Lancia 037
Foto: Promo/Kimera Automobili

WRC legenda je oživela i to kao Kimera Evo37 koja raspolaže sa 500 KS, a košta skoro isto toliko hiljada evra. Reinkarnacija ikone relija obavljena je uz pomoć stručnjaka koji su vodili WRC tokom najluđih godina ovog sporta - osamdesetih. Ovo je rezultat.

Italijanski brend Kimera Automobili je prikazao značajno modernizovanu i unapređenu verziju jednog od najuspešnijih reli automobila svih vremena – Lancia 037.

Sa dozvolom za vožnju i na javnom putu, Evo37 je baziran na WRC reli automobilu sa centralno postavljenim motorom i to je omaž legendarnim reli automobilima iz osamdesetih, prenosi Autocar.

Lancia 037
Foto: Promo/Kimera Automobili

Projekat je završen uz pomoć protagonista, dobavljača i inženjera koji su radili na originalnom Lancia trkačkom modelu, i to su Sergio Limone i Vittorio Roberti, ali je u timu bio i dvostruki WRC šampion Miki Biasion.

Kao i 037, tako i Evo37 koristi centralni deo šasije od Lancia Beta Montecarlo, sa novim cevastim ramom napred i pozadi. Šasija je kompletno prerađena, a tu su sada novi, podesivi Ohlins delovi ogibljenja, moderne Brembo sportske kočnice i Pirelli sportske gume.

Kimera još treba da potvrdi pojedine tehničke detalje, poput težine novog automobila, ali ističe da je odnos snage i mase 1 KS prema 2 kg, sugerišući da je ukupna težina oko tone.

Lancia 037
Foto: Promo/Kimera Automobili

Motor su pravili pod strogom kontrolom Claudia Lombradija, poznatog italijanskog inženjera koji je tokom osamdesetih godina bio zadužen za razvoj motora u Lancia motorsport odeljenju.

Kimera tvrdi da je snaga 505 KS, a najveći obrtni moment 550 Nm. Reč je o četvorocilindarskom motoru koji bi Evo 37-ici trebalo da omogući ubrzanje do 100 km/h za 4.0 sekunde.

Dizajn je u velikoj meri ostao veran originalu, ali su ipak tu i neki novi dizajnerski detalji – novi set reli točkova, kao i suptilne izmene na četiri upadljiva fara, sada u LED tehnologiji.

Hauba i zadnji deo su takođe redizajnirani, dok su prepusti napred i pozadi dodatno skraćeni.

Lancia 037
Foto: Promo/Kimera Automobili

U kabini je puno karbona, kao i Alkantare, što jasno razlikuje novitet od originala, ali su zadržani kultni detalji kao što su hidraulična ručna kočnica, analogna instrument tabla i trkački pojasevi koji se vezuju u četiri tačke.

Kimera će napraviti ukupno 37 jedinica ovog restomod automobila, a cena startuje od 480.000 evra. Već 11 primeraka je prodato.

Premijera se očekuje na Goodwood Festivalu brzine u julu ove godine.

***

Pratite nas i na društvenim mrežama:

Facebook

Twitter

Instagram

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare