Foto: Opel Automobile GmbH

Kada bih imala dovoljno novca i kada bih morala da kupim električni automobil – moj izbor bi najverovatnije pao na Opel Mantu GSe, jer sam slaba na stare sportske kupe modele. Restomod, odnosno u ovom slučaju elektromod je omogućio da kultni Opelov kupe iz sedamdesetih u novom izdanju zadrži dosta toga od pre, ali je dobio električno srce, revolucionarnu digitalnu prednju masku i još par stvari. Danas je i premijerno prikazan, pa imamo više fotografija i informacija.

Kako smo već nedavno pisali, da bi lakše progurali nove električne modele i kod onih koji se nešto specijalno ne raduju aktuelnim trendovima, proizvođači automobila će nas hvatati na emocije. To rade tako što oživljavaju ikone na koje smo se „ložili“ i montiraju im električna srca.

Opel Manta A je bila sjajni sportski kupe iz sedamdesetih. Nemački brend je sada rešio da ga oživi kao retro EV, koji donosi puno tehnologije i električni pogon. Zvuči kao da su ga pokvarili, ali zapravo nisu. Na Opel Manti GSe Elektromod su radili opasni zaljubljenici u automobile, pravi petrolheadi, što se odmah i vidi. I sve što su promenili zapravo je nešto što će omogućiti da legendarna Manta nastavi svoj život u novom dobu koje je već tu.

Foto: Opel Automobile GmbH

Evo kako su očuvali važne stvari: dvoja vrata, skoro identičan izgled, pogon pozadi i – četvorostepeni ručni menjač!

Stari četvorocilindarski benzinac je zamenjen elektromotorom koji raspolaže sa 150 KS i 255 Nm. To novu Mantu čini snažnijom od originalne Mante A, ali ujedno i najjačim modelom na struju iz Opela.

Baterija od 31 kWh je kompaktnija od onih koje se nalaze u modelima Corsa-e i Mokka-e, dok je domet 200 km, ali baterija može da se dopunjava i tokom vožnje sistemom rekuperacije energije pri kočenju.

Jedinstvena je po tome što se sva snaga šalje na zadnje točkove putem manuelnog menjača. To ne nudi nijedan električni automobil koji je danas u proizvodnji. Vozačima je ostavljena mogućnost da izaberu da li će stepene prenosa menjati putem originalnog manuelnog menjača ili će jednostavno ubaciti u četvrtu “brzinu” i voziti automatski.

Foto: Opel Automobile GmbH

Jedinstvena je i po tome što donosi digitalnu LED prednju masku na čijem displeju mogu da se prikazuju različite poruke, a o čemu smo već pisali detaljno na našem portalu. Konvencionalni farovi, zadnja svetla i ona za maglu su zamenjena LED tehnologijom.

Manta, auto, automobil, Opel
Foto: Opel

Ronal 17-inčni aluminijumski točkovi menjaju originalne 13-ice, a hromirani branici su uklonjeni kako bi Manta asocirala na tjunirane i trkače verzije kakve je radio npr. Irmscher. Upadljiva neon-žuta boja predstavlja novi Opelov brending dizajn, ali je tu kontrasna crna retro hauba.

Foto: Opel Automobile GmbH

Enterijer je prilično modernizovan, ali i dalje liči na nekadašnji. Analogni pokazivači su zamenjeni digitalnom instrument tablom od 10 inča, dok su sportska sedišta poznata iz Adam S verzije. Tu je čak i prava ručna kočnica, a trokraki volan je takođe “nostalgičan”, i ima marker na 12 sati.

Iz Opela nisu otkrili da li će sjajni Elektromod ući u serijsku proizvodnju ili će biti kakva limitirana serija, ali će sličan tretman dobiti i drugi kultni modeli, poput Corse i GT-a.

Foto: Opel Automobile GmbH

Podsetimo da proizvođači automobila sve češće inspiraciju za nova električna vozila traže u prošlosti, što je već jasno iz nekoliko primera: Renault sa novim R5, Hyundai sa 45, Peugeot sa e-Legend Conceptom, i tako dalje. Sada se Opel vratio u sedamdesete i prikazao pravi restomod.

***

Pratite nas i na društvenim mrežama:

Facebook

Twitter

Instagram

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare