su u intervjuu sa glavnim evropskim dizajnerom ove kompanije saznali koliko će nazivi starih Fordovih modela biti važni na putu elektromobilnosti.
Ipak, on nije naveo koji su nazivi u razmatranju, niti šta kvalifikuje staro ime za povratak, ali je rekao da „uživa u tenziji između nečega što ima vrednost starijeg imena i novog tumačenja“.
Ovo nije prvi put da Ford koristi stare nazive za nove automobile. Već nekoliko godina se na tržištu nalazi Ford Puma, krosover koji sa kupeom sa kraja prošlog veka deli samo ime i par dizajnerskih rešenja. Pored toga, i električni krosover je dobio naziv Mustang Mach-e, sa asocijacijom na legendarni sportski automobil američke kompanije.
Što se novog modela Capri tiče, on će biti povišen i dobiće dodatni par vrata u skladu sa duhom porodičnih krosovera. Specifikacije će verovatno biti slične kao i kod Explorera koji je nedavno predstavljen, sa 340 KS i oko 500 kilometara dometa sa jednim punjenjem baterije.
Ipak, kada pričamo o dizajnu, ne treba očekivati previše sličnosti sa originalnim Caprijem, jer će novi električni krosover, u skladu sa dizajnerskim rečnikom Adventurous Spirit, više ličiti na model Explorer.
Iako još uvek nije zvanično potvrđeno da će novi krosover dobiti naziv Capri, britanski mediji tvrde da je to ime već dodeljeno. Ako Ford nastavi sa ovim trendom, možda uskoro dobijemo i modele Sierra, Scorpio i Taunus sa električnim pogonom.
Bonus video: Gde su nestali popusti na sajmu automobila i kakva je prva Dacia hibrid?