Korona virus snažno utiče i na automobilsku industriju, pa statistika prodaje za prvih pet meseci ove godine izgleda kao nikada do sad. Osim pada potražnje za novim vozilima u EU od gotovo 50 odsto, ni «VW golf» više nije najprodavaniji model u Evropi. Hrvatska, Španija i Velika Britanija prošli najgore.
Posledice pandemije korona virusa sve su vidljivije u ekonomskom sektoru, gde je automobilska industrija jedna od najteže pogođenih grana. U maju je zabeležen pad novoregistrovanih vozila u Evropi od 57 odsto u odnosu isti period prošle godine, odnosno 43 odsto za prvih pet meseci 2020. godine. Preciznije, u maju je u EU ukupno registrovano 622.062 vozila, odnosno 3,95 miliona vozila ukupno u 2020. Iako ovo deluje kao ogroman gubitak u odnosu isti period prošle godine, u stvari je u maju došlo do blagog opravka, jer je u aprilu pad prodaje iznosio čak 78 odsto.
Kako su mnoge države počele da popuštaju restriktivne mere, broj novoregistrovanih vozila počeo je lagano da raste. Štaviše, njihov broj se u maju gotovo duplirao u poređenju sa aprilom. Međutim, treba uzeti u obzir i to da se neke registracije odnose i na vozila prodata pre korone.
Neobično za ovo vreme jeste i podatak da se veći rast desio se u privatnom sektoru, a ne među flotnim kupcima, što je i logično usled obustave rada u mnogim firmama.
Države EU sa najvećim padom prodaje (jan/maj 2020. vs jan/maj 2019.)
1. Hrvatska 56 %
2. Španija 54 %
3. Velika Britanija 51 %
Države EU sa najmanjim padom prodaje (jan/maj 2020. vs jan/maj 2019.)
1. Litvanija 17 %
2. Finska 21 %
3. Norveška 24 %
Najtraženiji su SUV modeli
Kao i do sada, najpopularniji je SUV segment sa čak 40 odsto tržišnog udela. U maju je na 10 registrovanih modela, čak četiri bilo iz ove klase. Prvi po prodaji je «renault captur», zatim «VW T-Roc» i «dacia duster», koje prate «VW tiguan» i «peugeot 2008.» U maju su se dobro kotirali i «ford puma», «škoda kamiq», «mazda CX-30», «mercedes-benz GLE» i «audi Q3 sportback».
Posle krosovera najveći broj registrovanih pripada modelima iz B i C-segmenta, dok su najgore prošle klase MPV, mali gradski automobili i luksuzne limuzine.
«Clio» prestigao «golfa»
Ovo je drugi put da Renoov «clio» dospe na vrh liste najprodavanijh modela u Evropi, a kojom gotovo uvek gospodari Folksvagenov «golf». Ipak, kako je nemačka fabrika sredinom maja morala da stopira isporuku usled softverske greške, peta generacija Renoovog «clia» opet se probila na vrh tabele. Odlično se pokazao i Pežoov «208» koji zauzima treću poziciju.
Pet najprodavanijih modela u EU u maju 2020.
1. Renault Clio – 16.028
2. Volkswagen Golf – 13.125
3. Peugeot 208 – 10.977
4. Dacia Sandero – 10.651
5. Renault Captur 10.047
Eko vozila sve popularnija
Dok su modeli sa pogonom na dizel i benzin u maju zabeležili pad od 62, odnosno 59 odsto, vozila na čistiji pogon pala su za svega osam odsto u odnosu na lane. Najtraženiji među njima bili su oni sa «plag-in» i blagim hibridnim sistemom, i to prvenstveno Tojotini modeli koji su zauzeli prva tri mesta. Vozila na električni pogon i dalje su dosta skuplja.
Najprodavaniji modeli sa hibridnim pogonom u EU, maj 2020.
1. Toyota Corolla – 5.185
2. Toyota C-HR – 4.831
3. Toyota Rav4 – 4.360
Najprodavaniji modeli sa «plag-in» hibridnim pogonom u EU, maj 2020.
1. Ford Kuga – 1.650
2. BMW X3 – 1.356
3. VW Passat – 1.139
Najprodavaniji električni modeli u EU, maj 2020.
1. Renault Zoe – 3.679
2. VW Golf – 2.474
3. Tesla Model 3 – 2.178
Izvor: Jato Dynamics
***
Pratite nas i na društvenim mrežama:
Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare