Srbija je svakako "u kanalu" sa voznim parkom koji je star 17 godina, ali mislili smo da Hrvati voze mnogo mlađe automobile u poređenju s nama.
Najmlađi vozni park u Evropi imaju Velika Britanija, Austrija, Irska, Švajcarska i Danska, gde je prosečna starost vozila oko 8 godina. Slede ih Belgijanci i Nemci (oko 9 godina), dok Šveđani, Francuzi i Norvežani voze automobile prosečno stare 10 godina.
Znamo da je u Srbiji prosečna starost voznog parka 17 godina. Ovo je poražavajući podatak koji jasno govori o situaciji u našoj zemlji.
Godišnje se u Srbiji proda svega 25.000 novih vozila, dok je ta brojka u Hrvatskoj mnogo bolja, pa iznosi nešto više od 45.000 automobila.
Zato se negde činilo da je prosečna starost voznog parka u Hrvatskoj bolja nego što zapravo jeste. Naime, prema podacima Centra za vozila Hrvatske, u prvih 6 meseci ove godine u Hrvatskoj je zabeleženo ukupno 1.244.465 registrovanih vozila, a njihova prosečna starost iznosi čak 15 godina.
70% vozila starije od 10 godina
Najnoviji podaci potvrđuju negativan trend povećanja starosti vozila u Hrvatskoj. Posebno zabrinjava podatak da je od ukupno registrovanih vozila, čak 68.14% staro 10 i više godina, 14.73% vozila je starosti od 6 do 9 godina, slede vozila u starosti od 2 do 5 godina (12.79%), i ona stara do godinu dana s udelom od tek 4.33%.
Ako je na tržištu novih automobila dizel pogon izgubio primat i pao u drugi plan, kada se pogledaju novoregistrovana vozila, polovina je s dizel motorom. Tu govorimo o 54.429 automobila u M1 segmentu, od čega je novih 23.777, a polovnih 30.652, piše Index.hr.
Po popularnosti dalje slede benzinci (35%) i hibridi (9.9%), dok su na samom dnu vozila s plinskom instalacijom, električnim pogonom i oni na prirodni plin.
Bonus video: Kako za 1 minut izbaciti vreli vazduh iz kabine automobila
Pratite nas i na društvenim mrežama: Facebook Twitter Instagram
Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare