Foto: Nebojša Lindić/Nova.rs

Od svog debija 2019. godine, Kia XCeed je poznata po privlačnom dizajnu, ali i nešto manjoj praktičnosti od modela Sportage, koji je cenovno slično pozicioniran. Redizajnirana verzija za modelsku godinu 2023. donosi unapređenja na brojnim poljima, a čak i izgleda dosta modernije od prethodnika.

Korejska kompanija trenutno u ponudi ima veliki broj krosovera i SUV modela, a mnogi bi se složili sa konstatacijom da je XCeed najprivlačniji od njih. Radi se o modelu čija je namena da atraktivnim dizajnom privuče kupce na evropskom tržištu, gde se u poslednje vreme mnogo više ceni izgled spoljašnjosti od drugih važnih faktora kao što su motorizacija, komfor i praktičnost.

Foto: Nebojša Lindić/Nova.rs

Da li to ipak znači da je XCeed „spolja gladac, a iznutra jadac“? Pa ne baš. Promene ovog puta nisu bile isključivo kozmetičke, ali treba naglasiti da na polju praktičnosti, ovaj model zaostaje za brojnom konkurencijom, što je ipak bio slučaj i sa verzijom pre redizajna.

Dizajn

Što se unapređenja na polju dizajna tiče, na prvi pogled je sasvim jasno da se radi o modernijoj verziji. Izmene na prednjem delu automobila uključuju blago izmenjenu masku hladnjaka, nešto drugačiji donji deo prednjeg branika, kao i nova dnevna LED svetla koja sada imaju tri vertikalne trake.

Foto: Nebojša Lindić/Nova.rs

Na zadnjem delu vozila primećuju se promene na lažnom difuzoru, dok su LED svetla dobila novi dizajn. Ispod zadnjeg brisača nalazi se novi logo korejske kompanije, dok je naziv modela umesto na centralnoj poziciji, sada prebačen na levi deo vrata prtljažnika, a kada već ulazimo u sitnice, modernizovan je i font slova kojima je ispisan naziv modela.

Foto: Nebojša Lindić/Nova.rs

XCeed je od starta prodaje 2019. godine jedan od najprivlačnijih krosovera u ovom segmentu, a ova dizajnerska unapređenja će mu pomoći da zadrži kupce do predstavljanja druge generacije.

Unutrašnjost

Pored nove tehnologije i bezbednosnih sistema, redizajnirani XCeed je dobio i digitalnu instrument tablu od 12,3 inča koja je dostupna kao opcija. Putem ovog displeja, možete pristupiti velikom broju opcija i informacija, a vrlo je privlačan i dizajn koji prikazuje horizont koji se menja u zavisnosti od doba dana.

Foto: Nebojša Lindić/Nova.rs

Testirani XCeed je bio u najvišem paketu opreme EX Beat, koji donosi brojne pogodnosti kao što su prednji i zadnji parking senzori, grejanje prednjih sedišta koja imaju podešavanje lumbalne podrške, digitalna instrument tabla, kao i elektronska vrata prljažnika.

U najvišem paketu opreme dobija se i centralni ekran infotejment sistema dijagonale 10,25 inča, koji je dosta brži i ima bolju rezoluciju nego pre.

Foto: Nebojša Lindić/Nova.rs

Ipak, da se radi o redizajnu a ne o potpuno novom modelu svedoči veliki broj tastera na centralnoj konzoli, ali uvek treba pohvaliti izdvojene fizičke komande klima uređaja.

Foto: Nebojša Lindić/Nova.rs

Prednja sedišta su vrlo udobna, čak i na dužim putovanjima, a kvalitet materijala i završna obrada su na vrlo pristojnom nivou. Jeftinija i tvrđa plastika se može pronaći u donjim delovima kabine, koji se retko dodiruju.

Foto: Nebojša Lindić/Nova.rs

Ipak, nešto drugačija priča je na zadnjoj klupi. Ako se uzme u obzir da je XCeed kompaktni krosover kraći od 4,4 metara, i da zbog atraktivnog dizajna ima padajuću liniju krova, sasvim je jasno da ponuda prostora pozadi nije baš odlična za visoke osobe. Ipak, putnici prosečne visine mogu da se smeste udobno, ali XCeed nije baš stvoren za prevoz tri osobe na zadnjoj klupi.

Foto: Nebojša Lindić/Nova.rs

Zapremina prtljažnika od 426 litara je pristojna, ali ne i impresivna, jer veći prtljažnik imaju glavni konkurenti kao što su Peugeot 2008 i Renault Captur. Ipak, ovo je žrtva koja se mora podneti zarad privlačnog dizajna. Ako želite praktičan automobil korejske kompanije sa velikim prtljažnikom, Sportage je svakako bolja opcija, a čak i košta slično kao XCeed.

Foto: Nebojša Lindić/Nova.rs

Ipak, obaranjem sedišta dobija se iskoristiv prostor od 1.378 litara, što opet nije tako sjajno, a uzak otvor prtljažnika će vas sprečiti u prevozu kabastijih stvari.

Vožnja

Kako tvrdi korejska kompanija, redizajnirani XCeed je komforniji od prethodnika, jer su opruge mekše za 7% napred i 4% pozadi, međutim proizvođač tvrdi da su odziv upravljača i kontrola karoserije takođe unapređeni.

Foto: Nebojša Lindić/Nova.rs

Ove promene je teško primetiti u vožnji, ali je činjenica da je XCeed vrlo stabilan u krivinama i da nema mnogo razlike u odnosu na hečbek Ceed. Testirani model pokretao je potpuno novi 1,5-litarski T-GDI benzinac sa 160 KS i 253 Nm obrtnog momenta, uparen sa šestostepenim manuelnim menjačem. U ponudi je dostupan jedan slabiji i jedan jači benzinac, kao i dizelaš, ali se čini da je ovaj agregat prava mera. Snage za preticanje ima sasvim dovoljno, a XCeed sa 160 KS do „stotke“ stiže za 9 sekundi, dok je maksimalna brzina 208 km/h.

Foto: Nebojša Lindić/Nova.rs

Što se potrošnje tiče, u kombinovanom režimu na našem testu XCeed je trošio oko 6,5 litara na 100 kilometara, a najbolje se pokazao na otvorenom putu gde je potrošnja pala ispod brojke od 5 litara. Ipak, u gradskim uslovima možete očekivati potrošnju između 7 i 8 litara na 100 kilometara.

Cena

Kao i svi drugi modeli na tržištu, poskupeo je i XCeed, tako da sva ova unapređenja moraju i da se plate. Ovaj krosover je pre nekoliko godina mogao da se kupi i po ceni nižoj od 20 hiljada evra, dok je sada početna cena, i to akcijska, čak 23 hiljade evra. Testirani model u najvišem paketu opreme EX Beat sa 1.5 T-GDI agregatom takođe ima akcijsku cenu, pa košta 28.499 evra. Ako pak, želite dizelaša, spremite se da izdvojite više od 30 hiljada evra.

Foto: Nebojša Lindić/Nova.rs

Sve u svemu, sa redizajniranom verzijom XCeed nastavlja svoju uspešnu priču privlačnog kompaktnog krosovera koji se najpre kupuje zbog atraktivnog dizajna. Tako da, ako želite da primate komplimente na račun izgleda svoj automobila, XCeed je pravi izbor za vas. Sa druge strane, ako želite praktično i udobno vozilo za celu porodicu, izaberite model Sportage, a test ovog automobila pogledajte u nastavku teksta.

Sviđa nam se:

– dizajn

– digitalna instrument tabla

– novi 1.5 T-GDI agregat

Ne sviđa nam se:

– nepraktičan prtljažnik

– previše intruzivni bezbednosni sistemi

– prostor na zadnjoj klupi

Bonus video: Vozili smo novu generaciju modela Kia Sportage

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Ostavi prvi komentar