Najprodavaniji Audijev model je SUV “Q5”. U julu je temeljno redizajniran, da bismo u septembru videli i njegovu prvu ikada “sportback” verziju. Ipak, na Istoku Evrope najviše se čekao dizelaš sa prefiksom “S”. I to ne zbog kupovine, već u najvećoj meri zbog pukog entuzijazma. Pa, evo slatkih brojki: 3.0, V6 TDI, 350 KS i 700 Nm; od 0-100 km/h za 5,1 sekundu. Ali, evo i malo gorčih: početna cena je skoro 70.000 evra.
Osim snažnog motora, novi “SQ5” je u odnosu na standardni model dobio i više sportski izgled: napred su velika osmougaona maska i veći usisnici za vazduh. I ova verzija, uz doplatu, može biti opremljena novim OLED farovima i zadnjim svetlima.
Reč je o digitalnim diodama raspoređenim u tri dela, sa po šest segmenta čiji prikaz može da se personalizuje, da se menja zavisno od režima vožnje, a reaguje i na opasne situacije u saobraćaju. Inače, kao standard uz “SQ5” dolaze LED matrix farovi.
Pogledajte galeriju.
Pozadi su izmene blage, dok se najviše ističu četiri ovalna završetka izduvnih cevi.
Kabina može biti u crnoj, sivoj ili crvenoj boji. Nova sportska sedišta od Napa kože krasi „S“ logo, a nude i opciju masaže. Premijum kabina je oplemenjena ukrasima od brušenog aluminijuma, dok top-verzija “SQ5 Vorsprung” nudi karbonske detalje.
Novost je i poslednja generacija MMI infotejment sistema (MIB3), koji se prikazuje na 10,1- inčnom ekranu. Ispred vozača je digitalna instrument tabla od 12,3 inča (Virtual Cockpit), a tu je i “head-up” displej. Funkcijama u vozilu se upravlja na tri načina: tasterima na volanu, putem tač-skrina ili glasom.
Kao i u standardnom “Q5”, prostora pozadi ima dosta, a praktičnost se ističe opcijom pomeranja sedalnog dela zadnje klupe napred-nazad, dok se i nasloni mogu podešavati. Prtljažnik raspolaže sa 520-1.520 litara.
Što se tiče motora, reč je o olakšanom i efikasnijem V6 TDI motoru, zapremine tri litre, koji koristi unapređenu 48-voltnu blagu hibridnu tehnologiju.
Snaga iznosi 350 KS, dok je obrtni moment od 700 Nm sada dostupan na nižim obrtajima, odnosno između 1.750 i 3.250 o/min.
Do “stoke” ovaj 4,7 metara dugačak SUV stiže sa samo 5,1 sekundu, dok je najveća brzina 250 km/h.
Kao i do sad, “SQ5” je za 30 mm niži od standardnog i opremljen je sportskim oslanjanjem, kao i sa šest različitih režima vožnje: Auto, Comfort, Efficiency, Dynamic, Off-road i Individual. Sa verzijom “Vorsprung” dolazi i sportski diferencijal na zadnjoj osovini.
Početna cena za “SQ5” u Nemačkoj iznosi 68.138 evra.
***
Pratite nas i na društvenim mrežama: