Segment koji pre 20 godina praktično i nije postojao, sada je jedan od najpopularnijih na tržištu. Kompaktni krosoveri su dimenzijama slični gradskim automobilima, ali nude povišenu poziciju sedenja, nešto više prostora za putnike i prtljag i veće rastojanje od tla, pa su mnogim kupcima idealan izbor. U tekstu pogledajte i početne cene u Srbiji za svaki model koji se našao na top 10 listi.
Skoro svi proizvođači automobila uložili su veliki novac u razvoj ovog segmenta, a cilj je bio kreirati automobil kompaktnih dimenzija sa što više prostora, koji je dostupan po pristupačnoj ceni, ali i zabavan za vožnju.
Ove krosovere odlikuje nešto viši klirens, odnosno rastojanje od tla u odnosu na klasične gradske automobile, zatim mali i štedljivi agregati, ali i dizajn koji mora da bude atraktivan, moderan i robustan. Vrlo brz rast ovog segmenta uticao je na proizvođače da u kratkom vremenskom periodu predstave svoje gradske krosovere, pa se na tržištu nalazi veliki broj modela koji su predstavljeni u prethodnih par godina. Autocar je napravio listu od 10 najboljih kompaktnih krosovera na tržištu trenutno, a može se reći da dominiraju evropski modeli.
1. Volkswagen T-Cross
Kompanija iz Volfsbuga je čekala i posmatrala svoje rivale kako žure da naplate popularnost ovog segmenta, a prvi kompaktni krosover iz Volkswagena, model T-Cross, izgleda kao automobil koji je smišljen i proizveden sa dosta pažnje. Volkswagen T-Cross se nalazi tačno na sredini klase po veličini i ceni, ali je nešto viši od rivala i dosta podseća na pravi SUV model.
Dostupan je jednolitarski benzinac sa 95 KS i 115 KS, dok nešto snažniji agregat zapremine 1,5 litara isporučuje 150 KS. Svi motori su vrlo ekonomični, vožnja je udobna, a praktičnost je na visokom nivou, pre svega zbog klizne zadnje klupe. Iako kvalitet materijala nije na nivou koji se može očekivati od Volkswagena, T-Cross je jednostavno dovoljno dobar da bi se našao na prvom mestu. Cena za VW T-Cross u Srbiji startuje od 20.351 evra.
2. Ford Puma
Fordu je trebalo dosta vremena da se pridruži ovom segmentu, ako ne računamo model Ecosport koji se nije pokazao baš najbolje. Puma je donela dosta toga novog, pogotovo na polju dinamične vožnje, što je ipak karakteristika po kojoj ovaj segment nije poznat. Ovaj krosover pokreće jednolitarski benzinac sa tri cilindra u vidu blagog hibrida. Ovaj agregat dostupan je u nekoliko verzija, a najsnažnija ima 155 KS.
Puma deli platformu sa Fiestom što joj omogućava sportski karakter u vožnji. U krivinama je Puma iznenađujuće precizna i stabilna, i predstavlja pravo uživanje prilikom dinamične vožnje. Iako prostor u kabini i kvalitet materijala nisu na nivou nekih konkurenata, ovaj krosover ima neka praktična rešenja kao što je Mega Box ispod poda prtljažnika. Dostupna je i performantna Puma ST sa 200 KS i ubrzanjem od 0 do 100 km/h za 6,7 sekundi. Početna cena za Ford Pumu u Srbiji iznosi 21.490 evra.
3. Seat Arona
Španski krosover deli dosta toga sa modelom Volkswagen T-Cross, pa samim tim zauzima visoko, treće mesto na ovoj listi. U poređenju sa nemačkim modelom, enterijer nije tako privlačan i komforan, ali ni vozačko iskustvo nije tako kvalitetno.
Unutrašnjost Arone nije na nivou drugih Seatovih modela, ali je ipak kvalitetnija od pojedinih rivala. Dostupan je širok izbor pogonskih jedinica, ali u ponudi nema dizela, koji mogu da se pronađu kod konkurencije. Ipak, u segmentu gde se cene stil, upotrebljivost i praktičnost, Arona nudi više od većine svojih rivala, ali je i cena nešto viša od proseka klase. U Srbiji Arona startuje sa cenom od 18.712 evra.
4. Renault Captur
Druga generacija francuskog krosovera nadmašila je Nissan Juke sa kojim deli platformu. Unutrašnjost je nešto praktičnija i fleksibilnija sa kliznom zadnjom klupom, a i kvalitet materijala je na vrlo visokom nivou. Brojne tehnologije doprinose nešto privlačnijem ambijentu u kabini, a Captur ima i nešto veći izbor motora od bratskog modela iz Nissana.
Privlačan dizajn i odlična vrednost su bile karakteristike prve generacije, a zadržale su se i kod aktuelnog Captura. Kupci se često odlučuju za ovaj krosover jer mogu lako da pronađu pogonsku jedinicu po svom izboru. Dostupni su benzinci, dizeli, ali i plug-in hibridna verzija E-Tech. U Srbiji Renault Captur startuje sa cenom od 17.590 evra.
5. Mazda CX-30
Japanska kompanija je nedavno u penziju poslala model CX-3, jer su sada kupcima dostupni CX-30 i električni MX-30. Mazda je rešila da podeli svoju ponudu, pa će MX-30 biti izbor pobornika elektrifikacije, jer će nakon potpuno električne verzije dobiti i plug-in hibrid.
Za sve koji i dalje žele motor sa unutrašnjim sagorevanjem, dostupan je CX-30. Radi se o krosoveru atraktivnog dizajna sa kvalitetnim enterijerom, ali koji ima nešto veću cenu od konkurencije. Ipak, za razliku od mnogih gradskih krosovera, Mazda CX-30 ima opciju pogona na svim točkovima. CX-30 počinje sa cenom od 22.990 evra na srpskom tržištu.
6. Peugeot 2008
Sa atraktivnijim dizajnom, značajno unapređenim prostorom za putnike, i kabinom koja ima materijale kao kod modela 3008 ili 5008, ovaj krosover je jedan od najkvalitetnijih krosovera na tržištu trenutno, pa i ne čudi što je Evropi trenutno jedan od najprodavanijih. Vozačka pozicija možda nije baš savršena za svakoga, sa malim volanom kojem je teško naći pravu poziciju kako ne bi blokirao pogled ka instrument tabli.
Što se pogona tiče, dostupne su tri različite verzije 1,2-litarskog benzinca, ali i 1,5-litarski dizel agregat. Pored toga, u ponudi se nalazi i potpuno električna verzija e-2008 koja ipak ima cenu od 39.290 evra. Za osnovnu verziju sa benzinskim motorom, u Srbiji treba izdvojiti najmanje 22.190 evra.
7. Nissan Juke
Originalni Nissan Juke je razlog zašto sada imamo klasu kompaktnih krosovera. Uspeh njegove prve generacije na tržištu dokazao je da postoji potreba za malim automobilima koji imaju oblik SUV model. Druga generacija ispravila je najveće nedostatke ali je i zadržala neobičan dizajn, iako to nije dovoljno kako bi se našla pri vrhu ove liste.
Nissan Juke je nešto tvrđe podešen i više sportski orijentisan od prosečnog krosovera, ali za razliku od konkurencije, dostupan je isključivo jedan agregat. Radi se o jednolitarskom benzincu sa 117 KS koji je ponekad i trom, ali druge opcije stižu kasnije, uključujući i hibridnu verziju. Početna cena za Juke u Srbiji iznosi 17.900 evra.
8. Honda HR-V
Najnovija generacija ovog japanskog krosovera ima potpuno novi dizajn spoljašnjosti, ali i hibridnu pogonsku jedinicu. Radi se o šarmantnom automobilu kada se gledaju standardi klase, vidljivost je na visokom nivou, vožnja je komforna, a kabina je značajno unapređena i sada ima dosta prostora za putnike i prtljag.
Nova pogonska jedinica, koja odlično radi u gradskim uslovima, često se zbuni prilikom dinamične vožnje na otvorenom putu, i to donekle kvari utisak. Šasija nije podešena za uživanje u vožnji, ali ne može se reći da automobil nema nikakav karakter. Ovaj model nedavno je stigao u Srbiju i startuje sa cenom od 31.990 evra.
9. Citroen C3 Aircross
Ovaj krosover koji je u gami Citroena zamenio model C3 Picasso dobio je osveženu verziju prošle godine. Radi se o jednom od automobila koji ima najbolji odnos cene i kvaliteta u klasi, ali i o jednom od najudobnijih, što se može i očekivati od francuske kompanije.
Ipak, C3 Aircross je na polju upravljanja prilično ispod konkurencije. Detalji kao što su promene brzina i osećaj na upravljaču su nešto što Citroen često ume da zanemari, a to se desilo i kod ovog krosovera.
10. Dacia Duster
Rumunski krosover je najjeftiniji mali SUV koji možete da kupite. U stvarnosti, radi se o prilično sposobnom terencu, ali i prostranom porodičnom automobilu, koji ipak ima neke mane. Dinamična vožnja i Dacia Duster ne idu zajedno, ali i na polju tehnologije rumunski krosover zaostaje za konkurencijom.
Samo po prostoru i mogućnostima koje nudi po niskoj ceni, Duster je klasa za sebe. Dostupni su benzinski agregat, dizel, ali i verzija sa pogonom na metan. Kako se pokazala najsnažnija verzija Dustera na našem testu, pogledajte ovde. Početna cena za Daciu Duster u Srbiji je 14.490 evra.
Listu od top 10 najboljih karavana, pogledajte ovde.
Bonus video: Kakva je prva Toyota Yaris Cross?
Pratite nas i na društvenim mrežama: Facebook Twitter Instagram
Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare