Velika Britanija rešila je da od 2030. zabrani prodaju automobila sa konvencionalnim pogonom, ali će u prelaznom periodu do potpune zabrane benzinaca i dizelaša 2035. godine i dalje moći da se prodaju hibridni modeli. Ipak, proizvođači su u enigmi i vrše pritisak na tamošnje vlasti da što pre definišu šta će sve spadati pod te hibride.
Zakonodavci su opis zadržali vrlo dvosmislenim i otvorenim za promene, jer im je potreban period konsultacija za koji se priča da će biti intenzivniji nego što se očekvalo. Prvobitni plan je bio fokus na definisanje dometa koji plug-in hibrid može da pređe isključivo na električnu energiju, ali sada stvari više nisu tako jasne.
Prema poslednjim izveštajima, informacije koje se dobijaju iz realnih uslova saobraćaja tvrde da i konvencionalni hibridi nude brojne prednosti. Dok neki smatraju da oni nisu dovoljno „zeleni“ jer ne mogu da se dopunjuju, drugi ukazuju na to da to nije tačno, jer za razliku od plug-in hibrida, njima nije potrebna ljudska intervencija ili funkcionalna infrastruktura, pošto su uvek uključeni.
Primera radi, efikasnost plug-in hibridnog pogona zavisi najviše od vozača i njegove spremnosti da redovno puni bateriju. Sa druge strane, konvencionalni hibrid ne zavisi od punjača i funkcioniše maksimalnim kapacitetom sve vreme. Teško je iz zvaničnih podataka saznati koliko je ovo tačno, zato što bi to podrazumevalo da se proizvođači automobila udruže i zajednički analiziraju rezultate, što je praktično nemoguće.
Međutim, može se primetiti da Toyota-Mazda već neko vreme predvode rezultate prosečne emisije CO2 u Evropi, a u njihovoj ponudi se uglavnom nalaze konvencionalni hibridi. Na drugom mestu je Stellantis, ali to se pripisuje pre svega velikom broju malih automobila koje ova grupacija proizvodi, a koji imaju i nešto nižu emisiju CO2.
Prema određenim spekulacijama iz Velike Britanije, Toyota je vrlo zainteresovana da sazna kakva će biti odluka vlasti, jer u svojim fabrikama Burnaston i Deeside gde zapošljavaju oko 3.500 radnika uglavnom proizvode konvencionalne hibride. Japanska kompanija je naravno negirala ove navode, ali je prilično razumno da će želeti da znaju šta će biti sa hibridima, i da li će morati da ulažu milijarde u prepravljanje fabrika ili njihovo gašenje.
Vlada Ujedinjenog Kraljevstva ne žuri sa odlukom jer i dalje vagaju koliko je realna odluka da od 2030. godine zabrane prodaju automobila koje pogone motori sa unutrašnjim sagorevanjem. Ako se rast tržišta električnih automobila nastavi ovim tempom, i ukoliko je infrastruktura bude spremna na vreme, moguće je čak da ni plug-in hibridi neće preživeti 2030. godinu.
Kako piše Autocar, ukoliko tranzicija ka električnim automobilima ne bude išla svojim tokom, i ako se informacije o prednostima konvencionalnih hibrida u odnosu na one koji se dopunjuju pokažu tačne, sasvim je moguće da će i hibridi bez opcije punjenja ostati u ponudi do 2035.
Slične muke očekuju i ostale evropske države, jer je Evropska unija donela odluku da zabrani prodaju benzinaca i dizelaša od 2035. Jedno je sigurno, kraj motorima sa unutrašnjim sagorevanjem se bliži, samo još ne znamo kada tačno.
Bonus video: Vozili smo Volvo XC60 plug-in hibrid, da li zaista troši 1,1 litar na 100 kilometara?
Pratite nas i na društvenim mrežama: Facebook Twitter Instagram
Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare