Foto:Dacia

Ono što je i dalje problem kod električnih automobila jeste njihova visoka cena, ali činjenica je da postaju sve pristupačniji, iako još nisu na nivou konvencionalnih automobila. U ovom tekstu predstavljamo 10 najpovoljnijih električnih automobila trenutno, koji nude dovoljno mesta za četvoro putnika i prtljag.

U Evropi se situacija sa cenama električnih automobila menja gotovo svakodnevno. Razlog tome je činjenica da se ovi automobili sve više kupuju, pa se i iznosi subevnija od države do države menjaju. Tako je, primera radi, zbog velikog rasta prodaje električnih automobila u Velikoj Britaniji, država pre nekoliko dana rešila da smanji subvencije sa 2.500 na 1.500 funti.

U ovom tekstu predstavljamo listu od 10 najpovoljnih automobila u Evropi, koji mogu da prime četvoro putnika i nude dovoljno mesta za prtljag. Zato na ovoj listi nema modela poput električnog Smarta, VW up-a i ostalih mini gradskih modela, koji su i nešto povoljniji.

Većina od navedenih modela sa liste prodaje se i u Srbiji, čije ćemo cene i navesti, međutim ima i onih modela čije cene kod nas nisu transparente, dok neki, poput Tesle još uvek ovde nemaju predstavništvo. Za takve slučajeve ćemo navesti vrednost u Evropi.

Volkswagen ID.3

Ovaj hečbek veličine Golfa je postao prvi automobil koji koristi MEB platformu VW Grupe za električne automobile. ID.3 ima prilično dugo međuosovinsko rastojanje, pristojan prtljažni prostor, i motor pozadi koji pokreće zadnje točkove.

Foto: Dejan Potkonjak

Dostupan je izbor tri baterijska pakovanja, a ovaj model čak i na srpskom tržištu ima cenu nižu od 30.000 evra. Kako se ovaj automobil pokazao na našim putevima, pročitajte ovde.

Kia e-Niro

Ovaj krosover korejske kompanije ima bateriju od 64 kWh koja mu obezbeđuje domet sa jednim punjenjem od oko 370 kilometara, a čak i nešto više ako ne vozite velikim brzinama na auto-putu.

Foto:Promo Tago

Ovaj model je već star nekoliko godina i izgleda malo zastarelo, a potpuno novi model stiže sledeće godine. Ipak, ovo mesto na listi je našao na ovoj listi jer u Velikoj Britaniji ima cenu nešto nižu od 35.000 funti, a kod nas se može nabaviti za 34.990 evra.

Peugeot e-2008

Lep, prostran, i sa dobrim dometom: Peugeot e-2008 pokriva sve bitne stavke pristupačnog električnog automobila. Ne izdvaja se previše od konkurencije, ali ima nešto slabiju bateriju kapaciteta 50 kWh koju deli sa modelima Peugeot e-208 i Opel Corsa-E.

Foto:Promo Tago

Performanse su prosečne ali je upravljivost dobra, a sa punom baterijom Peugeot e-2008 može da u realnim uslovima saobraćaja pređe između 240 i 280 kilometara. Početna cena mu je u zavisnosti od tržišta od 30 do 35 hiljada evra.

Nissan Leaf

Ovaj model je još u prvoj generaciji pre više od 10 godina bio primer pristupačnog električnog automobila, a sa drugom generacijom i dalje je ozbiljan konkurent na tržištu EV modela.

Foto:Promo Tago

Kapacitet baterije je unapređen, pa sada Nissan Leaf sa jednim punjenjem prema WLTP standardu može da pređe oko 270 kilometara, što i nije puno, ali za većinu je sasvim dovoljno. Dostupna je i verzija sa većom baterijom od 62 kWh koja obezbeđuje domet od 385 kilometara. Ovaj model je jedan od najjeftinijih električnih automobila na tržištu, sa cenom koja je manja od 30.000 i bez subvencija.

Opel Mokka-e

Ovaj model je zapravo rođak već spomenutog Peugeota e-2008, pa ima potpuno istu bateriju, kao i performanse.

Foto:Promo Tago

Kada se uporedi sa francuskim rođakom, ima i sličnu cenu, dakle od oko 30.000 evra, ali ima i nešto manji prtljažni prostor, dok se izgledom potpuno razlikuje, tako da je na kupcima da odluče koji model im se više sviđa.

Tesla Model 3

Američka kompanija je predstavljanjem Modela 3 napravila pravi bum na tržištu električnih automobila, jer su kao najveće ime EV industrije predstavili pristupačan model masovne proizvodnje.

najprodavaniji automobili
Foto: Promo

Tesla Model 3 je čak u septembru ove godine bio i najprodavaniji automobil u Evropi, a sa cenom koja je manja od 40.000 evra predstavlja odličan izbor za ulazak u svet elektromobilnosti, navodi Autocar. U Srbiji ovaj brend nema zvanično predstavništvo.

Citroen e-C4
Novi Citroen C4 ima avangardan dizajn, prostranu kabinu, inovativne funkcije, ali sada i potpuno električnu verziju. Radi se o još jednom automobilu koji je postavljen na Stellantisovu eCMP platformu, što znači da ima 136 KS i bateriju od 50 kWh, baš kao Peugeot e-2008 i Opel Mokka-e.

Foto:Dragan Mujan/Nova.rs

Međutim, zbog bolje aerodinamičnosti nudi nešto bolji domet od svojih rođaka, odnosno 350 kilometara po WLTP standardu. Cenom se ne razlikuje mnogo od drugih električnih modela Stellantisa u ovom segmentu, a u Srbiji košta od 36.490 evra.

Cupra Born

Prvi električni automobil brenda Cupra je Born, koji ima dosta toga sličnog sa modelom Volkswagen ID.3. Dakle, radi se o hečbeku sa elektromotorom koji pokreće zadnje točkove, a dostupna su tri baterijska pakovanja.

Foto:promo NetCarShow

Španski model ima nešto hrabriji dizajn i sportski je orijentisan, za razliku od Volkswagena ID.3. Cupra Born ima nešto veću cenu od nemačkog rođaka, ali je cena i dalje niža od 35.000 evra.

Hyundai Kona Electric

Kona Electric je bila jedan od prvih automobila koji je doneo vrlo pristojan domet i praktičnost, a sve to po pristupačnoj ceni. Platformu, baterije i elektromotor deli sa modelom Kia e-Niro.

Foto:Promo Tago

U Srbiji Kona electric startuje sa cenom od 33.990 evra, pa predstavlja jedan od najboljih električnih automobila ukoliko se uzme u obzir odnos cene i kvaliteta.

Dacia Spring

Ubedljivo najjeftiniji električni automobil u Evropi je Dacia Spring, koja u zavisnosti od tržišta i subvencija ima različitu cenu. Primera radi, u Rumuniji EV subvencija iznosi 10.400 evra pa je ovaj model moguće kupiti za svega 7.700 evra, dok je u Francukoj oko 12.000 evra.

Foto:Dacia

Ovaj krosover pokreće elektromotor od svega 41 KS, ali sa dometom između 225 i 295 kilometara predstavlja idealan izbor za povoljan transport u gradskim uslovima.

Dakle, izuzev Dacie Spring, ko želi da kupi električni automobil a koji nudi dovoljno mesta za putnike i prtljag, treba da raspolaže sa makar 30.000 evra. To je i dalje preskupo kada poredimo sa konvencionlnim automobilima, ali je povoljnije nego što je bilo u godinama iza nas.

Bonus video: Koliko košta električni BMW iX u Srbiji, saznajte u našem testu

***

Pratite nas i na društvenim mrežama:

Facebook

Twitter

Instagram

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare