Nakon nedavnog predstavljanja potpuno nove Mazde CX-60 PHEV, kompanija je najavila da će biti dostupan i novi snažni e-Skyactiv D motor. Potpuno novi dizel pogonski sklop je Mazdin prvi redni šestocilindarski dizel motor zapremine 3,3 litre.
„Down-sizing“ koncept usvojila je većina proizvođača automobila, pa noviji modeli imaju sve manje motore koji su samim tim efikasniji i emituju manje štetnih gasova.
Sa druge strane, Mazda veruje u „Right-sizing“, odnosno kako oni tvrde – motore prave veličine, koji optimizuju zapreminu zbog poboljšanja efikasnosti i snage. Rezultat ovog koncepta je potpuno novi uzdužno ugrađeni common rail šestocilindarski motor zapremine 3.283 ccm sa direktnim ubrizgavanjem e-Skyactiv D koji će biti dostupan sa izborom dve izlazne snage – 200 KS/147 kW sa pogonom na zadnje točkove i 254 KS/187 kW sa Mazdinim i-Activ AWD (pogon na sva četiri točka). Ovaj dizel će imati i električnu asistenciju od strane 48-voltnog M Hybrid boost sistema.
Kako tvrdi japanska kompanija, Mazda CX-60 opremljena ovim agregatom u snažnijem izdanju imaće maksimalnu brzinu od 219 km/h, ubrzanje od 0 do 100 km/h za 7,4 sekunde, dok je fabrički deklarisana potrošnja goriva 5,3 l/100 km. Slabija varijanta ima i manju potrošnju od 4,9 l/100 km.
Kasnije će u ponudi biti dostupan i redni šestocilindarski benzinski motor zapremine 3 litra, pa je sasvim jasno da Mazda misli da je veće i bolje. Nova Mazda CX-60 u prodaju stiže u januaru sledeće godine, a japanska kompanija ima još nekoliko novih modela u planu za evropsko tržište.
Bonus video: Vi ste pitali, mi odgovaramo – Kakva je nova Mazda CX-5?
Pratite nas i na društvenim mrežama: Facebook Twitter Instagram
Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare