Nova SUV perjanica japanske kompanije donosi pogon na zadnjim točkovima i dva agregata sa 6 cilindara, ali će prvi put biti dostupna i plug-in hibridna verzija. Prodaja je u Evropi već počela, a za sada je poznata cena za nemačko tržište.
Mazda CX-60 stiže na sam vrh game Mazdinih SUV modela, i predstavlja korak unapred u vidu filozofije dizajna, pozicioniranja na tržištu, ali i najbitnije – elektrifikacije.
Prvi ikada plug-in hibrid japanske kompanije kombinuje 2,5-litarski atmosferski četvorocilindarski benzinski agregat sa elektromotorom, a ukupna snaga iznosi 327 KS i 500 Nm, što CX-60 čini najsnažnijim serijskim modelom Mazde ikada.
Baterija od 17,8 kWh obezbeđuje domet bez korišćenja benzinskog motora od 60 kilometara. Sve ove brojke čine CX-60 ozbiljnim konkurentom premijum plug-in hibridnim SUV modelima, kao što su Volvo XC60 Recharge i BMW X3 xDrive40e.
Elektrifikovana verzija Mazde CX-60 od 0 do 100 km/h ubrzava za 5,8 sekundi, dok je emisija CO2 svega 33 g/km po WLTP standardu.
I dok se za plug-in hibrid očekuje da će činiti dve trećine prodaje ovog modela u Evropi, biće dostupna i dva motora sa 6 cilindara u blago hibridnom izdanju. Radi se o 3,3-litarskom dizelu koji stiže tokom ove godine, a tokom 2023. stiže i trolitarski benzinac. Kompanija još uvek nije saopštila detalje o ova dva agregata.
Mazda CX-60 postavljena je na novu platformu za automobile sa pogonom na zadnjim točkovima, za koju Mazda kaže da obezbeđuje unapređenu dinamiku vožnje i balans automobila. Ovu platformu koristiće još četiri modela do 2025. godine.
Sa dužinom od 4.745 mm, širinom od 1.890 mm i visinom od 1.675 mm, ovaj model je značajno veći od CX-5. Izgledom su ova dva modela prilično slična, ali CX-60 donosi evoluciju dizajnerskog jezika Kodo, sa uticajem koncepta Vision Coupe iz 2017.
Prednji deo je nešto ravniji, a modernizovan je i izgled prednjih i zadnjih svetala.
Poklopac motora je veći nego kod drugih SUV modela Mazde, što samo po sebi otkriva postojanje agregata veće zapremine.
Unutrašnjost je orijentisana ka vozaču, a izgled je poznat iz drugih Mazdinih modela. Fokus je na materijalima visokog kvaliteta i posvećenosti detaljima. Značajno unapređenje u odnosu na CX-5 jeste nešto veći centralni ekran osetljiv na dodir dijagonale 12,3 inča.
Prodaja nove Mazde CX-60 je već počela širom Evrope, a cena za plug-in hibridnu verziju u osnovnom paketu opreme na nemačkom tržištu iznosi 47.390 evra.
Bonus video: Cupra Leon ima delove iz 3D štampača, glasna je, brza i skupa
Pratite nas i na društvenim mrežama: Facebook Twitter Instagram