Foto: Tricky_Shark / Shutterstock

Ruska kompanija AvtoVAZ, proizvođač vozila marke Lada, nastavlja putem oporavka nakon što je Renault prodao većinski deo akcija ove kompanije. Zvanični planovi su ambiciozni, a proizvodnja se polako oporavlja.

Maksim Sokolov, izvršni direktor AvtoVAZ-a, nedavno je u Vladivostoku najavio planove za Ladu nakon što je Renault napustio Rusiju zbog sukoba u Ukrajini. Predlozi za nove modele će biti razmotreni na sastanku upravnog odbora krajem ovog meseca, a kompanija planira proizvodnju 500.000 automobila godišnje, najviše u fabrici u Toljatiju.

Foto: Tricky_Shark / Shutterstock

Da se proizvodnja Lade oporavlja, svedoči i činjenica da je u avgustu prodato 75% više vozila nego u julu. Ipak, to ne znači da se ukupno rusko tržište oporavlja, jer je tokom avgusta prodato 62% manje automobila nego u istom mesecu prošle godine, mada je to nešto bolji rezultat nego u julu, kada je zabeležen pad od 74,9 procenata.

Foto: Shutterstock/Pavel L Photo and Video

„Nakon što je prethodni vlasnik Renault napustio kompaniju u maju, sve je stalo i nije se pomerilo sa mrtve tačke dva meseca. Ipak, sada smo uspeli da uspostavimo nove lance snabdevanja i logistike, kako bismo obezbedili isporuku komponenti za proizvodnju osnovnih modela“, izjavio je Maksim Sokolov na Istočnom ekonomskom forumu u Vladivostoku.

Renault je krajem 2010-ih preuzeo većinski deo akcija AvtoVAZ-a, i uložio milijarde u modernizaciju fabrike u Toljatiju. Ipak, zbog sukoba u Ukrajini i sankcija koje su uvedene Rusiji, francuska kompanija je u potpunosti napustila AvtoVAZ i otpisala vrednost investicije.

Plan je bio da se u Toljatiju zajednički proizvode pristupačni modeli brendova Lada i Dacia, postavljeni na CMF platformu Renault-Nissan grupacije, sa ciljem proizvodnje od milion primeraka godišnje. Za sada nije poznato da li će novi modeli Lade koristiti postojeće platforme ili će AvtoVAZ razviti potpuno novu. Dok se ne stabilizuje snabdevanje, ruska kompanija će proizvoditi izuzetno siromašne verzije svojih postojećih modela, kao što je Lada Granta sa vrlo skromnom opremom.

Bonus video: Testirali smo jeftin automobil… od 20.000 evra

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Ostavi prvi komentar