Foto: Promo/RasaTraper

Vrlo važni modeli za Dačiju, ali i za srpsko tržište su napokon stigli. Sandero i Logan treće generacije potpuno su drugačiji nego pre. Slede najvažnije novosti, a ekipa Nova.rs portala će u narednim danima testirati novu Dačiju Sandero Stepway, pa vrlo uskoro očekujte i prve utiske iz vožnje.

Na današnjoj konferenciji za medije Dačija je predstavila novi Sandero Stepway i novi Logan za Srbiju.

Dva modela su od velike važnosti za rumunski brend, pogotovo Sandero koji je najprodavaniji model ovog proizvođača.

I Sandero Stepway i Logan treće generacije napravljeni su na Renoovoj CMF-B platformi koja je, osim čvrstine i lakšeg upravljanja, omogućila implementaciju savremenih tehnologija u gradske modele.

Dacia Sandero Stepway

U Srbiji će novi Sandero biti dostupan u verziji Stepway, budući da stiže iz fabrike u Rumuniji gde se obična verzija ovog gradskog modela B-segmenta ne proizvodi.

Odmah da istaknemo da je novi Sandero od prethodnika veći u gotovo svim pravcima, osim u visini. Dugačak je četiri metra, nudi za 15 mm širi trag točkova, kao i rastojanje od tla od 210 mm. Sa druge strane, nova generacija je nešto niža, što je doprinelo da bude i za 6,3% aerodinamičnija.

Foto: Promo/RasaTraper

Kapacitet prljažnika novog Sandera sada iznosi 410 litara, što je odličan rezultat za klasu kojoj pripada, a pogotovo kada znamo da se mnogi kompaktni SUV modeli hvale ovom brojkom.

Foto: Promo/RasaTraper

 

Ostao samo logo

Dizajnerski je novi Sandero potpuno drugačiji od prethodnika, štaviše jedino je znak prozivođača ostao isti. Robusniji je, donosi novi prednji deo, bilo da govorimo o branicima, maski hladnjaka, novim LED farovima u Y obliku, LED dnevnim svetlima, plastičnim zaštitama podvozja napred i pozadi. Čak je sada i zadnja svetlosna grupa u LED tehnologiji.

Na krovu se ističu nosači koji dolaze u okviru standardne opreme, dok se uz doplatu nude i novi modularni. Takođe, ova generacija Sandera biće prva koja će nuditi i panoramski krov.

Foto: Promo/RasaTraper

 

Moderniji enterijer

Kabina je sasvim drugačija i donosi niz noviteta: od sedišta sa naslonima za glave preuzetim iz novog Renault Clio modela, preko novog multifunkcionalnog volana i veće instrument table, do redizajnirane centralne konzole sa novim kontrolerima klima-uređaja, u čijem vrhu je i novi multimedijalni uređaj osetljiv na dodir.

Foto: Promo/RasaTraper

 

Dacia Logan i još veći prtljažnik

Treća generacija Dačijinog malog sedana Logan je sa 4,39 m od prethodnika duža za 37 mm, i nudi za 14 mm veće međuosovinsko rastojanje (2,64 m). To je dovelo do toga da u kabini ima više prostora za putnike, pa su oni koji sede pozadi dobili 42 mm više mesta za kolena.

Više prostora u kabini nije ugrozilo kapacitet prtljažnika, po kome je Logan i poznat, naprotiv. Novi Logan sada nudi 18 litara više nego pre, odnosno 528 litara i sada se može otvarati daljinski putem ključa.

Foto:Net Car Show

Kao i Sandero Stepway tako je i Logan nešto niži od svog prethodnika, što je u slučaju sedana dovelo do poboljšanja aerodinamike za 9,8 odsto.

Dizajnerski je novi Logan mnogo napredniji i elegantniji nego pre. Napred i pozadi su nova LED svetla, takođe u Y obliku, što je i novi svetlosni potpis rumunskog brenda.

Foto:Net Car Show

Novost je da se Logan MCV, odnosno karavan ne očekuje, već se sprema nešto novo, što ćemo saznati u narednih godinu dana.

Komfornija i savremenija kabina

Enterijer Logana je značajno izmenjen. Dobio je neke elemente, poput kontrole klima-uređaja, koji su nam poznati sa modela Duster, ali i drugih Renault modela. Takođe, mnogo je praktičniji nego pre, pa osim više mesta, tu je i više ostava za sitnice čija ukupna zapremina sada iznosi 21 litar, dok je dobio i novi naslon za ruke, kao i zgodne kukice za kačenje na suzovozačevom sedištu.

Volan se podešava po dubini i visini, takođe je multifunkcionalni i putem njega se može kontrolisati novi multimedijalni sistem.

 

Motori za Sandero Stepway i Logan

Novi Dačijini modeli nude se sa TCe turbo-benzinskim motorom od 90 KS, koji može biti uparen i sa CVT menjačem. Osim ovog agregata nudi se i verzija na TNG, odnosno ECO-G motor sa 100 KS. Ovaj motor nudi rezerovar za auto-gas od 40 litara, kao i onaj za benzin od 50 litara. Autonomija ove verzije iznosi čak 1.300 kilometara.

Jedina razlika u motorizaciji dva modela jeste atmosferski SCe od 65 KS koji je dostupan samo za Logan.

 

Za oba modela spremno je 7 boja i točkovi od 16 inča za Sandero Stepway, odnosno 15 i 16 inča za Logan.

Koliko će koštati

Sandero Stepway startuje sa cenom od 10.990 evra, a varijanta na auto-gas počinje od 11.690. Prodaja je već počela, a zavisno od načina finansiranja, garancija iznosi 3 ili 5 godina.

Početna cena za novi Logan iznosi 9.990 evra (SCe), dok je verzija na TNG 11.390 evra. Sa TCe motorom Logan startuje od 11.990 evra u Comfort paketu opreme. Početak prodaje kreće uskoro, a prvi primerci novog Logana se očekuju već od marta.

Kupci oba modela na poklon dobijaju 4 nove zimske gume.

Nove tehnologije i bezbednost

Nove Dačije već u osnovnom paketu su opremljene multimedijalnim sistemom Media Control, a koji omogućava lako povezivanje sa mobilnim telefonima i druge sadržaje.

Drugi nivo opreme, Media display nudi 8-inčni ekran takođe bogat sadržajem i opcijom povezivanja pametnih telefona, dok je MediaNav u najvišem paketu podrazumeva i navigaciju sa mapama Adrija regije, kao i držač za mobilni telefon.

Obe Dačije sada nude ključ-kartice, automatske brisače, automatska duga svetla, novo servo-upravljanje, kao i parkirnu kočnicu na dugme.

Od bezbenosnih sistema tu su sistem automatskog kočenja i pomoć pri kretanju na uzbrdici (osnovna oprema), upozorenje na vozilo u mrtvom uglu, senzori napred i pozadi i kamera za vožnju unazad…

Ekipa Nova.rs portala će u narednim danima testirati novu Dačiju Sandero Stepway, pa vrlo uskoro očekujte i prve utiske iz vožnje.

***

Pratite nas i na društvenim mrežama:

Facebook

Twitter

Instagram

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare