Foto:Shutterstock

Kada je reč o prodaji automobila u Evropi, dugo situacija nije bila lošija, tačnije na najnižem je niovu od 1990. godine. Čak i oni najprodavaniji pali su na najniže grane, ali ne brinite se za proizvođače, pronašli su način i da na ovoj krizi profitiraju. U tekstu pogledajte Top 10 brendova po prodaji, gde ima par iznenađenja.

Prodaja putničkih automobila prošlog meseca pala je za 22 procenta u odnosu na decembar 2021. godine, a ukupna prošlogodišnja prodaja u Evropi manja je za 1,5% u odnosu na „pandemijsku“ 2020. kada je mesecima skoro sve bilo zatvoreno.

Nakon početnog zaleta početkom godine i očekivanja oporavka, tržište automobila je zbog nestašice čipova i pandemije naglo palo krajem godine. Mnoge fabrike automobila su bile zatvorene, na pojedine modele se čekalo mesecima, a sve to je dovelo do najgoreg prodajnog rezultata još od 1990. kada je počela da se beleži statistika prodaje vozila.

Tokom 2021. registrovano je 11,77 miliona vozila u Evropskoj uniji, Velikoj Britaniji i drugim državama članicama EFTA, a samo u decembru je prodato 950.218 putničkih automobila. Primera radi, tokom 2019. prodato je 15,8 miliona automobila, odnosno za četvrtinu više. Kako bi izbegli finansijski uticaj ove krize, proizvođači su najviše proizvodili najprofitabilnija vozila i električne automobile.

Volkswagen na prvom mestu

Nemački brend ostao je najuspešniji brend po prodaji u Evropi, ali su zabeležili pad u odnosu na 2020. od 6,2%, a prodali su ukupno 1,27 milion automobila. Drugo mesto zauzeo je Peugeot sa 724.383 prodata primerka, ali i francuska kompanija beleži pad prodaje od 2,3%. Toyota je sada treća, a pre dve godine bila šesta po prodaji. Japanska kompanija je sa 712.574 prodata automobila ostvarila impresivan rast od 9,6%.

Hyundai najveće iznenađenje

Hyundai Grupa, koja uključuje brendove Hyundai i Kia, poslovala je sa najviše uspeha tokom 2021. godine. Korejska grupa prodala je 1,02 miliona automobila, što je rast od čak 21%.

Razlog uspeha je pre svega činjenica da Hyundai i Kia nisu imali toliko problema sa mikročipovima kao ostali. Izuzetnom uspehu doprineo je i novi Hyundai Tucson koji je od trenutka predstavljanja vrlo popularan izbor među kupcima. Kako se Hyundai prodaje u Srbiji i koji je najprodavaniji model, saznajte ovde.

Kriza će se nastaviti

Prema najavama mnogobrojnih proizvođača, kriza sa mikročipovima negativno će uticati na prodaju i tokom ove godine. Kupcima će biti dostupni skuplji i električni automobili za isporuku odmah, dok će na one pristupačnije morati da se čeka mesecima. Upravo zbog ovoga, dosta ljudi koji žele da kupe nov automobil se sve više okreće polovnjacima, pa zbog toga raste cena i korišćenih vozila.

Top 10 brendova u Evropi (broj prodatih, prodaja u odnosu na 2020.)

1.Volkswagen 1.274.137 -6%

2.Peugeot 724.383 -2%

3.Toyota 712.574 +10%

4.BMW 682.895 +1%

5.Renault 678.736 -17%

6.Mercedes 642.948 -13%

7.Audi 597.428 -1%

8.Škoda 589.170 -9%

9.Ford 523.970 -19%

10.Hyundai 515.886 +22%

Kako vidimo, Volkswagen je zadržao prvo mesto jer je i prošle godine bio najprodavaniji brend u Evropi, a Toyota bi mogla uskoro da prestigne Peugeot po prodaji.

Koje marke automobila su se najviše prodavale u Srbiji, pročitajte ovde.

Smena među premijum brendovima

Ne dešava se često, ali BMW je nadmašio svog najvećeg rivala. Bavarska kompanija je isporučila 40.000 automobila više nego Mercedes, a uz Volvo su jedini premijum proizvođač koji je zabeležio rast prodaje.

Sa druge strane, Mercedes je prodao 13% manje automobila nego u 2020, ali nije prošao tako strašno kao Jaguar koji je u 2021. imao pad prodaje od čak 19%.

Bonus video: Kako izgleda život sa električnim Mercedesom u Srbiji?

Pratite nas i na društvenim mrežama: Facebook Twitter Instagram

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Ostavi prvi komentar